chadmin در
677

آیا محصولات ضد لک واقعا موثر هستند؟

آیا محصولات ضد لک واقعا موثر هستند؟

با ورود به یک داروخانه قطعا با بنرهای تبلیغاتی بسیار زیادی مواجه می‌شوید که کرم‌های ضد لک را به شما پیشنهاد می‌کنند تا پوستی به صافی پوست بازیگران در فیلم‌های هالیوودی داشته باشید. حجم عظیم محصولات و تعدد کالاهای موجود در این بازار از آمریکایی تا ایرانی سبب می‌شود ما نتوانیم متناسب‌ترین محصول با شرایط پوستمان را پیدا کنیم. در این مقاله با هم به پرسش این پاسخ می‌پردازیم که آیا محصولات ضد لک واقعا موثر هستند و کدام یکی از این محصولات برای ما مناسب‌تر است؟

راز پوست بدون لک چیست؟

شاید شما هم با تماشای ویدیوهای تبلیغاتی یا فیلم‌های هالیوودی نسبت به پوست صاف و بی لک بازیگران این فیلمها، احساس رشک کرده باشید. البته باید در نظر داشته باشیم که پوست این افراد اغلب با دقت روتوش می شوند. خبر خوب آن است که در دنیای امروزه داشتن پوست صاف آرزو نیست. اما برای رسیدن به این هدف باید صبور باشیم و به روتین پوستی خود پایبند بمانیم. از مهم‌ترین نکات در رسیدن به پوست ایده آل بهره بردن از محصولات درجه یک است که مواد لازم برای تغذیه مناسب پوست ما را داشته باشند.

اما بیایید پیش از آنکه به روش‌های موثر برای درمان لک بپردازیم با هم بررسی کنیم اساسا لک‌ها به چه علت به وجود می‌آیند؟

محصولات ضد لک

علت ایجاد لک چیست؟

به زبان ساده هر بخشی در بدن ما که رنگی تیره‌تر از غالب پوست ما دارد، محل تجمع ملانین است. در این منطقه ملانین‌ها به میزان بسیار بیشتری جمع شده اند و سبب ایجاد دو رنگی در پوست ما می‌شود. اما باید بدانیم لک‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند. از جمله :

  • لک‌های هورمونی

این دسته از لک‌ها خصوصا در افراد باردار به وفور دیده می‌شود چرا که حجم ترشح هورمون‌ها در این افراد تغییر می‌کند. به لک‌های ناشی از بارداری، ملاسما نیز گفته می‌شود. بخش زیادی از این لک‌ها پس از بارداری از بین می‌روند اما در صورتی که باقی ماندند، باید با استفاده از یک کرم ضدلک متناسب با نوع پوست، آنها را رفع کرد.

  • لک‌های ناشی از افزایش سن

البته خبر خوب آن است که شما با پیشگیری و مراقبت دائمی از پوست صورت می‌توانید از بروز این لک ها جلوگیری نمایید. مهم ترین نکته را می‌توان استفاده دائمی از ضد آفتاب دانست. به لکه‌های ناشی از افزایش سن لکه‌های خورشیدی، لکه‌های کبدی و لنتیژین‌های خورشیدی نیز گفته می‌شود.

  • لک‌های ناشی از قرار گرفتن در نور خورشید

گرچه حیات بدون نور خورشید را نمی‌توان متصور شد اما اشعه فرابنفش UV این ستاره برای پوست ما بسیار مضر است و نباید بدون مراقبت های لازم، زمان طولانی را زیر نور آفتاب بگذرانیم.

  • لک های ناشی از التهابات پوستی، اسکار و آکنه ها (PIH)

حتما برای شما هم پیش آمده است که جای زخم یا اصطلاحا اسکار روی پوست شما، به رنگی تیره‌تر از پوستتان درآید و موجب ایجاد لک شود.

جالب است بدانید در افرادی که موهای روشن یا قرمز رنگ دارند و پوست روشن تری دارند، احتمال ایجاد کک و مک به مراتب بالاتر است. البته نباید از یاد برد که احتمال ایجاد کک و مک روی همه پوست ها وجود دارد.

محصولات ضد لک

بهترین کرم ضدلک برای من کدام است؟

بهترین محصولی که برای از بین بردن لک و روشن کردن پوست می‌توانید از آن استفاده کنید، محصولی است

که پاسخگوی انواع لک باشد و با داشتن مواد خاصی سبب لایه برداری و روشن کنندگی شود. همچنین مهم است که در طی استفاده این محصول، از استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب غافل نشوید.

یکی از ترکیباتی که بهتر است در تولید کرم‌های ضد لک به کار رفته باشد، ویتامین c یا رتینول است. برای یافتن بهترین نوع ضد لک بهتر است با یک متخصص پوست و مو مشورت بفرمایید، اما ما در ادامه یکی از بهترین ضد لک های بازار که ساخت ایران است را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

کرم ضد لک شب و روز ژنوبایوتیک

ژنوبایوتیک با در نظر گرفتن نیاز بازار، محصول ضد لکی را ارائه کرده است که در دو نوع مخصوص روز و مناسب شب در یک بسته بندی شکیل به شما اهدا می‌شود.

کرم ضد لک روز این برند با بهره گیری از آربوتین، آلفا / بتا هیدروکسی اسید، ویتامین C و کورکومین ساخته شده است تا با لایه برداری ملایم سبب روشن شدن پوست شود.عصاره ویتامین C استفاده شده در این محصول سبب شده است آنتی اکسیدان قوی محسوب شود و از بروز لک های ناشی از اشعه UV خورشید پیشگیری کند.

کورکومین عصاره استخراج شده از زردچوبه است و در درمان لک های پس از التهاب (PIH) نظیر لک‌های آکنه بسیار موثر واقع می‌شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه از این کرم لازم است تا ابتدا با استفاده از شوینده‌هایی مانند فوم شستشو و میسلار واتر، پوست خود را از انواع آلودگی‌ها به شکل عمقی پاک کنید. سپس بسته به اندازه لک از کرم ضد لک به شکل ضربه‌ای روی آن قرار دهید و سعی کنید فقط در منطقه ای که لک دارد، استفاده کنید.

کرم ضد لک مناسب شب ژنوبایوتیک با داشتن ترکیباتی نظیر رتینول، کوجیک اسید، نیاسینامید و عصاره موریندا، به عنوان مکمل کرم روز محسوب شده و شما با استفاده همزمان از این دو کرم اطمینان حاصل می‌کنید که تمامی مواد مغذی به پوستتان می‌رسد تا در عین لایه برداری، آبرسانی شود و هرچه سریعتر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

محصولات ضد لک

مدت زمان استفاده از کرم ضد لک چقدر است؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم لازم است برای دست یافتن به نتایج ایده آل صبور باشید و از استفاده مداوم این دسته از محصولات غافل نشوید، در صورتی که به استفاده صحیح از محصول پایبند بمانید، بعد از 3 ماه استفاده از ضدلک‌های صبح و شب، نتیجه خوبی را خواهید دید. البته نوع پوست شما و میزان لک در انتخاب نوع محصول مناسب برای شما تاثیر بسزایی دارد و نمی‌توان یک زمان دقیق برای پاسخدهی معرفی کرد.

برای انتخاب مناسب‌ترین محصول بهتر است از یک متخصص پوست کمک بگیرید. مشاورین ژنوبایوتیک به صورت در تلگرام به شکل رایگان، پاسخگوی شما عزیزان جهت انتخاب محصول مناسب هستند.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :