تحریریه چی بپوشم در
519

واقعا لاک ناخن تاریخ انقضا دارد؟ از کجا بفهمیم لاک‌مان منقضی شده و نباید مصرف کنیم؟

واقعا لاک ناخن تاریخ انقضا دارد؟ از کجا بفهمیم لاک‌مان منقضی شده و نباید مصرف کنیم؟

در کشوی میز آرایش هر خانمی معمولا چندین لاک ناخن در رنگ های مختلف به چشم می خورد که ممکن است برخی از آن ها سالم و تعدادی نیز در شرف خراب شدن باشند. این مشکل می تواند برای تمامی محصولات آرایشی پیش بیاید و موجب گردد تا به دلایل مختلف خراب و غیر قابل استفاده شوند. همان گونه که ریمل پس از مدتی خشک می شود یا بوی الکل عطر پس از چندین سال به رایحه آن غالب می شود، لاک ناخن نیز دارای تاریخ انقضاء است و پس از سپری شدن این زمان خراب می شود. در این مقاله قصد داریم به نکاتی درباره تاریخ انقضای لاک ناخن و روش های تشخیص لاک ناخن منقضی شده بپردازیم و نحوه صحیح نگهداری از این محصول آرایشی را به شما معرفی کنیم.

single_content ad banner

تاریخ انقضای لاک ناخن

اهمیت تاریخ انقضای لاک ناخن

روش های تشخیص لاک ناخن منقضی شده

بافت لاک ناخن یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که از طریق بررسی آن می توان سالم یا خراب بودن این محصول آرایش ناخن را تشخیص داد. به طور کلی برای تشخیص لاک ناخن تاریخ مصرف گذشته روش های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شود:

بررسی دقیق تاریخ انقضای لاک ناخن

اولین گام برای خرید لاک ناخن، توجه به تاریخ انقضای درج شده بر روی بسته بندی یا خود محصول است. با توجه به آنکه تاریخ انقضای لاک ناخن از زمان باز شدن درب محصول محاسبه می شود، بهتر است زمان شروع استفاده از آن را در جایی یادداشت کنید. با این حال از آنجایی که در بسیاری از مواقع این کار عملا ممکن نیست، بهتر است به موارد دیگری که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه نمایید.

چسبناک و ضخیم شدن بافت لاک ناخن

یکی از بارز ترین نشانه های تشخیص لاک ناخن منتقضی شده، ضخیم شدن بافت آن است. در این حالت لاک بر روی برس جمع می شود و نمی توان آن را به راحتی بر روی سطح ناخن پخش نمود. همچنین مممکن است در هنگام استفاده از لاک ناخن متوجه چسبناک شدن بافت آن شوید. توجه داشته باشید که اگر بافت لاک ناخن از هم جدا بود، لزوما نشان دهنده خراب بودن آن نیست؛ زیرا ممکن است بتوانید با افزودن چند قطره رقیق کننده لاک ناخن آن را ترمیم و قابل استفاده کنید.

نحوه تشخیص تاریخ انقضای لاک ناخن

تکان نخوردن مایع داخل لاک ناخن

یکی از مواردی که نشان می دهد تاریخ انقضای لاک ناخن گذشته است، تکان نخوردن مایع داخل لاک ناخن است. بنابراین پیش از مصرف لاک ناخن بهتر است ظرف آن را به خوبی تکان دهید. در برخی از لاک های ناخن دو عدد ساچمه یا گوی کوچک فلزی وجود دارد که از طریق تکان دادن ظرف، بافت لاک درست می شود. اما اگر متوجه شدید که گوی های داخل ظرف با تکان دادن آن جابجا نمی شود، به معنای آن است که لاک سفت شده است و لاک ناخن به احتمال زیاد منقضی و یا در صورت استفاده نادرست خشک شده است.

تغییر کردن ظاهر و بوی لاک ناخن

همانند تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی، هر گونه تغییر در ظاهر و بو نشان دهنده آن است که محصول به احتمال زیاد خراب شده است. لاک ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست و تغییر در ظاهر و نامطبوع شدن بوی آن نشانه خرابی لاک است.

میزان ماندگاری لاک ناخن

تاریخ انقضای لاک ناخن از زمان باز شدن درب محصول آغاز می شود که میزان آن در لاک های ناخن معمولا حدود دو سال است. این در حالی است که نحوه نگهداری از این محصول در میزان ماندگاری آن بسیار تاثرگذار است. به عنوان مثال لاک باید در محیط گرم و دور از نور خورشید نگهداری شود و درب بطری آن پس از باز شدن، در کوتاه ترین زمان ممکن بسته شود.

تشخیص تاریخ انقضای لاک ناخن

روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن

برای افزایش ماندگاری این محصول آرایش ناخن نکات زیر را رعایت کنید:

مدت زمان باز گذاشتن لاک ناخن را به حداقل برسانید

توجه داشته باشید که باز گذاشتن طولانی مدت درب لاک ناخن موجب خراب شدن آن می شود؛ زیرا هوا به داخل آن نفوذ می کند و موجب تبخیر حلال های موجود در فرمولاسیون این محصول می شود. دلیل اصلی ضخیم شدن و تیره تر شدن لاک ناخن نیز همین مسئله است.

لاک ناخن را دور از گرما و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید

بهترین روش برای حفظ طراوت بیشتر لاک ناخن، نگهداری آن دور از نور مستقیم خورشید و گرما است. برای این منظور بهتر

است لاک ناخن را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید. برای افزایش ماندگاری لاک ناخن، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید. با این حال توجه داشته باشید که سرمای بیش از حد نیز می تواند موجب سفت شدن لاک ناخن شود.

از خرید همزمان تعداد زیادی لاک ناخن پرهیز کنید

اگر استفاده شما از لاک ناخن برای مصرف شخصی تان است، در خرید آن زیادروی نکنید و تعداد محدودی لاک تهیه نمایید. با خرید رنگ های مورد علاقه خود می توانید تاریخ انقضای لاک ناخن تان را مدیریت کنید.

عوارض استفاده از لاک ناخن منقضی شده

همان گونه که گفتیم لاک ناخن دارای تاریخ انقضا است و عدم توجه و سهل انگاری در این مسئله، می تواند سلامت دست و ناخن را به خطر بیاندازد. از آنجایی که لاک ناخن جنبه تزیینی دارد، بهتر است در صورت خرابی، هرچه سریع تر آن را دور بیاندازید و در صورت نیاز اقدام به خرید لاک ناخن جدید نمایید؛ زیرا هنگامی که لاک خراب باشد، به خوبی روی ناخن پخش نمی شود و ناهمواری ایجاد می کند. علاوه بر این موارد، دوام لاک خراب پایین می آید و بسیار سریع لب پر می شود. بنابراین توصیه می شود که در هنگام خرید، حتما به تاریخ انقضای لاک ناخن توجه نمایید.

 

منبع: سفیر استور

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :