تحریریه چی بپوشم در
953

جراحی زیبایی این بازیگران زن ایرانی برای سریال «مختارنامه» دردسرهای بزرگی ساخت!

جراحی زیبایی این بازیگران زن ایرانی برای سریال «مختارنامه» دردسرهای بزرگی ساخت!

تغییر چهره بازیگران یکی از مشکلات جدی سریال «مختارنامه» بود. نویسنده کتاب «پرونده مختارنامه» ماجرا را چنین روایت کرده است: «در یک پروژه طولانی مانند مختارنامه، گاهی بازیگر بخش‌هایی از بازی خود را در یک سال خاص انجام می‌دهد و ادامه بازی‌اش به زمانی دیگر موکول می‌شود.

ولی گاهی بازیگران تغییراتی در چهره خود ایجاد می‌کنند که این مسئله درباره بازیگران زن دردسر می‌شود.» اتفاقی که بارها در سریال مختارنامه رخ داد و باعث تغییراتی در مرحله کارگردانی و تدوین شد.

جراحی‌های دردسرساز الهام حمیدی و حدیث فولادوند

الهام حمیدی در نقش همسر کیان و حدیث فولادوند در نقش همسر ابراهیم اشتر، به‌دلیل جراحی‌های زیبایی و تغییر چهره، حفظ راکورد را بسیار دشوار کردند. درواقع این دو بازیگر زن سازندگان سریال را با تغییرات گسترده چهره‌شان غافلگیر کردند؛ موضوعی که باعث شد سکانس‌های آنها کاهش یابد.

الهام حمیدی در فاصله ۲مقطع ایفای نقش همسر کیان، بینی‌اش را عمل کرد و حدیث فولادوند هم عمل رینوپلاستی انجام داد؛ به‌طوری‌که در یک‌صحنه که در فاصله یک‌سال فیلمبرداری شد، تفاوت چهره او کاملا محسوس است. این مسئله باعث شد بسیاری از کلوزآپ‌های فولادوند در مرحله تدوین دور ریخته شود.

تغییر چهره به‌دلیل گذشت زمان

گاهی وقت‌ها هم زمان به زیان پروژه کار می‌کرد. طولانی‌شدن زمان فیلمبرداری باعث شد گذر چندساله، تأثیراتش را روی چهره بازیگران زن نمایان کند. در مورد بازیگران مرد داشتن ریش کمک زیادی به چهره‌پرداز می‌کرد تا تغییر چهره محسوس نباشد، ولی در مورد زنان ماجرا به‌سادگی حل‌شدنی نبود. در بخشی از کار، گونه‌های فریبا کوثری چاق شد و چهره ماهچهره خلیلی هم به‌دلیل گذشت زمان و چاقی و لاغری تغییر یافت؛ البته تغییر چهره این بازیگران به اندازه الهام حمیدی و حدیث فولادوند دردسرساز نبود.

حذف محمد حاتمی به‌دلیل عمل بینی

با اینکه عمل جراحی بیشتر در مورد بازیگران زن دردسرساز شد، ولی در یک مورد برای یک بازیگر مرد پیش آمد و حتی باعث شد میرباقری او را از کار کنار بگذارد. اینطور که در کتاب «پرونده مختارنامه» آمده، محمد حاتمی جزو گزینه‌های بازی در سریال بود که به‌دلیل عمل بینی از فهرست بازیگران حذف شد.

منبع: همشهری آنلاین

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :