پردیس بختیاری در
0

نکات مهم آرایشی برای پوست‎‌های حساس

نکات مهم آرایشی برای پوست‎‌های حساس

اگر شما جزو افرادی هستید که پوست حساسی دارند، باید بیش از دیگران مراقب انتخاب لوازم آرایش و شیوه آرایش تان باشید زیرا با یک اشتباه کوچک پوست صورت تان ملتهب یا دچار جوش و آکنه می شود. ما در این مطلب فوت و فن های آرایش برای پوست های حساس را به شما معرفی می کنیم تا زیبا و بی نقص بدرخشید.

صورت تان را بشویید

قبل از شروع آرایش، صورت تان را با ژل شستشوی صورت و آب گرم بشویید. البته باید در انتخاب ژل یا صابون شستشوی صورت نیز دقت کنید، زیرا در صورتی که با صورت شما سازگاری نداشته باشد، موجب حساسیت می شود. علاوه بر آن، در ماههای سرد سال، از تمیز کننده های روغنی استفاده کنید تا خشکی پوست تان را از بین ببرد و به بیانی آن را هیدراته کند.

آرایش تان را با مرطوب کننده صورت آغاز کنید

حال که پوست صورت شما کاملا تمیز شد، وقت آن است که آن را هیدراته کنید. از آنجا که پوست شما حساس است و خیلی زود خشک و ملتهب می شود، با استفاده از کرم های مرطوب کننده پوست می توانید آن را هیدراته کنید، بنابراین لازم است که با یک لایه مرطوب کننده آن را بپوشانید سپس به سراغ باقی آرایش تان بروید. کرم هایی که حاوی بابونه است، می تواند التهاب پوست تان را از بین ببرد. کرم های حاوی آلوورا، روغن آفتابگردان و روغن کالاندولا نیز به هیدراته کردن پوست شما کمک می کند.

از لوازم آرایش چند منظوره استفاده کنید

از آنجا که شما پوست حساسی دارید، هر چه از لوازم آرایش کمتری استفاده کنید، بهتر است. در این شرایط، می توانید از کرم های چند منظوره کمک بگیرید. به عنوان مثال به جای این که از کرم مرطوب کننده و کرم پودر به طور جداگانه استفاده کنید، از کرم های ضد آفتاب رنگی استفاده کنید که دیگر نیازی به کرم پودر نداشته باشد. به بیان دیگر، بهتر است که با یک تیر دو نشان بزنید تا پوست تان کمتر در معرض مواد آرایشی قرار گیرد.

کرم پودر و کانسیلر را تنها به قسمت هایی که بدان نیاز دارید، بزنید

لازم نیست که کل صورت تان را کرم پودر یا کانسیلر بزنید، بلکه آن دو را تنها برای قسمت هایی از صورت تان که واقعا بدان نیاز دارد، استفاده کنید و به باقی پوست تان فرصت نفس کشیدن بدهید.

لوازم آرایش تان را تمیز نگه دارید

برای شمایی که پوست حساسی دارید، تمیز کردن لوازم آرایش تان بسیار مهم است. در واقع شما باید هفته ای ۱ بار فرچه و برس های آرایشی تان را بشویید، در غیر این صورت پوست تان ملتهب خواهد شد. هنگام استفاده از آنها نیز باید دقت کنید. اگر فرچه های آرایشی را محکم روی پوست تان بکشید، التهاب پوستی تان بیشتر خواهد شد. اسفنج آرایشی تخم مرغی می تواند گزینه مناسبی برای پخش کردن مواد آرایشی روی صورت تان شما باشد.

آرایش تان را به خوبی پاک کنید

همانقدر که به آرایش صورت تان اهمیت می دهید، باید به پاک کردن آن نیز توجه کنید. از آنجا که باکتری هایی که روی کرم پودر، فرچه ها یا دیگر لوازم آرایشی شما وجود دارد، به سادگی به پوست تان منتقل می شوند، بهتر است که آرایش تان را به خوبی پاک کنید. پوست شما باید ساعاتی را در طول شبانه روز نفس بکشد، پس اگر آرایش تان را پاک نکنید، این فرصت را از او گرفته اید.

به مواد تشکیل دهنده لوازم آرایش تان دقت کنید

اگر شما پوست حساسی دارید، باید قبل از خرید لوازم آرایش، به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. از لوازم آرایشی حاوی ایزوپروپیل الکل، سدیم کلرید و سورفاکتانت خودداری کنید زیرا موجب حساسیت پوستی می شوند.

لوازم آرایش مایع استفاده نکنید

لوازم آرایش جامد برای افرادی که پوست حساسی دارند، بهتر است، از این رو که ترکیبات ساده تری دارند و از آب که منبع باکتری هاست، برای ساخت شان استفاده نشده است.

دور لوازم آرایش معطر را خط بکشید

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید لوازم آرایش باید به آن دقت کنید، لوازم آرایش عطری است. در واقع شما باید دور این مدل لوازم آرایشی را خط بکشید. اگر چه آنها جذابیت زیادی دارند اما اسانس موجود در آنها موجب التهاب در کل پوست بدن، به خصوص پوست صورت می شوند.

لوازم آرایش رنگی استفاده نکنید

همانطور که می دانید، رنگدانه ها خشکی پوست را افزایش می دهند، از این رو بهتر است که از لوازم آرایشی استفاده کنید که رنگدانه های کمتری دارند یا به بیان دیگر حاوی رنگ های طبیعی هستند. مثلا به جای کرم پودرهای رنگی از بی بی کرم ها استفاده کنید یا به جای رژ لب های بنفش و سرخابی یا سایه های چشم سبز و آبی… از رنگ های طبیعی تر کمک بگیرید تا دچار آلرژی پوستی نشوید.

 

 

 

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :