سوگل پورمهرام در
0

هر آنچه باید درباره برس‌های آرایشی بدانید

هر آنچه باید درباره برس‌های آرایشی بدانید

برس‌های آرایشی یکی از مهمترین اجزای کیف لوازم آرایش یک خانم هستند. در حال حاضر این برس‌ها مدلهای بسیار متنوعی دارند و شما می توانید بر اساس نیاز خود، از میان آنها انتخاب کنید. اما اگر فکر می کنید که یک برس آرایشی ارزان قیمت، با یک برس آرایشی گران قیمت هیچ فرقی ندارد، سخت در اشتباه هستید. کیفیت برس‌های آرایشی در نتیجه نهایی آرایش صورت شما تاثیر بسیار مهمی دارند. بهتر است از این دیدگاه به قصیه نگاه کنید تا منظور ما را به خوبی متوجه بشوید: آرایش کردن یک نوع هنر است، و یک فرد هنرمند هیچوقت برای خلق یک اثر هنری، از لوازم بی‌کیفیت استفاده نمی کند؛ چون می داند که در نهایت تمام زحماتش هدر می روند. به همین دلیل، در مقاله امروز قصد داریم تا با بیان چند دلیل قانع کننده، به شما ثابت کنیم که استفاده از برس‌های آرایشی گران قیمت و با کیفیت امری ضروری است. با چی بپوشم همراه باشید!

چرا برس‌های آرایشی باکیفیت، برای رسیدن به یک نتیجه قابل قبول مهم هستند؟

همانطور که قبلا هم گفتیم، برای خلق یک شاهکار هنری باید از ابزار مناسب استفاده کرد. مهم نیست که شما یک هنرمند باشید، یک طراح دکوراسیون داخلی، یک آشپز، و یا خانمی که قصد دارد خودش در خانه صورتش را آرایش کند، استفاده از ابزار مناسب به شما کمک می کند تا در نهایت به نتیجه دلخواه خود برسید و زحماتتان هدر نرود. به همین دلیل است که استفاده از برس‌های آرایشی باکیفیت در فرآیند آرایش کردن صورت و رسیدن به نتیجه دلخواه، امری ضروری است. بعضی از افراد دوست ندارند که برای خرید برس‌های آرایشی هزینه زیادی بپردازند و معتقد هستند که برس‌های ارزان قیمت نیز کار آنها را راه می‌اندازند. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. زمانی که میخواهید ارایش خود را محو کنید و یا مواد آرایشی را روی پوست صورت خود پخش کنید، تفاوت این دو مدل برس آرایشی را به خوبی متوجه خواهید شد.

بهتر است که از برس‌های آرایشی با موی طبیعی استفاده کنیم، یا برس‌های آرایشی با موی مصنوعی؟

تفاوت میان موی مصنوعی و موی طبیعی حیوانات (که معمولا موی حیواناتی مثل بز، سنجاب، و یا حتی سمور است) این است که موی حیوانات حاوی ماده‌ای به نام کوتیکول یا همان پوشش شاخی است. این مساله باعث می شود که وقتی قصد دارید از مواد آرایشی پودری، مثل سایه چشم، سایه ابرو، رژ گونه، پودر برنزه کننده، و یا پنکیک استفاده کنید، برس‌های آرایشی با موی طبیعی رنگدانه‌های این مواد را بهتر به خود جذب کرده و روی صورت شما پخش کنند. از طرفی دیگر، برس‌های آرایشی با موی مصنوعی، معمولا از موادی مانند پلی‌استر و یا نایلون ساخته شده‌اند. این برس‌های آرایشی به شما کمک می کنند تا مواد آرایشی مایع، مثل کرم پودر، کانسیلر، پرایمر آرایشی، و هایلایتر مایع را به بهترین حالت روی پوست صورت خود بزنید. دلیل این مساله این است که ادغام فیبرهای موجود در موی این نوع برس آرایشی، باعث می شود که در هنگام زدن مواد آرایشی مایع روی پوست، هیچ گونه خطی روی صورت شما نیوفتد. در نهایت، مهم این است که در تولید یک برس آرایشی، از مواد با کیفیت استفاده شده باشد؛ چه طبیعی و چه مصنوعی.

آیا واقعا لازم است که برس‌های آرایشی خود را بشویید؟

بله، وقتی برای خرید برس‌های آرایشی گران قیمت و با کیفیت هزینه زیادی پرداخت میکنید، باید به خوبی از آنها مراقبت کنید! بهتر است که هفته‌ای یک بار برس‌های آرایشی خود را تمیز کنید تا به خودشان جورم و میکروب جذب نکنند و همچنین، مواد آرایشی روی آنها جمع نشود و در نتیجه، پخش کردن مواد آرایشی روی پوست صورت راحتتر بشود. نگران نباشید، شستن برس‌های آرایشی اصلا کار سختی نیست و شما می توانید با استفاده از روشها و مواد مختلفی که در بازار موجود هستند، برس‌های خود را بشویید. مثلا یک مدل ماده صابونی برای تمیز کردن برس‌های آرایشی وجود دارد که شما میتوانید مقداری از آن را روی برس خود بزنید، و به آرامی موهای برس را ماساژ بدهید تا مواد موجود در لابه‌لای آن کاملا پاک شود. سپس برس خود را زیر آب بشویید تا صابون و مواد آرایشی به طور کامل از روی آن پاک بشود. یک روش دیگر هم این است که درون یک کاسه کوچک کمی میسرال واتر بریزید و برس‌های آرایشی خود را به مدت چند دقیقه درون آن قرار دهید تا مواد آرایشی کاملا از لابه‌لای موهای آنها پاک بشود. یادتان باشد که اگر از برس‌های آرایشی خود به خوبی مراقبت نکنید و آنها را نشویید، با گذشت زمان موهای آنها سفت میشوند و اینجاست که دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید جز اینکه با برس‌های دوست‌داشتنی خود خداحافظی کنید!

آیا قیمت برس‌های آرایشی باکیفیت، خیلی زیاد است؟

برس‌های آرایشی که از مواد با کیفیت تهیه شده‌اند و فرآیند تولید آنها نیز نسبت به برس‌های معمولی و ارزان قیمت که به سرعت خراب می شوند از کیفیت بالاتری برخوردار بوده‌اند، معمولا قیمت گرانتری دارند. بهتر است که در هنگام خرید برس‌های آرایشی به چند نکته کلیدی توجه کنید. یکی از این نکات این است که ببینید دسته این برس‌ها چقدر محکم، و موهای آنها چقدر نرم و لطیف است. اگر دسته یک برس آرایشی به جای چوب از پلاستیک درست شده باشد، کیفیت کمتری دارد و در نتیجه قیمت آن نیز ارزانتر خواهد بود. همچنین، اگر موهای یک برس آرایشی روی پوست حس زبری و زمختی ایجاد کند، به این معنا است که برای تولید این برس از موی مصنوعی و یا طبیعی با کیفیتی استفاده نشده است. اگر به ظور مرتب برس‌های آرایشی خود را میشویید (که توصیه میکنیم حتما این کار را بکنید!) و میبینید که هر بار تعداد زیادی از موهای آن کنده میشوند، به این معنا است که برای تولید این برس آرایشی از چسب محکم و با کیفیتی استفاده نشده است.

آیا شرکت‌های آرایشی و زیبایی، روی حیوانات آزمایشاتی انجام می دهند؟

خریدن لوازم آرایشی، محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت از مویی که برای تولید آنها روی حیوانات آزمایشاتی انجام نشده است، بهترین راه است تا کاری کنیم که این مسئله به یک قانون تبدیل شود. بسیاری از شرکتهای آرایشی و زیبایی ادعا میکنند که محصولات خود را روی حیوانات آزمایش نمیکنند، اما وقتی برس‌های آرایشی‌ای میخریم که از موی طبیعی حیوانات درست شده‌اند، حتما این سوال برایمان پیش میاید که آیا این شرکتها با ما صادق هستند؟! حقیقت این است که بسیاری از این شرکتها، برای تولید محصولات خود از موهای استفاده میکنند که به طور طبیعی از بدن حیوانات ریخته است، بدین ترتیب در فرآیند تولید، هیچ آسیبی به حیوانات وارد نمیشود. سعی کنید که همیشه قبل از خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که در فرآیند تولید آنها هیچ حیوانی آسیب ندیده است. با حیوانات دوست باشیم!

آیا برس‌های آرایشی، واقعا مواد آرایشی را بهتر روی پوست صورت پخش می کنند؟

کلید موفقیت در آرایش کردن و رسیدن به یک نتیجه زیبا این است که مواد آرایشی را به خوبی روی پوست صورت خود محو کنیم. هرچه مواد آرایشی را بیشتر روی پوست محو کنید، آرایش صورتتان طبیعی‌تر و زیباتر به نظر میرسد. رژ گونه‌های چند رنگ و سایه‌های چشم سنگین اصلا مواد آرایشی مناسبی نیستند. به همین دلیل، اگر مجبور هستید که از این مواد استفاده کنید، بهتر است که با کمک برس‌های آرایشی با کیفیت آنها را به خوبی روی پوست صورت خود محو کنید تا هم طبیعی‌تر به نظر برسند و هم ماندگاری بیشتری روی پوست شما داشته باشند. بهتر است که برای زدن کرم پودر و کانسیلر، به جای انگشتان دست خود از برس‌های آرایشی استفاده کنید؛ چون این برس‌ها به شما کمک میکنند تا مواد آرایشی را بهتر، و به شکلی یکپارچه روی پوست صورت خود پخش کنید. همچنین، برس‌هایی که برای زدن سایه چشم از آنها استفاده میشود، معمولا دارای زوایا و برش‌های خاصی هستند که به شما میکنند تا مدلهای مختلف سایه زدن را امتحان کنید. تمام چیزهایی که گفتیم نشان میدهند که استفاده از برس‌های آرایشی، بهترین راه برای محو کردن مواد ارایشی روی پوست صورت، و داشتن آرایشی طبیعی و زیبا است.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :