chadmin در
0

همه چیز درباره کراتینه کردن موها + پیشنهاد خرید

همه چیز درباره کراتینه کردن موها  + پیشنهاد خرید

مراقبت از پوست و مو و اهمیت به زیبایی ظاهر جز مواردی است که این روزها اکثر خانم‌ها به آن اهمیت زیادی می‌دهند. داشتن موهایی خوش حالت، درخشان و زیبا می‌تواند به زیبایی چهره هر خانمی بی‌افزاید. یکی از راه‌های داشتن موهایی صاف و درخشان، کراتینه کردن مو است. حال اگر می‌خواهید با روش کراتینه مو و عملکرد آن بر روی مو آشنا شوید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

این روزها نام کراتینه مو زیاد شنیده می‌شود و بسیاری از سالن‌های زیبایی به عنوان یکی از خدمات خود آن را به مشتری پیشنهاد می‌دهند. اگر شما جز دسته خانم‌هایی هستید که می‌خواهید از شر موهای وز و گره خورده خلاص شوید به شما پیشنهاد می‌دهیم با این روش آشنا شوید و درباره فواید و مضرات آن مطالعه کنید.

 

 

کراتینه مو چیست؟

به طور کلی در تمام افراد در ساختار موها نوعی پروتئین طبیعی به نام کراتین وجود دارد که سبب صاف کردن و درخشان کردن مو می‌شود. اما گاهی اوقات این پروتئین به طور طبیعی در ساختار موهای بعضی افراد به میزان کافی تولید نمی‌شود و این امر موجب می‌شود تا فرد نرمی و صاف بودن موهای خود را از دست بدهد و موهای او وز و گره خورده شود. به همین خاطر روشی برای ایجاد کراتینه مصنوعی مو ایجاد شده است که به این دسته افراد کمک می‌کند تا میزان پروتئین لازم برای صاف و درخشان شدن مو را از طریق مواد شیمیایی تامین کنند.

کراتینه مو چیست؟

البته یک تصور اشتباه رایج در میان خانم‌ها وجود دارد و آن این است که بسیاری گمان می‌کنند که روش کراتینه مو، باعث صاف شدن مو می‌شود اما اینطور نیست زیرا محلول کراتینه مو فقط برای درمان کتیکول مو استفاده می‌شود و هدف اصلی از روش کراتینه مو ترمیم موهای آسیب دیده است. حال زمانی که کتیکول موهای شما درمان و ترمیم شود موهای شما حالت صاف و درخشانی به خود می‌گیرد.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه کردن مو برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که می‌دانید قطعا موهای طبیعی خود انسان از کیفیت بی نظیری برخوردار است پس اگر موهایی سالم و خوش حالت دارید کراتینه کردن مو برای شما تاثیرگذار نخواهد بود. اما اگر جز دسته خانم‌هایی هستید که به خاطر استفاده از مواد شیمیایی بیش از حد مانند تافت و ژل، اتو کردن و حرارت دادن بسیار مو و یا رنگ کردن مدام ریشه مو، حالت طبیعی موهای خود را از دست داده‌اید و آسیب جدی به موهای شما وارد شده است، کراتینه کردن مو می‌تواند روش خوبی برای درمان موهایتان باشد.

 

 

کراتینه مو برای چه افرادی مناسب است؟

کراتینه مو چطور انجام می‌شود؟

اولین نکته برای خانم‌هایی که قصد کراتینه کردن مو دارند این است که حتما از یک فرد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. در روش کراتینه مو فرد متخصص یا آرایشگر از یک محلول صاف کننده کراتینه مو استفاده می‌کند. این محلول ممکن است به صورت ارگانیک از منابع طبیعی و حیوانی ساخته شده باشد و یا از محلول‌های شیمیایی باشد. معمولا افرادی که تجربه کراتینه کردن مو با مواد طبیعی را داشته‌اند رضایت بیشتری داشته‌اند و عوارض کمتری را مشاهده کرده‌اند. در این روش آرایشگر محلول کراتینه مو را بر تمام سطح موهای شما ماساژ می‌دهد و بعد از قرار دادن محلول کراتینه با استفاده از یک اتو مو میزانی گرما به مو وارد می‌کند تا کراتینه به خوبی جذب پوست شود. مدت زمان لازم برای کراتینه مو بستگی به حجم موهای شما دارد و در برخی موارد ممکن از تا یک ساعت نیز طول انجامد.

کراتینه مو چطور انجام می‌شود؟

میزان دوام و ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

معمولا انجام روش درمانی کراتینه کردن مو بسته به نوع و جنس موهای هر فرد، نتایج متفاوتی دارد. ظرفیت و جذب کراتینه توسط مو در برخی افراد بسیار سریع و ماندگار است طوریکه برای مدت‌های طولانی موهایی لخت و صاف دارند اما برخی دیگر ممکن است رضایت کافی از این روش را نداشته باشند. البته ناگفته نماند که نوع و کیفیت موادی که برای کراتینه کردن مو استفاده می‌شود نیز بر روی ماندگاری آن تاثیر گذار است. به طور میانگین میزان ماندگاری کراتینه کردن مو بین ۲ الی ۳ ماه است.

 

 

میزان دوام و ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

عوارض کراتینه مو چیست؟

درست است که از کراتینه مو به عنوان یک روش درمانی برای موهای آسیب دیده استفاده می‌شود اما هر روش درمانی در کنار فوایدی که دارد ممکن است در برخی افراد عوارضی از خود نشان دهد:

حساسیت: یکی از عوارض کراتینه کردن مو که بر روی افرادی که موهای بسیار حساسی دارند خود را نشان می‌دهد بروز حساسیت‌هایی مانند خارش سر، یا پدید آمدن جوش‌های قرمز رنگ بر روی پوست سر است. معمولا به افرادی که دارای انواع آلرژی پوستی یا حساسیت هستند، توصیه می‌شود از این روش استفاده نکنند.

نازک شدن و ریزش مو: و اما یکی از رایج‌ترین عوارض کراتینه کردن مو، ریز مو است. معمولا در برخی افراد پس از کراتینه کردن و شستشو اول شاهد ریزش مو شدیدی هستند که این به دلیل نازک شدن مو هنگام کراتینه کردن است. از این رو توصیه می‌شود در صورت مشاهده چنین اتفاقی حتما به پزشک متخصص مو مراجه کنید.

سرطان: یکی از ترکیبات موجود در محلول کراتینه مو که سبب صاف شدن مو می‌شود، فرمالدئید است. فرمالدئید نوعی ماده سرطان‌زا است که متاسفانه در تمام محصولات مربوط به کراتینه کردن مو مشاهده می‌شود. تاکنون روشی برای حذف این ماده از انواع محصولات آرایشی و یا جذب کمتر آن توسط پوست اراده نشده است و در برخی موارد به ندرت بروز سرطان به خاطر تاثیر بالقوه فرمالدئید دیده شده است.

عوارض کراتینه مو چیست؟

سخن آخر

همانطور که متوجه شدید، کراتینه کردن مو مزایا و معایب خاص خودش رو دارد که البته این مزایا و معایب برای اشخاص مخنلف با جنس موهای متفاوت نیز فرق می‌کند؛ ازطرفی هزینه مواد کراتینه و دستمزد کار نیز چندان پایین نیست؛ بنابراین می‌توانید به‌جای کراتینه کردن مو در آرایشگاه از شامپوها و نرم‌کننده‌های کراتینه مو استفاده کنید.

 

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :