شایسته عسگریان در
0

چگونه لباس برند را از فیک تشخیص بدهیم؟

چگونه لباس برند را از فیک تشخیص بدهیم؟

درست است که این روزها به‌دلیل اوضاع و شرایط اقتصادی، اکثرا قادر به خرید لباس‌های برند و گران‌قیمت نیستیم، اما گاهی لازم است که برخی لباس‌ها یا اکسسوری‌ها را از برندها تهیه کنیم؛ آن‌هم به‌دلیل کیفیت بالا و ماندگاری زیاد این نوع اجناس. ازطرفی یکی از ضررهای اقتصادی که در این میان به مشتری‌ها وارد می‌شود، این است که جنس فیک یا همان تقلبی را به‌جای برند و با همان قیمت بخرند.

معمولا کمپانی‌های بزرگ، درکنار اجناس اصلی و باکیفیت خود، اجناس سطح دوم و سومی را نیز تولید می‌کنند که کیفیت  و به‌همان اندازه، قیمتشان پایینتر است، اما مسئله اینجاست که این اجناس، محصول خود کمپانی اصلی هستند و در تولید آن‌ها از همان مواد استفاده شده، اما با کیفیت پایینتر و کمپانی‌ها این اجناس را به‌نام جنس اصلی نمی‌فروشند، اما کمپانی‌هایی هستند که با تقلب، نام برند و اجناسشان را با کیفیت بسیار پایینتر، اما با همان قیمت به مشتری‌ها می‌فروشند و پس از مدتی که اجناس، فرسوده می‌شوند، مشتریان به این امر پی می‌برند. در این مطلب، شما را با نحوه تشخیص لباس فیک از برند آشنا می‌کنیم.

دوخت لباس

دوخت محصولات برند بسیار تمیزتر و مرتب‌تر از محصولات فیک است. دوخت این نوع لباس‌ها مستقیم و ریزتر و منظم‌تر است و در هر سانتی‌متر از لباس، تعداد دوخت‌های بیشتری وجود دارد. ازطرفی دوخت زیر و روی لباس در لباس‌های برند، یکی است، اما در لباس‌های فیک، برای یکی کردن دو قسمت پارچه از چرخ استفاده شده است.

لوگو

یکی از آسان‌ترین روش‌های تشخیص هر برند این است که با طرح لوگوی آن آشنا باشید و هنگام خرید به آن دقت کنید. در هر برندی، لوگو درجای مخصوص خود قرار دارد و رنگ خاصی دارد. لوگوها ممکن است به‌صورت دوخت، چرمی یا فلزی باشند. معمولا لوگوهای فیک بسیسار شبیه به لوگوهای اصلی هستند و تفاوتی جزیی دارند، مثلا یک غلط املایی کوچک یا تفاوتی جزیی در رنگ.

دکمه

دکمه‌ها جزو مهم‌ترین بخش‌های هر برند هستند، زیرا معمولا لوگوی برند روی تک‌تک دکمه‌ها حک شده و جنس دکمه‌ها نیز مرغوب است، درصورتیکه در اجناس برند معمولا از دکمه‌های پلاستیکی با کیفیت پایین استفاده می‌شود.  دکمه‌های لباس‌های برند، به‌خوبی به لباس دوخته می‌شوند و معمولا دو دکمه اضافی نیز همراه لباس وجود دارد.

زیپ

زیپ چه برروی لباس باشد و چه برروی کیف و کفش، در اجناس فیک، براق و سبک هستند و پس از مدتی استفاده، فرسوده و خراب می‌شوند، درصورتیکه در اجناس برند، انتهای زیپ‌ها (سگک) به‌خوبی پرداخت شده و شکلی مات دارد و خود زیپ نیز سنگین و یکدست است.

جنس پارچه

یکی از مهم‌ترین موارد تشخیص برند از فیک، بررسی جنس پارچه است. پارچه اجناس برند، باید سنگین و یکدست باشد و هیچ نوع پارگی، کشیدگی و… در آن وجود نداشته باشد. معمولا لوگوی کمپانی نیز در قسمت داخلی پارچه، چاپ می‌شود.

اگر جنس لباسی که می‌خرید، چرم است، باید دقت کنید که چرم اصل نباید نرم و یکدست باشد. پارچه چرم اصل، ناصاف است. درضمن چرم اصل، مات است و اگر چرمی براق بود، احتمالا تقلبی است. بوی چرم اصل نیز بوی نویی پارچه است، درصورتیکه چرم تقلبی، بوی پلاستیک می‌دهد. می‌توانید قسمت کوچکی از چرم را آتش بزنید؛ اگر بوی سوختگی مو و پشم از آن بلند شد، چرم اصل است و اگر بوی سوختگی پلاستیک حس کردید، چرم تقلبی یا مصنوعی است.

قیمت

اولین عاملی که معمولا مردم برای تشخیص جنس برند از فیک استفاده می‌کنند، قیمت لباس و محصولات است؛ این درست است که قیمت اجناس برند، بسیار بیشتر از اجناس تقلبی است (هیچ تخفیفی بی‌دلیل نیست)، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که تنها نباید به این عامل توجه داشت، زیرا ممکن است فروشنده یا کمپانی، قصد این را داشته باشد که جنس فیک را با قیمتی بالا به‌جای جنس اصل به شما بفروشد.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :