تحریریه چی بپوشم در
591

مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت سیتیزن اصل

مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت سیتیزن اصل

کمپانی سیتیزن از جمله شرکت‌های پیشرو و مدرن در زمینه تولید ساعت مچی در دنیا است. این مجموعه توانسته در طول دوران فعالیت خود تغییرات انقلابی را ایجاد کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فناوری Eco-Drive اشاره کرد که علاوه بر مصرف‌کننده، بسیار برای محیط ‌زیست مفید می‌باشد. پرداختن به ویژگی‌ها، مدل‌ها و کالکشن‌های سیتیزن اولین و مؤثرترین قدم برای شناخت هر چه بیشتر محصولات این کمپانی ژاپنی است.

single_content ad banner

مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت سیتیزن اصل

تاریخچه مختصری از ساعت سیتیزن

بسیاری از افراد ممکن است تصوری اشتباهی در مورد سابقه کمپانی سیتیزن داشته باشند و آن را یک مجموعه نو پا در زمینه تولید ساعت مچی بدانند؛ اما این شرکت فعالیت خود را از سال 1918 – زمانی که موسسه تحقیقاتی Shokosha در ژاپن توسط Kamakechi Yamazaki تأسیس شد- آغاز کرده است. در سال 1924 برای اولین بار برند Citizen بر روی صفحه ساعت‌های جیبی که تولید شده بود ظاهر گردید. جالب است بدانید این نام توسط شهردار وقت توکیو Shinpei Goto پیشنهاد شد. وی معتقد بود چنین ساعتی می‌تواند برای همه شهروندان ژاپنی بسیار جذاب و خواستنی باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت سیتیزن اصل

برجسته‌ترین ویژگی‌های ساعت سیتیزن مردانه و زنانه

در بسیاری از کالکشن‌هایی که تولید شده ساعت سیتیزن دارای مدل‌های جذاب زنانه و مردانه‌ای است که می‌توانند نظر هر فردی با هر سلیقه‌ای را جذب کنند. این موضوع بیش از هر چیز ریشه در تنوعی که توسط مجموعه سیتیزن ارائه شده است، دارد.

ساعت‌های زنانه سیتیزن

اولین ویژگی که در مورد ساعت سیتیزن زنانه باید به آن اشاره کرد طراحی ظریف و چشم‌گیر این مدل‌هاست. استفاده از سنگ‌های گران‌بها که بیشتر جنبه تزئینی دارند ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد تولیدات این مجموعه است. درواقع علاوه بر استفاده از فناوری‌های بروز، سیتیزن در تلاش بوده تا بتواند برای این قشر از جامعه یک محصول لاکچری نیز ارائه دهد.

مورد دیگر دوام و ماندگاری ساعت‌های سیتیزن زنانه است. این شرکت با استفاده از متریال‌های مرغوب در ساخت اجزای مختلف، توانسته کیفیتی را ارائه دهد که به طول عمر بالای محصولاتش منتج شود. از طرفی تقریباً تمامی ساعت‌های سیتیزن دارای قابلیت ضد آب هستند. البته که این پارامتر شدت و ضعف متفاوتی نسبت به کالکشن و مدل ساعت خواهد داشت، اما می‌توان آن را ویژگی ثابتی برای محصولات سیتیزن قلمداد کرد.

استفاده از فناوری‌های اختصاصی در برخی از مدل‌های ساعت‌های زنانه از دیگر نکات مثبتی است که باید به آن اشاره کرد. همانطور که پیش‌تر نیز بیان شد اکو درایو خصوصیتی است که باعث شده ساعت انرژی موردنیاز خود را منابع نوری مانند خورشید تأمین کند. حال در نظر بگیرد قیمت این ساعت‌ها به گونه‌ای تعیین می‌شوند که تقریباً اکثر اقشار جامعه توانایی خرید داشته باشند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت سیتیزن اصل

ساعت‌های مردانه سیتیزن

در مورد ساعت سیتیزن مردانه نیز اولین موردی که به چشم می‌خورد ظاهر جذاب و لوکس آن است. این ویژگی به خوبی می‌تواند مکمل استایل‌های مردانه‌ای باشد که در دسته رسمی و کژوال قرار می‌گیرند. این موضوع خود نشان‌دهنده تنوع گسترده این محصولات در بخش آقایان است. ساعت‌هایی با بندهای چرمی، برزنتی و یا فلزی در کنار صفحاتی که با طیف رنگ‌های مختلفی دیزاین شده‌اند همه تنوع بسیار خوبی را از حیث ظاهر ایجاد کرده‌اند.

در مورد کیفیت، دوام و ماندگاری ساعت‌های سیتیزن در بخش قبلی صحبت شد، اما باید ذکر شود که این ویژگی مختص مدل خاصی نیست و تمامی محصولات این کمپانی را شامل می‌شود. همچنین در بین ساعت‌های سیتیزن مردانه مدل‌های مقرون به صرفه و لاکچری به‌وفور دیده می‌شوند. این مورد با شعار این کمپانی همگام است چرا که تمامی افراد با هر توان مالی قادرند از محصولات سیتیزن استفاده کنند.

از ویژگی‌های فنی که برای ساعت سیتیزن اصل مردانه می‌توان برشمرد باید به تکنولوژی شارژ خورشیدی، موتورهای کوارتز، استفاده از نشانگر تاریخ، کرنومتر و غیره اشاره کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت سیتیزن اصل

معرفی ساعت سیتیزن اصل

بدیهی است که برای تمامی محصولاتی که اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده‌اند مدل‌های فیک و غیر اصل فراوانی روانه بازار شود. درواقع افراد سودجو سعی می‌کنند تا با سوءاستفاده از حسن شهرت شرکت‌هایی مانند سیتیزن کسب درآمد و منفعت کنند. این موضوع می‌تواند هم شرکت سازنده و هم مصرف‌کنندگان را با چالش‌های در هنگام خریدوفروش رو به رو کند.

قبل از هر توضیحی باید بیان شود که ساعت‌های سیتیزن اصلی اغلب در سه دسته‌بندی کلی قرار می‌گیرند:

  1. مدل‌های که برای تأمین انرژی از باطری استفاده می‌کنند. این سری ساعت‌ها اغلب با کمترین قیمت نسبت به سایر تولیدات این مجموعه ارائه می‌شوند. به این ترتیب این موارد گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که قدرت خرید بالایی ندارند محسوب می‌شود.
  2. مدل‌های اتوماتیک یا مکانیکی. این گروه از ساعت‌های سیتیزن دارای کیفیت بهتری نسبت به مدل‌های قبلی هستند. نکته جالب‌توجه در مورد آنها کوک شدن خودکار این ساعت‌ها با حرکت دست فرد می‌باشد.
  3. ساعت‌های اکو درایو سیتیزن. برجسته‌ترین تولیدات این مجموعه از فناوری شارژ خورشیدی استفاده می‌کنند که درون صفحه آنها یک پنل خورشیدی کار شده که می‌تواند تولید انرژی الکتریکی کند.

تشخیص سیتیزن اصل

روش‌های متعددی برای تشخیص اصالت یک ساعت سیتیزن وجود دارد. برخی از مهم‌ترین آنها به صورت خلاصه در ادامه لیست شده‌اند:

  • استفاده از وب‌سایت سیتیزن برای سرچ مدل نامبر ساعت که منحصربه‌فرد است
  • توجه به دفترچه گارانتی که حاوی سریال ساعت است که در پشت آن نیز حک شده
  • توجه به لوگو برند سیتیزن که دارای فونت، سایز و محل قرارگیری خاصی می‌باشد
  • توجه به ویژگی‌های ظاهری که به راحتی قابل‌تشخیص هستند
  • بررسی مطابقت شماره بدنه که در دفترچه قیدشده با سریال پشت ساعت
  • تطابق کالیبر درج‌شده در دفترچه راهنما با آنچه در ساعت به کار رفته

خرید ساعت سیتیزن

به لطف تکنولوژی آنلاین‌ شاپ‌های متعددی وجود دارند که امکان خرید ساعت‌های سیتیزن را فراهم می‌کنند. اگرچه این مورد دارای مزایای متعددی است، اما می‌تواند ریسک زیادی را به همراه داشته باشد. در این جا بحث خرید حضوری یا غیرحضوری مطرح نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد تهیه محصول از یک فروشگاه معتبر و شناخته شده است.

مطمئناً نمایندگی ساعت سیتیزن بهترین انتخابی است که می‌توان برای تهیه محصولات این کمپانی داشت. خوشبختانه با تمامی محدودیت‌های که در ایران با آن رو به رو هستیم مجموعه واچلند به عنوان نماینده رسمی سیتیزن در حال فعالیت است. این فروشگاه که هم امکان خرید حضوری و هم غیرحضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده، توانسته در طول مدت فعالیت خود فضای امنی را برای خرید مشتریان ایجاد نماید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :