شایسته عسگریان در
0

چگونه استایل شخصی خاص خود را داشته باشیم

چگونه استایل شخصی خاص خود را داشته باشیم

بسیاری از ما دوست داریم که استایل خاص خودمان را داشته باشیم، اما نمی‌دانیم که از کجا شروع کنیم. یک روز از سادگی و مینیمال بودن استایل یک سلبریتی خوشمان آمده و روز دیگر، زنانه بودن استایل یک سلبریتی دیگر یا سبک هیپستر دیگری را پسندیده‌ایم و با خود فکر کرده‌ایم که بالاخره کدام استایل را بیشتر می‌پسندیم و کدامیک با ما، اندام و سبک زندگیمان همخوانی بیشتری دارد. در این مطلب قصد داریم تا کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم و باهم یاد بگیریم که چگونه می‌توانیم استایلی شخصی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

استایل شخصی به چه معناست؟

شاید فکر کنید که داشتن استایل شخصی، تنها به ترکیب چهره، رنگ پوست، علاقه، نوع اندام، وزن و قد و… بستگی دارد، اما مهمترین نکته‌ای که معمولا در این میان از قلم میفتد، درواقع سبک زندگی یا به قول انگلیسی‌ها لایف استایل است. شما باید سبک زندگی خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید استایلی متناسب با آن و نیز علاقه‌تان انتخاب کنید؛ مثلا اگر حفاظت از محیط‌زیست برای شما اهمیت زیادی دارد، بنابراین به فشن سبز یا پایدار علاقه‌مند خواهید شد، یا اگر زیبایی را در سادگی می‌بینید و در زندگی نیز به‌دنبال سادگی هستید، استایل مینیمال بسیار مناسب شما خواهد بود و به‌همین ترتیب.

حالا حتما می‌پرسید که برای ساختن استایل شخصی از کجا باید شروع کرد. نگران نباشید. ما به شما می‌گوییم.

تحقیق و مطالعه کنید

کمی بیشتر درمورد سبک‌ها و استایل‌های مختلف مطالعه کنید. توضیحات هرکدام را بخوانید، با هدف افراد از به‌وجود آوردن چنین استایلی آشنا شوید و لباس‌های مختلفشان را مشاهده کنید تا ببینید که به کدامیک، علاقه بیشتری دارید.

کمدتان را زیر و رو کنید

یکبار دیگر به کمد لباس‌هایتان سر بزنید، اما اینبار با دقت بیشتری. مطمئن باشید لباس‌هایی در کمدتان پیدا می‌کنید که مدت‌هاست نپوشیده‌اید یا اصلا آن‌ها را به‌تن نکرده‌اید. شاید بعد از مدت‌ها که از خریدشان گذشته، دوباره به دل شما بنشینند و متناسب سلیقه‌تان شده باشند.

هوشمندانه‌تر خرید کنید

بیایید یک قولی به هم بدهیم. اینبار که به بازار می‌رویم یا از جلوی مغازه‌ها رد می‌شویم، خرید احساسی را کنار بگذاریم و درعوض قبل از هرچیز، کمدمان را بررسی کنیم تا ببینیم با توجه به لباس‌هایی که داریم، چه لباس‌های دیگری مورد نیازمان است؛ مثلا اگر یک پالتوی کوتاه و یک شلوار جین کاغذی داریم، بهتر است که به‌جای خرید نیم‌بوت، یک بوت ساق بلند بخریم تا ست لباس‌هایمان تکمیل شود.

از پوشیدن لباس‌های اورسایز نترسید

دقت داشته باشید که اورسایز همیشه به‌معنای سایز بزرگتر و زار زذن لباس به تن شما نیست. لباس‌های اورسایز، مدتی است که تبدیل به ترند جهانی شده‌اند؛ به‌خصوص در استایل‌های کژوآل، خیابانی و… بنابراین لازم نیست که همیشه اندامی‌ترین لباس‌ها را انتخاب کنید. همه‌چیز به سلیقه و انتخاب استایل شما بستگی دارد.

اعتماد بنفس داشته باشید.

اکسسوری را فراموش نکنید

داشتن استایل شخصی، تنها به لباس ختم نمی‌شود؛ بلکه هر استایلی، اکسسوری‌های مخصوص خود را دارد؛ از کلاه و دستکش گرفته تا چتر و انواع زیورآلات و… بنابراین به یاد داشته باشید که اکسسوری‌ها بخش بزرگ و مهمی از استایل شما را تشکیل می‌دهند و باید آن‌ها را در جای درست خود به‌کار ببرید؛ مثلا برای لباس‌های کژوآلی مانند تیشرت و شلوار جین، اکسسوری‌های بزرگ و براقی مثل سنگ‌های قیمتی مناسب نیستند یا نمی‌توان همراه با استایل‌هایی همچون پرپی یا کلاسیک از اکسسوری‌های بزرگ و رنگارنگ استایل بوهمین استفاده کرد.

از دیگران بپرسید اما به حس خود نیز اعتماد کنید

مشورت کردن، کمک زیادی به انتخاب استایل شما می‌کند؛ به‌خصوص در مواردی مانند ست کردن رنگ‌ها، اما همواره به حس و غریزه خودتان اعتماد کنید و اگر فکر می‌کنید که به ترکیب لباس یا رنگ خاصی علاقه دارید و آن رنگ و ترکیب به شما و استایلتان می‌آید، ترس به دل راه ندهید و با شجاعت، خودتان، استایل خودتان را بسازید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :