نیلوفر شهدوست در
312

نگاهی به کمد لباس شلوغ و شلخته الناز ملک؛ دختر چشم‌سبزی که این روزها زخم کاری دارد!

نگاهی به کمد لباس شلوغ و شلخته الناز ملک؛ دختر چشم‌سبزی که این روزها زخم کاری دارد!

الناز ملک از چهره‌های جدید سینما و تلویزیون ایران است. او جوانی دهه هفتادی است که توانسته با حضور در چند اثر کلیدی و پرمخاطب به شهرت خوبی دست پیدا کند. الناز چهره خوبی هم دارد و بازی‌اش قابل قبول است. همه این‌ها در کنار هم موجب شده که درمیان موفق‌های دهه‌هفتادی جایگاه خوبی پیدا کند. در این مقاله، نگاهی به استایل او خواهیم داشت.

بررسی استایل الناز ملک

آگاه به اصول چشم‌گیرشدن

بررسی استایل الناز ملک

الناز ملک هم خوش‌چهره است و هم اندام متناسبی دارد. این‌ها یعنی راه سختی برای شیک‌پوشی و خوش‌استایل‌شدن پیش رو ندارد. در واقع، با صرف کمی وقت و اندکی دقت، به‌راحتی می‌تواند زیباتر از همیشه و بسیار درخشان جلوه کند. او با علم به این نکات، رازهای چشم‌گیربودن تیپ و استایل را کشف کرده است. برای مثال، به‌سراغ رنگ‌های شاخص می‌رود یا از عناصری در استایلش استفاده می‌کند که خاص‌اند و جالب توجه. در تصویر بالا، نمونه‌ای از این تصمیمات او را مشاهده می‌کنید. از پیراهن تریکوی صورتی خوش‌رنگ استفاده کرده است. این رنگ در عین سادگی، توجه و نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کند. چکمه‌های ساق‌بلندش هم همان عناصر ویژه‌ای هستند که به‌راحتی به هرکس برای شیک‌ترشدن کمک می‌کنند.

رعایت کدهای پوششی

بررسی استایل الناز ملک

تعداد رویدادهایی که الناز در آن‌ها شرکت کرده، آنچنان زیاد نبوده است. او هنوز در ابتدای مسیر شهرت قرار دارد و در حال رشد و ارتقا در دنیای تصویر به‌سر می‌برد. بااین‌حال، در معدود دفعاتی که شاهد حضور او بوده‌ایم، نشان داده است که به‌خوبی از کدهای پوششی آگاه است و می‌داند که چطور باید در هر موقعیتی حاضر شود. سلیقه خوب او در انتخاب ست‌هایی مناسب و رسمی برای حضور در کنار ستاره‌های معروف، نشان می‌دهد که با هنرپیشه‌ای جوان روبه‌رو هستیم که از رازهای مشهورشدن  و حضور در جمع به‌خوبی باخبر است. در تصویر بالا، او را در کنار جواد عزتی مشاهده می‌کنید. کت و شلواری که با شومیزی مدل‌دار به‌تن دارد، بسیار زیباست و دوخت خوبی دارد. از آنجا که دوز رسمی‌بودن این مراسم، آنچنان هم بالا نبوده، الناز ملک در انتخاب جنس کت‌وشلوار، به‌سراغ گزینه‌ای نیمه‌رسمی رفته که تصمیم بسیار درستی بوده است. مدل موها و آرایش او هم در هماهنگی با بخش‌های مختلف استایل قرار دارد و نمره خوبی می‌گیرد.

تناسب میان اندام و استایل

بررسی استایل الناز ملک

الناز قد بلندی دارد و چهارشانه است. او به‌خوبی می‌داند که برای استفاده از ویژگی‌های شاخص ظاهری خود از چه راه و روشی استفاده کند. برای مثال، معمولا به‌سراغ لباس‌هایی بلند می‌رود یا در انتخاب شلوار هم از مدل‌های راسته و جمع‌وجور مانند لگینگ‌ها استفاده می‌کند. ملک با این انتخاب‌ها، کشیدگی اندامشان را به رخ می‌کشد و در ضمن، بیش از اندازه درشت هم جلوه نمی‌کند. در تصویر بالا هم نمونه‌ای از این انتخاب‌ها از او را مشاهده می‌کنید.

استفاده از رنگ‌های شاد

بررسی استایل الناز ملک

پوست سفید صورت الناز ملک به او امکان استفاده از طیف رنگ‌های متنوعی در استایلش می‌دهد. او با رنگ‌های تیره خوش‌چهره جلوه می‌کند، اما رنگ‌های ملیح و روشن هم در زیباترشدن چهره‌اش بی اثر نیستند. انتخاب رنگ‌های متنوع در تیپ و استایل هم روی روحیه اثرات مثبتی دارد و هم باعث می‌شود که چهره بازتر و گشاده‌تر جلوه کند. در تصویر بالا هم الناز را با یک شال رنگارنگ می‌بینید. نقش این شال فانتزی است و استفاده از دو رنگ طوسی و صورتی در آن، باعث شده که هارمونی جذابی داشته باشد.

رعایت نکات آرایشی مینیمال

بررسی استایل الناز ملک

استفاده از آرایش به‌سبک مینیمال میان ستارگان زن سینما و تلویزیون ایران رواج زیادی داشته است. دیگر کمتر با چهره‌هایی روبه‌رو هستیم که پر از آرایش‌های غلیظ‌اند و مشخص است که در حد گریمی جانانه، روی آن‌ها کار شده است. شاید بتوانیم لیلا حاتمی را سردسته سبک دوستداران سادگی و مینیمالیسم قرار بدهیم. شاید موفقیت‌ها و قدرت هنری او هم در دنبال‌کردن سبک استایلش از سوی بازیگران بی‌اثر نبوده باشد. پیش‌ترها، گلشیفته فراهانی هم چنین رویه‌ای داشت. در هرحال، الناز ملک هم از بازیگرانی است که به آرایش ساده و مینیمالیستی علاقه زیادی دارد. او اصول آرایش کلاسیک را به شکلی تازه و زیبا روی صورت خود پیاده می‌کند. برای مثال، زیرسازی پوست را به‌خوبی انجام می‌دهد، اما خبری از رژگونه‌های پررنگ یا سایه‌ها و خطوط جلب توجه‌کننده آرایشی روی صورتش نیست. موهایش هم عمدتا مدلی ساده دارند و در تناسب با حالت و شکل چهره‌اش، قاب صورتش را فرامی‌گیرند. در تصویر بالا هم نمونه‌ای از آرایش‌های ساده الناز را مشاهده می‌کنید.

نیم‌نگاهی به راحتی

بررسی استایل الناز ملک

الناز ملک اصول و قواعد پوشش در موقعیت‌های مختلف را می‌داند، اما به‌نظر می‌رسد که به‌طور عمومی، از استایل‌های راحت و بی‌حاشیه، استقبال می‌کند. نگاهی به جنس و مدل لباس‌هایی که او در بیشتر مواقع به تن دارد، گویای آن است که راحتی و آراستگی را در کنار هم دوست می‌دارد و آنچنان اهل زرق و برق نیست. در تصویر بالا هم او را استایلی راحت و خوش‌رنگ مشاهده می‌کنید. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، او دوست دارد که در نهایت سادگی، استایلی جالب توجه داشته باشد و برای همین هم به‌سراغ رنگ‌هایی روشن و شاد می‌رود. او در زمینه آرایش موها و صورت هم ماکسیمالیست نیست و در نهایت آرامش، زیبا و دوست‌داشتنی جلوه می‌کند. چهره او جذاب است و دو ویژگی نقش‌های منفی و مثبت را به‌طور هم‌زمان به‌نمایش می‌گذارد. در واقع، هم در نقش‌های مثبت و آرام، به‌خوبی می‌درخشد و هم گزینه‌ای قوی برای به‌تصویرکشیدن چهره‌ای خشن و جدی است. الناز ملک در این سینما و تلویزیون، نقش‌های متنوعی بازی کرده است. احتمالاً در ادامه مسیر حرفه‌ای هم شاهد نقش‌آفرینی‌های رنگارنگی از او خواهیم بود.

در آخر

سینمای ایران به‌شدت به چهره‌های تازه نیازمند است. جوانانی که بتوانند نقش‌های متنوع ایفا کنند، اندک هستند. در مسیر رشد و پیشرفت سناریوهایی با شخصیت‌های تازه به هنرپیشه‌های تازه‌نفسی مانند الناز ملک نیاز داریم. دیگر نوبت آن‌ها است که بیایند و تصاویری واقعی از دهه‌های تازه‌تر نسل جوان را برایمان به‌نمایش بگذارند. استفاده مکرر از هنرپیشه‌هایی که پا به سن گذاشته‌اند، در نقش جوان‌ترها، خسته‌کننده است و نتایج مطلوبی به‌همراه ندارد. بازیگرانی مانند الناز ملک نشان داده‌اند که از عهده حضور جدی در کار با کارگردانانی موفق به‌خوبی برمی‌آیند. تیپ و استایل این بازیگر تازه‌کار هم مطلوب است و نمره قبولی می‌گیرد. اگر بنا بود که شما به او نمره بدهید، چه امتیازی برای استایلش در نظر می‌گرفتید؟ به‌نظرتان او در دسته خوش‌پوش‌های دنیای تصویر ایران قرار می‌گیرد؟

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :