المیرا فلاحیان در
1,260

ترانه علیدوستی همیشه زیباست؛ عینکتان را عوض کنید!

ترانه علیدوستی همیشه زیباست؛ عینکتان را عوض کنید!

در دو روز اخیر، تصاویری از ترانه علیدوستی در فوتوکال فیلم برادران لیلا در فستیوال کن منتشر شده است. اما انتقادات از او صرفا معطوف به نوع پوشش و لباس‌های او نبوده‌اند. در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر استایل، ظاهر و اندام او هم مورد تمسخر قرار گرفته‌اند که ما آن را عادلانه نمی‌بینیم!

single_content ad banner

ترانه علیدوستی همیشه زیباست

شاید لباس می‌توانست بهتر باشد

او در این مراسم فوتوکال، کت و شلواری صورتی رنگ را انتخاب کرده بود که اتفاقا خیلی هم بددوخت نبود و تمام ایرادات در شبکه‌های اجتماعی به اندام او و ننشتن کت بر تن او متمرکز میشد. بله، شاید انتخاب لباس می‌توانست هوشمندانه‌تر انـجام شود، اما هیچگونه تمسخر ظاهری، قابل قبول نیست!

ترانه علیدوستی همیشه زیباست

نیمه پر لیوان را هم ببینید!

کت و شلوار را می‌توانیم از رایج‌ترین پوشش بانوان در مراسم فوتوکال بدانیم. از سویی هم این مدل شلوارهای واید، ترندی‌تر از شلوارهای راسته هستند که خانم علیدوستی در فوتوکال 2016 پوشیده بود. پس شاید قیاس جدید و قدیم چندان درست نباشد. رنگ صورتی هم از پرطرفدارترین رنگ‌های امسال بوده.

ترانه علیدوستی همیشه زیباست

با این منطق، زیبایی را نقض می‌کنید؟!

طبیعتا افکار عمومی متاثر از پروپاگاندای رسانه‌ها تعریف غالبی از زیبایی دارد، در همین تعریف، زن زیبا، لاغر است، فکش زاویه دارد و اصولا باید یک باربی باشد، ترانه علیدوستی حق ندارد چاق‌تر از گذشته‌اش باشد، با این منطق ترانه‌ی امسال زیبا نیست، چون حق ندارد طبیعی باشد!

ترانه علیدوستی همیشه زیباست

ترانه هنوز هم زیباست

یکی استایلش را به کنایه با شوهرعمه‌ها قیاس می‌کند! یکی از آرایش صورتش ایراد می‌گیرد، دیگری عکس‌های گذشته‌اش را یادآوری می‌کند تا اطمینان بدهد ترانه زشت شده و علاوه بر آن بد لباس پوشیده و اما همه فراموش می‌کنند که زیبایی یک امر نسبی‌ست، اگر قاعده و قانون هم در دارد، سیال و منعطف است.

ترانه علیدوستی همیشه زیباست

به جای تمسخر، تفاوت‌ها را بپذیرید!

روزگاری در همین فرهنگ ایرانی، گزاره «زن سفید و چاق» به عنوان یک «زیبایی پرطرفدار» مطرح بود، حالا اما از پس ظهور شبکه‌های اجتماعی، «زن لاغر و برنزه» محبوب است. صورت پف‌کرده ترانه و لباس‌هایی که نمی‌تواند خیلی فاش‌کننده جسمش باشد، قضاوت می‌شود، چون با تعریف رایج و محبوب زیبایی در شبکه‌های اجتماعی فاصله دارد. در واقع همه همدیگر را شبیه هم می‌خواهند و اتفاقا در واقع «تفاوت» به هر شکلی «انکار» می‌شود

ترانه علیدوستی همیشه زیباست

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :