chadmin در
1,078

پیگیری برخط تاخیر پستچی

پیگیری برخط تاخیر پستچی

استفاده از خدمات اداره پست برای ارسال بسته‌ها ،کالاها و خدمات دیگر همواره مورد توجه افراد بوده است چرا که روشی مقرون به صرفه بوده و موجب صرفه‌جویی در وقت افراد نیز می‌شود.

single_content ad banner

پیگیری برخط تاخیر پستچی

به طور کلی ارائه خدمات پستی بدون عیب نیست و معمولا امکان تاخیر در تحویل مرسوله‌های پستی، آسیب دیدن یا مفقود شدن برخی کالاها حین ارسال و اتفاقاتی از این دست از جمله معایب خدمات اداره پست می‌باشند که البته سامانه‌ای جهت ثبت و پیگیری شکایات راه اندازی شده در این مقاله این سامانه را معرفی کرده و به طور کلی روش‌های شکایت از اداره پست را بررسی می‌کنیم.

اداره پست جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست به آدرس eop.post.ir اقدامات لازم را در جهت بهبود خدمات و سیستم اداری خود انجام داده است؛ در این سامانه امکان ثبت گزارشات مردمی، شکایت توسط همکاران، شکایت توسط پیمانکاران، شکایت توسط مشتریان و همچنین پیگیری شکایات ثبت شده وجود دارد.

سامانه‌ اینترنتی اداره پست

استفاده از سامانه اینترنتی ثبت شکایت از اداره پست با مراجعه به نشانی eop.post.ir و یا جستجوی عبارت سامانه شکایت از اداره پست در مرورگرهای اینترنتی امکان‌پذیر است.

پس از ورود به این سامانه باید گزینه ثبت شکایت را انتخاب کرده و در مرحله بعد گزینه ثبت شکایت مشتریان که با دایره قرمز نشان داده شده را انتخاب کنیم.

در مرحله بعد گزینه ثبت شکایت را علامت زده تا گزینه ثبت شکایت برای شما فعال شود و پس از آن اطلاعات مربوط به استان و محل سکونت را به طور دقیق انتخاب کرده و گزینه مد نظر خود برای طرح شکایت را انتخاب کرده و به مرحله بعد می‌رویم.

در مرحله پایانی کافی است که اطلاعات شخصی را وارد نموده و در سامانه کد رهگیری را دریافت کنیم همانطور که اشاره کردیم این کد رهگیری جهت پیگیری طرح شکایات از سامانه اداره پست می‌باشد و برای پیگیری باید آن را به دقت نگهداری نماییم.

پیگیری برخط تاخیر پستچی

در کنار سامانه ثبت و شکایت از اداره پست استفاده از راه‌های دیگری جهت شکایت از پست وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به تماس با تلفن گویای ۱۹۵، یا شکایت از طریق اداره بازرسی کل کشور اشاره کرد.

یکی دیگر از آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌های امکان طرح شکایت از اداره پست شماره تماس ۸۴۴۷۰۰۰۰ می‌باشد مشتریان می‌توانند با برقراری ارتباط با این شماره‌ها مشکل به وجود آمده را مطرح کنند پس از تماس با تلفن گویا یا تماس با این تلفن یک کد پیگیری شکایت توسط اداره پست در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت نگهداری از این کد پیگیری در جهت پیگیری نتایج شکایت بسیار حائز اهمیت است.

شکایت از اداره پست معمولا بنا به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد گاهی این موارد به دلیل آسیب دیدن یا خراب شدن بسته پستی که منجر به نارضایتی مشتریان از خدمات این سازمان شده است می‌باشد.

از جمله دیگر دلایلی که منجر به اقدام مشتریان به شکایت می‌شود نارضایتی آن‌ها از مامور یا پستچی شرکت پست است و البته امکان طرح شکایت از طریق سامانه همچنان وجود دارد.

علت دیگر شکایت مشتریان نسبت به پست پیشتاز می‌باشد که در صورت تاخیر در ارسال کالاها و مرسوله‌های مختلف منجر به نارضایتی افراد و طرح شکایت آنان شده است.

از دیگر دلایلی که منجر به شکایت از اداره پست می‌شوند می‌توان به تاخیر در دریافت بسته‌های پستی اشاره کرد باید توجه کنید که حتما ۷۲ ساعت از زمان ارسال بسته‌های پستی گذشته باشد تا بتوان در خصوص تاخیر در دریافت شکایت کرد در غیر این صورت با استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی نسبت به رهگیری و آگاهی از سرنوشت مرسوله‌های ارسال شده باید اقدامات لازم را انجام داد.

از دیگر دلایل طرح شکایت از اداره پست نارضایتی از عملکرد کارکنان اداره پست است که امکان طرح این شکایت نیز وجود دارد.

پس از طرح تمام مراحل شکایت از نرسیدن مرسوله پستی چه از طریق سامانه و چه از طریق تماس تلفنی کد پیگیری شکایت پست به مشتریان داده خواهد شد؛ برای پیگیری جواب شکایت پست باید این کد را نزد خود نگهداری کنید.

شکایت به دلیل نرسیدن مرسوله

ممکن است در رابطه با ارسال برخی بسته‌ها مواردی پیش بیاید که مرسوله‌های ارسال شده به دست مشتریان نرسد؛ نرسیدن یا به موقع نرسیدن مرسوله‌های پستی از عواملی است که منجر می‌شود تا استفاده از خدمات اداره پست کاهش یابد.

نرسیدن مرسوله‌های پستی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی صورت گیرد.

از جمله مهم‌ترین دلایل می‌توان به اشتباه در آدرس ارائه شده اشاره کرد چرا که فرستنده ممکن است آدرس دقیق و درست را ننوشته باشد و بنابراین مرسوله به دست گیرنده نمی‌رسد و برگشت خورده و به اداره پست مبدا ارسال می‌شود البته اصلاح آدرس درست از طریق تماس با فرستنده انجام می‌گیرد.

از دلایل دیگری که باعث نرسیدن مرسوله پستی می‌شود می‌توان به گم شدن و مفقود شدن بسته‌ها اشاره کرد اگر مرسوله مفقودی پیدا نشود شرکت پست هزینه بیمه آن را پرداخت خواهد کرد.

در بیشتر مواقع نیز اشتباهات کارکنان اداره پست و سهل انگاری و اهمال کاری آنان می‌تواند منجر به عدم ارسال به موقع بسته‌های پستی گردد.

گاهی بسته‌های پستی به آدرس‌های دیگری به صورت اشتباهی فرستاده می‌شوند که این نیز از جمله دلایل به موقع نرسیدن مرسوله‌های پستی شناخته می‌شود البته با فراهم شدن سامانه پیگیری مرسولات می‌توان مرسوله را شناسایی کرده و به اداره پست منطقه مراجعه کنیم.

در خصوص مرسوله‌های پستی خارجی نیز امکان نرسیدن آن‌ها وجود دارد که البته معمولا فرآیندی پیچیده‌تر دارد چرا که تاخیر در ارسال یا مفقود شدن این بسته‌ها خسارت‌های بیشتری را به بار می‌آورد.

پیگیری شکایات از پست

بعد از ثبت شکایت از طریق سامانه اینترنتی و یا تماس با سامانه گویا معمولا یک کد رهگیری و پیگیری شکایت به مشتریان داده می‌شود این کد نشانه تایید ثبت شکایت هر فرد بوده و پیگیری آن در اولین فرصت انجام می‌شود؛ موضوع شکایت مشتری در هر زمینه‌ای که باشد چه شامل شکایت از مامور پست یا اداره مرجع باشد کد یکسانی به هر موضوع اختصاص داده خواهد شد.

شرکت پست پاسخگویی به شکایت افراد را ظرف ۸ تا ۲۴ ساعت بررسی کرده و سپس کارمندان این اداره با مشتریان تماس گرفته و موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کرده و پیگیری‌های لازم را می‌نمایند.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :