نیلوفر شهدوست در
10,866

آزاده صمدی در این ۵ فیلم و سریال، عجیب و غریب‌ترین قیافه‌ها را داشت!

آزاده صمدی در این ۵ فیلم و سریال، عجیب و غریب‌ترین قیافه‌ها را داشت!

آزاده صمدی از بازیگران زن شاخص سینما و تلویزیون ایران است. او در سال‌های اخیر، همیشه در مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی و آثار سینمایی دیده شده است. باید بگوییم که بیشتر این مجموعه‌ها هم از نظر مخاطبان با استقبال مواجه شده‌اند. هرچند که در سال‌های گذشته در کمدی‌های بعضا سخیف هم دیده شده، اما نباید انکار کنیم که همکاری‌های ارزشمندی با تیم‌های قوی دنیای تصویر در کارنامه دارد.

single_content ad banner

متفاوت‌ترین استایل‌ها و گریم‌های آزاده صمدی

صمدی پیشینه تئاتری دارد و اصول بازیگری را به‌خوبی می‌داند. کم‌کم با ورود به سال‌های میانسالی، در حال پخته‌ترشدن هم هست و در ایفای نقش‌هایش، شاخصه‌های جذابی مانند بازی زیرپوستی و عمیق را شاهد هستیم. صدای خوب و قدرت بیان خوب این بازیگر هم از شاخصه‌های استایل او است که باعث می‌شود، اجرای کاراکترها را بهتر و موثرتر پیش ببرد. در این مقاله، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به متفاوت‌ترین استایل‌ها و گریم‌های او در آثار گوناگون.

۵۰ کیلو آلبالو

متفاوت‌ترین استایل‌ها و گریم‌های آزاده صمدی

صمدی در طیف وسیعی از نقش‌های مختلف تجربه بازی دارد. یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های او هم مربوط به فیلم ۵۰ کیلو آلبالو است. او با گریمی بسیار متفاوت در این فیلم دیده شد و شمایل دختری مستبد و مغرور را به تصویر می‌کشید. آزاده صمدی با آرایشی اغراق‌شده و مدل موهایی خاص در فیلم ایفای نقش می‌کرد و استایل پوششی‌اش، شامل کفش‌هایی پاشنه‌دار و خاص، بارانی با سرشانه‌های تیز و اکسسوری‌های شاخص بود. این نقش در فیلمی فانتزی به‌خوبی به‌چشم آمد. دلیل عمده‌اش هم همان مقوله استایلینگ و گریم جذاب صمدی بود. البته او در ایفای نقش هم کم نگذاشت و توانست از عهده اجرای شخصیتی دیوانه و دیکتاتور به‌خوبی برآید. آرایش صورت او هم با رنگ‌هایی تیره، هم به فانتزی‌شدن چهره‌اش کمک کرده بود و هم تیرگی و شومی شخصیت را به‌درستی نشان می‌داد.

طبقه حساس

متفاوت‌ترین استایل‌ها و گریم‌های آزاده صمدی

طبقه حساس یکی از کمدی‌های جذاب و پرمفهوم سینمای ایران در سال‌های گذشته است. این اثر که بازیگران خوب پرشماری دارد، هم بسیار بامزه است و هم دست روی سوژه حساس و قابل بحثی می‌گذارد. آزاده صمدی در نقش دختر یک خانواده سنتی در این فیلم بازی کرده است. استایل و گریم او که متناسب با طبقه اجتماعی و خانوادگی‌اش است هم با تصویر واقعی خود این بازیگر فرسنگ‌ها تفاوت دارد. انتخاب لباس‌هایی ساده و آرایش موها به‌سبک فرق از وسط، از شاخصه‌های استایل متفاوت او در این فیلم است. هرچند که نکات خیلی شاخصی در گریم او دیده نمی‌شود، اما طراح لباس و گریم با درک درستی از طبقه شخصیت صمدی در این فیلم، عناصر درستی برای واگویه‌کردن کاراکترش استفاده کرده‌اند. طراحی لباس و استایل هنرپیشه‌ها در تعریف نقش و شخصیت‌شان اهمیت بسیار زیادی دارد.

خوب بد جلف

متفاوت‌ترین استایل‌ها و گریم‌های آزاده صمدی

این فیلم هم اثری طنز و کمدی بود. صمدی گزینه مناسبی برای نقش‌های اغراق‌آمیز است. او تجربه بازی در تئاترهای متنوع و مهمی را دارد. از همین رو، با مقوله اغراق در جای مناسب کاملا آشنا است. در فیلم خوب، بد، جلف، او شبیه به کاریکاتوری است از شخصیت‌های موجود در جامعه. او نقش دختر جوانی را ایفا می‌کرد که ظاهری جلب‌توجه‌کننده دارد. آرایش موها، استفاده از ترندهای روز برای آرایش مانند پیرسینگ و ابروهای ضخیم از شاخصه‌های گریم او بودند. مدل جمع‌کردن موها و آرایش آن هم باعث می‌شد که طبقه و سلیقه کاراکترش بیشتر نمایان شود. صمدی در این نقش در جایگاه دخترانی دیده می‌شد که وابستگی زیادی به جنس مخالف دارند و در این زمینه از ابزارهای زنانه زیاد کمک می‌گیرند. شیوه صحبت‌کردن و لحن کلام آزاده صمدی هم بامزه و درست انتخاب شده بود.

رهایم کن

متفاوت‌ترین استایل‌ها و گریم‌های آزاده صمدی

در رهایم کن، آزاده نقش مادری را ایفا می‌کرد که فرزندی مبتلا به سندروم داون داشت. او اشتباهاتی از جمله رهاکردن کودکش را در پرونده نقش داشت و زنی جاه‌طلب، کینه‌ای و انتقام‌جو بود. از آن شخصیت‌هایی که تاوان اشتباهاتشان را از دیگران پس می‌گیرند. او در نقش چنین مادر و زنی با گریمی متفاوت‌تر از همیشه دیده شد. استایل او بنا به جایگاه و طبقه اجتماعی‌اش شیک و باشکوه بود. برای صورتش هم از گریمی خاص استفاده شده بود. بینی صمدی به تیغ جراحی زیبایی سپرده شده است. در این فیلم، بینی‌اش را گریم کرده بودند و دیگر حالت عمل‌شده نداشت. شاید یکی از دلایل این اقدام، طبیعی‌ترشدن شخصیت بود. چون فیلم در سال‌های دورتر می‌گذشت و شاید در آن دوران، آنچنان خبری از عمل‌هایی مانند بینی نبود. اکسسوری‌ها و رنگ بلوند موهای صمدی در این نقش هم به تعریف درست شخصیتش از زنی متمول‌شده و خودخواه کمک می‌کرد. اکت یا همان بازی حرفه‌ای آزاده صمدی در این سریال نمره قبولی می‌گرفت؛ هرچند که گریم متفاوتش باعث شده بود که کمی برای مخاطب بیگانه به‌نظر برسد.

می‌خواهم زنده بمانم

متفاوت‌ترین استایل‌ها و گریم‌های آزاده صمدی

آزاده صمدی در می‌خواهم زنده بمانم هم کاراکتری بسیار جذاب و متفاوت را به تصویر می‌کشید. او باز هم نقش زنی خودرأی را ایفا می‌کرد، اما جنس شخصیتش با تمام کاراکترهایی که بازی کرده، متفاوت بود. این زن فقط خودرأی نبود، بلکه استبداد درونی‌اش باعث می‌شد که برای رسیدن به خواسته‌هایش هرچیز و هرکسی را هم قربانی کند. اگرچه سرنوشت او در پایان ماجرا تلخ رقم خورد، اما ویژگی‌هایی که گفته شد را در فیلم به‌خوبی ایفا کرد. لباس‌های او اپل‌دار بودند و به چهارشانه‌شدنش کمک شایانی می‌کردند. طرز آرایش موها و ابروها، روسری‌ها و شیوه چادر سرکردن او هم در راستای نمایان‌کردن استایلی با مشخصه‌های گفته‌شده بود. آزاده در این فیلم، زنی سنتی بود که قدرتش در سایه بسیار زیاد به‌نظر می‌رسید و می‌توانست از عهده اجرای اقدامات دهشتناکی برآید.

در آخر

صمدی بازیگر خوبی است. هم سیمای زیبایی دارد و هم در استایلینگ انتخاب‌های خوبی دارد. او در نقش‌های بسیار متنوعی دیده شده و از پس اجرای بسیاری از آن‌ها به‌خوبی برآمده است. صمدی می‌تواند نقش‌هایی عمیق و متفاوت را به‌تصویر بکشد. در این راستا، گریم و طراحی لباس هم به کمکش می‌آیند. یکی از ویژگی‌های چهره او، امکان اجرای گریم‌های متفاوت روی آن است. او هم می‌تواند نقش دخترکی معصوم را بازی کند و هم به زنی خبیث و بدطینت تبدیل شود. در فیلم‌ها و مجموعه‌های تصویری مختلف هم طیف وسیعی از نقش‌ها با ویژگی‌های خاص و گوناگون را اجرا کرده است. نظرتان درباره گریم‌های متفاوت او چیست؟ نکات الهام‌بخشی که در استایل‌های او به کار رفته‌اند، چه بوده است؟ صمدی را در کدام نقش و با چه گریمی بیشتر دوست داشته‌اید؟

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :