نیلوفر شهدوست در
191

فرقی ندارد نائله باشد یا طوبی؛ او زیباترین دختر جسور این روزهای تلویزیون است

فرقی ندارد نائله باشد یا طوبی؛ او زیباترین دختر جسور این روزهای تلویزیون است

چند سالی است که در میان نام‌های بازیگران زن، با اسم جدیدی روبه‌رو هستیم. شبنم قربانی چهره تازه‌ای است که با حضوری موفق در نقش‌های مختلف در آثار گوناگون در کنارمان بوده است. او با چهره‌ای دل‌نشین و ایفای نقش دخترانی شجاع توانسته پرونده خوبی برای خود تدارک ببیند. اگر اهل سریال‌های تلویزیونی باشید، حتماً حضورش در سریال معروف گرگ و میش را دیده‌اید. در این مقاله، نگاهی به استایل او در قاموس دخترانی شجاع نگاه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

single_content ad banner

شبنم قربانی در نقش‌های مختلف

جسارت و جلوه‌گری

شبنم قربانی در نقش‌های مختلف

در «عشق کوفی»، شبنم نقش دختری در کوفه را ایفا می‌کند که در بحبوحه ماجراهای ورود مسلم‌بن عقیل به این شهر، در دام عشقی پرشور می‌افتد. این عشق او را به تدریج تغییر می‌دهد و به رستگاری می‌رساند. نائله یا همان شبنم قربانی از جذابیت‌های ظاهری ایفای چنین نقشی برخوردار است. این عشق پرتب و تاب، به‌کمک طراحی لباس مناسب، قوت بیشتری هم گرفته است.  برای مثال، ضمن اینکه از رنگ‌های رایج در لباس‌های آن دوران برای استایل‌ها استفاده شده، اما عناصری برای جذابیت شخصیت در تیپ او موجود است. استفاده از زیورآلات و اکسسوری‌های عربی که عموماً در ناحیه پیشانی و گوش کاربرد داشته‌اند، باعث ایجاد تصویری جذاب و جلوه‌گر از دختر جوان و عاشق‌پیشه فیلم شده است. جنس لباس‌ها و رنگشان واقع‌گرایانه است، اما مدل دوخت و ترکیبشان با اکسسوری‌ها باعث شده که جذابیت بصری شخصیت مقدور شود. به تصویرکشیدن چنین نقش‌هایی، مستلزم تزریق زیبایی و جذابیت به شخصیت است. به نظر می‌رسد که تیم گریم و طراحی لباس عشق کوفی در این زمینه موفق بوده‌اند. تعریف دلبری و جسارت تاحد زیادی به ارائه شاخصه‌هایی نیاز دارد که اعتماد به نفس شخصیت را به رخ می‌کشند. شبنم قربانی در نقش نائله، جسور و زیبا است و این ویژگی‌ها را با عناصر تزئینی که در لباس و استایلش دیده می‌شود، به‌خوبی به تصویر کشیده است. چهره گریم‌پذیر شبنم قربانی و اکت‌های حساب‌شده او هم در باورپذیرشدن نقش‌ها با ویژگی‌های موردنظر نقش پررنگی دارد.

رنگ و پیرایه‌های دلبرانه

شبنم قربانی در نقش‌های مختلف

در «عشق کوفی»، تصویر شبنم قربانی محکم و دلیر است. او با بهره‌مندی از گریم مناسب و لباس‌هایی که به‌درستی طراحی شده‌اند، توانسته چنین ویژگی‌هایی را به‌خوبی در نگاه مخاطب به تصویر بکشد. برای مثال، رنگ پوست او و آرایشی که دارد، بسیار مناسب‌اند. شبنم قربانی پوست سفیدی دارد، اما در این مجموعه، پوستش را تیره کرده‌اند تا به مردمان آن خطه نزدیک‌تر شود و در ضمن، از حالت معصوم و ملیح فاصله بگیرد. اکسسوری‌ها و مدل پوشش لباس‌هایش هم او را از سادگی و مظلومیت خارج کرده‌اند. پیرایه‌ها و زیورآلات مورد استفاده نائله، شکلی از بستن دستار سرش که چهره را قوی‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد و رنگ‌های هماهنگ با پوست چهره‌اش، در ابراز جسارت از سوی او نقش مهمی داشته‌اند. در واقع، او به کمک گریم و بازی خوبش، از پس اجرای نقش دختری جسور و عاشق‌پیشه به‌خوبی برآمده است. روند تغییرات روحی نائله در استایل او هم دیده می‌شود. عشق توأم با نوعی خاکساری، به ساده‌ترشدن تیپ این شخصیت هم همراه است.

سادگی دست‌نیافتنی

شبنم قربانی در نقش‌های مختلف

در طوبی، خبری از جلوه‌گری نائله نیست، اما باز هم استایل طوبی به ایفای نقش دختری شجاع به او کمک کرده است. داستان در سال‌های دهه ۵۰ می‌گذرد و سعی شده که پوشش‌ها منطبق بر تاریخ دوران خودش باشد. در این اثر، شبنم قربانی در نقش طوبی یعنی دختر شجاعی بازی می‌کند که پس از فقدان پدرش، در تلاش برای کشف رازهای مرگش است. او زندگی پرپیچ و خمی را پیش می‌گیرد. استفاده از پیرنگ‌هایی مانند پیاده‌روی اربعین در این سریال و موضوعات تاریخ معاصر کشور عراق و ایران در این فیلم باعث شده که با اثری در چارچوب‌های بسیار خاص صداوسیما روبه‌رو باشیم. در هر حال، هنرنمایی خوب شبنم قربانی و استفاده از عناصر پوششی نسبتاً مطلوب در به تصویرکشیدن زندگی زنی سختی‌کشیده با درکی بالا از تصمیمات درست در موقعیت‌های حساس زندگی‌اش روبه‌رو هستیم. طوبی در این سریال استایل ساده و مذهبی دارد، اما عناصر شاد در رنگ چادر و روسری یا ویژگی‌های دیگری مانند لباس‌هایی با سرشانه‌های جدا و برش‌های ایستا باعث شده‌اند که کاراکتر به بازیگر نزدیک شود. جسارت و شجاعت در شخصیت‌های برجسته روی ظاهرشان اثرات مستقیمی می‌گذارد. چنین افرادی مانند طوبی، معمولا اعتمادبه‌نفس کافی برای استفاده از رنگ و نشاط حاصل از آن در تیپ خود دارند. علاوه‌بر این، برش‌های دقیق سرشانه‌ها و مدل بستن روسری طوبی که در آن، زوایایی تیز به چشم می‌خورند، روی تصویرسازی شخصیت مستحکمش اثرات بسیار مثبتی داشته‌اند.

وام‌گرفتن از ذات زیبای جوانی

شبنم قربانی در نقش‌های مختلف

به‌طور کلی، شبنم قربانی بازیگر زیبا و جوانی است. این دو ویژگی هم در تصویرسازی شخصیت‌های باورپذیر در نقش دختران پرنشاط و شاخص از سوی او بسیار کاربردی‌اند. وام‌گرفتن از زیبایی جوانی بازیگران در به تصویرکشیدن شخصیت‌های داستانی مختلف، معمولاً نتایج خوبی به همراه دارد. طوبی نجابت و ظرافت جوانی را در رنگ‌های پوشش خود، مدل لباس‌ها و البته به کمک ویژگی‌های شخصی شبنم قربانی برای مخاطب ملموس می‌کند. مختصات شخصیتی که در طوبی به تصویر می‌کشد، با پوششی ساده، پرنشاط و مذهبی تعریف می‌شود. این شمایل باعث می‌شوند که شخصیت شبنم قربانی برای مخاطب باورپذیرتر شود. از همه این‌ها که بگذریم، محدودیت‌های زیادی در تصویرسازی شخصیت‌های زن در سریال‌های تلویزیونی وجود دارد. با چنین تفاسیری، باید بگوییم که در دو مجموعه عشق کوفی و طوبی، طراحی لباس و گریم تاحد متوسطی مطلوب بوده است.

شبنم قربانی در نقش‌های مختلف

در آخر

شبنم قربانی در حضور کوتاه خود در دنیای تصویر توانسته نقش‌هایی متفاوت بازی کند. شمایل دختران جسور و قوی‌دل را هم به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. بخش مهمی از این توانمندی را هم مدیون طراحان لباس و گریمی است که با انتخاب‌های درست استایل و تیپ شخصیت‌ها، آن‌ها را باورپذیرتر می‌کنند. شبنم قربانی چهره‌ای معصوم دارد، و استایل شخصی‌اش بسیار ساده است. با این حال، به کمک انتخاب‌های درستی که تیم‌های طراحی لباس و استایل صورت می‌دهند، ظرفیت اجرای نقش‌ها و شخصیت‌های مختلفی را پیدا می‌کند. هرگز نباید اهمیت استایل و گریم را در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها دست‌کم گرفت. هنر تیم‌های این‌چنینی در خلق جادوی تصویر بی‌نظیر است. شما این دو مجموعه را دیده‌اید؟ نظرتان درباره شخصیت و استایل شبنم قربانی در هریک از این مجموعه‌ها چیست؟ ایده و نظراتتان را با ما درمیان بگذارید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :