پردیس بختیاری در
0

راهنمای خرید ساعت مچی برای آقایان + پیشنهاد خرید

راهنمای خرید ساعت مچی برای آقایان + پیشنهاد خرید

ساعت مچی یکی از مهم ترین اجزای پوشش و مد مردانه است. با توجه به تنوع مدل ها و ویژگی های مختلف، انتخاب یک ساعت مچی مناسب بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی می تواند سخت و پیچیده باشد. اگر قصد خرید ساعت مچی دارید لازم است قبل از خرید با نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم، آشنا شوید.

 

 

ساعتی کلاسیک و مینیمالیست انتخاب کنید

از آنجا که شما هر یک ساعت را سالیان سال استفاده می کنید، باید در انتخاب تان دقیق باشید. شما باید ساعتی انتخاب کنید که برای موقعیت های مختلف مناسب و قابل استفاده باشد. مثلا می توان یک ساعت اسپرت را برای میهمانی های شبانه یا یک ساعت بسیار مجلل و شیک را برای موقعیت های نیمه رسمی به دست کرد؟ خیر. اما چه ساعتی برای شما مناسب است؟ ساعت کلاسیک با طرحی مینیمالیست یا ساده، می تواند با اکثر استایل های شما از میهمانی گرفته تا محیط کار و… ست شود و بهترین انتخاب برایتان باشد.

در انتخاب سایز ساعت تان دقت کنید

زمانی که صحبت از سایز ساعت می شود، یک نکته را باید به یاد داشته باشید: تناسب. تناسب کلید موفقیت شما در انتخاب ساعت مچی است. بدین معنی که اگر ساعت مچی برای دست تان کوچک یا بزرگ باشد، روی دست هایتان عجیب و نامتناسب به چشم خواهد آمد. بنابراین اگر مچ بزرگی دارید، باید ساعتی با صفحه بزرگ انتخاب کنید و برعکس. به صورت کلی صفحه نمایش ساعت شما باید بین ۳۴ تا ۵۰ میلی متر باشد. حتی اگر مچ بزرگی دارید، ساعتی بزرگ تر از این سایز را انتخاب نکنید.

 

کوارتز یا مکانیکی؟

به طور کلی موتور ساعت ها به دو دسته کوارتز(باطری خور) و مکانیکی تقسیم می شوند. ساعت های کوارتز دقیق تر، مقرون به صرفه تر، ماندگارتر و هزینه نگهداری کمتری دارند. از طرف دیگر ساعت های مکانیکی نیاز به کوک دستی دارند، حرکت عقربه های آن نرم و پیوسته است و جذابیت ظاهری بیشتری نیز دارند. این که شما چه مواردی برایتان در انتخاب ساعت مهم است، کاملا بستگی به خودتان دارد. بنابراین با توجه به سلیقه و جیب تان می توانید یکی را انتخاب کنید.

بند چرمی یا استیل؟

اگر بندی استیل را انتخاب کرده اید، بدانید که رنگ آن باید با رنگ دیگر فلزهایی که در استایل تان به کار رفته از دستبند و گردنبند گرفته تا کمربند، دکمه سر دست و… ست باشد. مثلا اگر ساعتی نقره ای به دست دارید، نباید از رنگ طلایی برای دیگر اکسسوری هایتان استفاده کنید.

این قانون برای بندهای چرم هم صادق است. بدین معنی که اگر بند ساعت چرم تان قهوه ای است، کیف، کمربند یا کفش چرم تان هم باید به این رنگ باشد، در غیر این صورت توی ذوق می زند. البته لازم نیست آنها را کاملا همرنگ انتخاب کنید، فقط کافی ست خانواده رنگ مشترکی داشته باشند. بندهای چرمی مشکی از چرم های قهوه ای رسمی تر هستند. برای افرادی که کفش هایی با رنگ های متنوع دارند، ساعتی با بندهای قابل تعویض گزینه مناسب تری خواهد بود.

ساعت هایی که دارای بند فلزی هستند در مقایسه با ساعت هایی با بند چرمی راحت تر با لباس ها ست می شوند. آقایانی که تمایل دارند استایلی رسمی و شیک داشته باشند، بهتر است به سراغ ساعت هایی با بند چرمی بروند. ساعت هایی که دارای بند چرمی هستند برای ایجاد استایل نیمه رسمی نیز کارایی بالایی دارند. به طور کلی، ساعت های بند فلزی نیز مناسب استفاده روزانه و غیررسمی تر هستند.

 

 

مدل صفحه ساعت

نشانگرهای خطی و اعداد رومی صفحه ساعت، معمولا در ساعت های رسمی و اعداد ریاضی در صفحه ساعت های اسپرت دیده می شوند.

هرچه صفحه ساعت ساده تر و ظریف تر باشد، ظاهر رسمی تری دارد. ساعت هایی با قابلیت های مختلف (مانند زمان سنج، سرعت سنج و قطب نما) کارایی متفاوتی داشته و غیررسمی محسوب می شوند.

 

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :