تحریریه چی بپوشم در
1,258

این چند عاشق خوشپوش، کل دنیا را هم عاشق خودشان کردند!

این چند عاشق خوشپوش، کل دنیا را هم عاشق خودشان کردند!

مد و فشن ممکن است از هر دریچه‌ای الهام‌بخش باشند و یکی از همین دریچه‌ها سینماست. آیا تا به حال به زوج‌هایی که در پرده‌های سینما موفق شده‌اند توجه کرده‌اید؟ کمی در تاریخ سینما عمیق شده‌ایم و جست‌وجو کرده‌ایم تا زوج‌های مد روز پرده‌ی نقره‌ای را به شما معرفی کنیم. در این مطلب با چی بپوشیم همراه باشید تا سری به کمد لباس این زوج‌های عاشق بزنیم.

single_content ad banner

عاشقان خوش استایل سینما

جردن و نائومی بلفورت / گرگ وال‌استریت

هنگامی که به فیلم موفق «گرگ وال استریت» ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی نگاهی می‌اندازیم، جنگ پول و قدرت احساس می‌شود. اما اگر از زاویه‌ا‌ی ظریف‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم که سبک و ادبیات فیلم نیز بسیار زیبا و برجسته است، به‌خصوص کاراکترهای جردن بلفورت و نائومی لاپاگلیا که توسط لئوناردو دی‌کاپریو و مارگو رابی ایفای نقش شده‌اند.

عاشقان خوش استایل سینما

می‌دانیم که حساب بانکی جردن به قدری بزرگ است که به او اجازه‌ی داشتن یک زندگی باشکوه و سراسر از تجملات را می‌دهد، اما با این وجود، این زوج یک سادگی شیک را منعکس می‌کنند که تقلید آن در دنیای واقعی آسان است، مخصوصاً با یافتن لباس‌های قدیمی مرتبط. برای تقلید از سبک جردن، یک کت و شلوار به سبک دهه 80 میلادی (حتماً با یقه‌های بزرگ)، کمربند چرمی و کراوات کوتاه طرح‌دار که جلوه‌ای خاص دارد را تهیه کنید. برای کسانی که به استایل پارتنرش، نائومی علاقه مندند، یک لباس سیاه کوتاه همیشه جواب می‌دهد.

بانی پارکر و کلاید برو / بانی و کلاید

فیلم جنایی-زندگینامه‌ای «بانی و کلاید» به کارگردانی آرتور پن، شاید در سال ۱۹۶۷ منتشر شده باشد، اما زوج اصلی فیلم که توسط وارن بیتی و فی داناوی ایفای نقش شده‌اند مستقیماً از سه دهه قبل آمده‌اند. چیزی که با نگاه به سبک پوشش آن‌ها آشکار است.

عاشقان خوش استایل سینما

بهترین صحنه برای ثابت کردن این موضوع کدام است؟ اولین سرقت بانکی توسط باند آن‌ها که با برادر کلاید، باک انجام می‌شود. هنگام ورود به بانک، کلاید را با یک کت و شلوار تک‌سینه، جلیقه و کلاه فدورا که احتمالا برای افزایش اثربخشی به کاراکتر وی اضافه شده‌است، می‌بینیم و بانی نیز با کت و شلوار کرم رنگِ چهارخانه و کلاه بره‌ای دیده می‌شود. دو استایل بسیار شیک که قطعاً یکی از عوامل موفقیت جهانی این فیلم به شمار می‌آید.

ریک بلین و الزا لاند / کازابلانکا

چرا فیلم «کازابلانکا» به کارگردانی مایکل کورتیز، هنوز هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار ساخته شده در هالیوود شناخته می‌شود؟ البته که فیلم‌نامه‌ای پر از جملات قابل نقل و موسیقی متن محشر فیلم به این موضوع کمک می‌کند، اما بخش بزرگی از علاقه‌مندی ما به کارکترهای بازی شده توسط همفری بوگارت و اینگرید برگمان به استایلشان برمی‌گردد.

عاشقان خوش استایل سینما

کت و شلوار مخصوص دهه‌ی چهل و لباس‌های خوش‌برش الزا لاند و ترنچ‌کت جاویدان ریک بلین و  مهم‌تر از همه کلاه‌های رسمی ‌شان (کلاه‌های فدورا و پاناما که کنار هم همیشه مورد توجه قرار می‌گیرند)، استایل کلاسیک آن‌ها را تکمیل می‌کند. پوشش‌های درجه یکی که واقعاً هر کسی را ترغیب می‌کند تا این استایل‌های تماشایی را برای یک بار هم که شده امتحان کند.

خانم چان و آقای چاو / در حال‌وهوای عشق

درام عاشقانه‌ی وونگ کار-وای برای تونی لیونگ جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن در سال 2000 را به ارمغان آورد. وی نقش چاو مو-وان، یک عاشق ملانکولیک را ایفا می‌کند و پس از کشف اینکه همسرش با همسر خانم چان رابطه نامشروع دارد، وارد یک رابطه پلاتونیک با سو لی-ژن (خانم چان) می‌شود.

عاشقان خوش استایل سینما

فیلم «در حال و هوای عشق»، صد دقیقه حال و هوای خالص است؛ از طریق موسیقی جاز آرام‌بخش و نورپردازی گرم، استایل بی‌نظیر بازیگران بیشتر نمایان می‌شود. مجموعه‌ای از لباس‌های چینی برای خانم چان و ترکیبی از دوخت مردانه سنتی و کراوات ساتن برای آقای چاو، این فیلم را به لیست ما آورده است.

هالی گولایتلی و پل وارجک / صبحانه در تیفانی

آدری هپبورن، ستاره بی‌بدیل هالیوود در فیلم صبحانه در تیفانی در سال ۱۹۶۱ نقش هالی گولایتلی را بازی کرد. منتقدان صنعت مد با اکثریت آرا، پوشش هپبورن را ستایش کردند و بر این باورند که استایل او شخصیت ویژه‌ای به این بازیگر داده است.

عاشقان خوش استایل سینما

در این فیلم او با یک پیراهن ماکسی مشکی ساده‌ جلوی دوربین می‌آید، نمایش لباس با گردنبند مرواریدی، تاج و دستکش‌های مشکی که تا بالای آرنج می‌آیند درخشش وصف‌نشدنی به تصویر می‌دهد. این استایل جاویدان توسط هیوبرت ژیوانشی، موسس خانه مد لوکس ژیوانشی، طراحی شده است.

عاشقان خوش استایل سینما

اما نباید از استایل معشوق او، پاول وارجک با بازی جورج پپارد گذر کنیم. استایل پاول با تمرکز بر سادگی، ظاهر مردانه‌ کلاسیکی را به نمایش می‌گذارد. به طور کلی لباس‌ها و جواهرات این فیلم تا به امروز برای عاشقان سینما نمادین جلوه می‌کنند.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :