امید جعفری در
0

ماسک موهای طبیعی برای موهای آسیب دیده

ماسک موهای طبیعی برای موهای آسیب دیده

جنس موهای همه ما با یکدیگر متفاوت است و شرایط موهای ما با عوض شدن فصل تغییر می‌کند. موهای آسیب دیده یکی از بزرگترین معضلات ما خانم‌ها است. خوشبختانه طبیعت راه حل‌های مناسبی برای حل این مشکلات در اختیار ما قرار می‌دهد. تصمیم نهایی با شماست که از این راه حل‌های آسان طبیعت استفاده کنید یا دست به دامن محصولات تولید شده در کارخانه‌ها و محصولات شیمیایی شوید. در این مطلب ۱۴ ماسک مو طبیعی و خانگی با فرمولی مناسب برای موهای آسیب دیده را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- ماسک مو تخم مرغ 

تخم مرغ، به خصوص زرده آن، یک منبع غنی از چربی‌ها و پروتئین‌ها است و برای مرطوب کردن پوست سر مناسب است. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌هایی است که پوست سر را پاکسازی می‌کند و مانع از تجمع بیش از حد چربی بر روی پوست سر می‌شود.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک تخم مرغ را بشکنید و مقداری از آن را روی موها و پوست سر خود بزنید. اجازه دهید برای نیم ساعت تخم مرغ روی موهای شما باقی بماند و سپس با شامپوی ملایم موها را شستشو دهید. این کار را دو یا سه بار در ماه انجام دهید و تفاوت را مشاهده کنید.

۲- ماسک مو توت فرنگی

ماسک مو توت فرنگی رایحه بسیار خوبی دارد و باعث مرطوب شدن ریشه موها می‌شود. برای آماده کردن این ماسک مو، چند عدد توت فرنگی، یک زرده تخم مرغ و دو قاشق روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و برای نیم ساعت روی موهای خود قرار دهید و سپس با شامپو شستشو دهید.

۳- ماسک مو مایونز

سس مایونز موها را براق، حجیم و هیدراته می‌کند. برای استفاده از این ماسک موی ساده و موثر، یک چهارم فنجان سس مایونز را و چند قطره روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و آن را به مو و پوست سرتان بزنید. بگذارید این مخلوط برای نیم ساعت روی موهای شما باقی بماند و سپس با شامپو موهایتان را بشویید.

۴- ماسک مو روغن نارگیل و شیر بادام 

بادام یکی دیگر از عناصر عالی برای مراقبت از مو است. اگر می‌خواهیم مراقبتی حرفه‌ای مانند سالن‌های آرایشی را در خانه تجربه کنید باید این ماسک مو را امتحان کنید.

برای تهیه این ماسک، سه تا چهار قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ، چهار تا پنج قاشق غذاخوری شیر بادام و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و آن را به مدت یک ساعت روی موهای خود قرار دهید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

۵- ماسک مو ژل آلوئه‌ورا و روغن زیتون

ژل آلوئه‌ورا یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مو، پوست و سلامتی است. برای تهیه این ماسک مو، چهار تا پنج قاشق غذاخوری پالپ آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به موهای خشک و شکننده خود اعمال کنید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی موها باقی بماند و سپس با آب سرد موها را شستشو دهید.

۶- ماسک روغن زیتون، شیر و تخم مرغ

برای تهیه این ماسک مو شگفت انگیز، یک فنجان شیر، دو عدد سفیده تخم مرغ، چند قطره آب لیمو و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را باهم خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به موهای خود بزنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید.

۷- ماسک شیر و عسل

شیر و عسل، زمانی که با هم به عنوان یک ماسک استفاده می‌شوند، موهای شکننده و آسیب دیده را را می‌توانند ترمیم کنند. هر دو این مواد شامل ویتامین‌های مفید برای مو هستند.

برای تهیه این ماسک مو، دو قاشق چای خوری عسل را با دو فنجان شیر مخلوط کنید. موهای خود را به طور معمول شسته این ماسک را روی موهای خود بزنید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی موها باقی بماند، سپس با آب ساده شستشو دهید.

۸- ماسک موز و عسل

این ماسک مو برای افرادی که موهایشان در اثر استفاده از ابزارهای حالت دادن مو و دکلره کردن مو آسیب دیده است مناسب است. یک عدد موز رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این ترکیب را به پوست سر و موهای خود بزنید، نیم ساعت صبر کنید و سپس موها را با آب ولرم بشویید. این کار را می‌توانید هفته‌ای یکبار تکرار کنید. مواد موجود در این ماسک مو مانند یک مرطوب کننده عمل می‌کنند و موهای شما را نرم نگه می‌دارند.

۹- ماسک مو روغن جوجوبا 

ماساژ روغن جوجوبا به طور منظم روی پوست سر، باعث خون رسانی بهتر به پوست سر و حفظ رطوبت پوست می‌شود. می‌توانید یک ساعت قبل از شستشوی موها روغن جوجوبا را روی پوست ماساژ دهید. روغن جوجوبا روغن بسیار خوبی برای تمیز کردن پوست سر استسبوم در پوست سر را پاک کرده و خواص طبیعی ضد باکتریایی و ضد التهابی آن پوست سر را  تمیز می‌کند. 

۱۰- ماسک مو آووکادو و موز

آووکادو بهترین راه برای درمان موهای خشک و موی سر است. هنگامی که با موز مخلوط می شود، نتایج خوبی به ارمغان می آورد.

برای اعمال این ماسک مو، نصف موز رسیده را همراه با یک چهارم فنجان آووکادو شل تهیه کنید. شما همچنین می توانید یک چهارم فنجان کتانوپ و یک قاشق غذاخوری از ماست اضافه کنید. تمام ترکیبات را خوب مخلوط کنید و آنرا به موهایتان بسپارید. نگه داشتن آن برای ۱۵ دقیقه و سپس موهای خود را بشویید. برای بهترین نتایج، یکبار در هفته استفاده کنید.

۱۱- ماسک آووکادو و سس مایونز

آووکادو بهترین راه برای تعدیل موهای خشک و وز است و هنگامی که با موز مخلوط می‌شود، نتایج بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای اعمال این ماسک مو، نصف موز رسیده را همراه با یک چهارم فنجان آووکادو مخلوط کنید. همچنین می‌توانید به این مخلوط یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. تمام ترکیبات را خوب مخلوط کنید و آنرا روی موهایتان قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه موهای خود را بشویید.

۱۲- ماسک مو سرکه و ماست

ماست، سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین، کلسیم و پروتئین است. دارای خواص مرطوب کنندگی است که چربی موها را کنترل می‌کند و باعث می‌شود که چربی‌های اضافی روی پوست سر و مو شسته شود.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در نیم فنجان ماست مخلوط کنید. برای اثربخش‌تر شدن این ماسک مو می‌توانید یک قاشق چای خوری عسل به این مخلوط اضافه کنید. این ماسک را روی موها اعمال کنید و پس از نیم ساعت آن رابشویید.

۱۳- ماسک روغن بادام، عسل و سرکه سیب

اگر موهای شما بسیار خشک است و موخوره دارد، این ماسک مو می‌تواند به کمک شما بیاید. یک کاسه کوچک بردارید و دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و موهای خود را به این مخلوط آغشته کنید بهتر است نوک مو که موخوره دارد نیز با این ماسک پوشانده شود. بگذارید ماسک مو نیم ساعت روی موهای شما باقی بماند و سپس با شامپو ملایم شستشو دهید. عسل به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند.

۱۴- ماسک مو تخم مرغ و مایونز

سس مایونز و ماسک تخم مرغ برای موهای خشک بسیار مفید می باشند. پیشنهاد می کنیم که این ماسک را چند ساعت روی موها بگذارید تا نتیجه بسیار خوبی بگیرید. اگر بتوانید ماسک را کل شب روی موها بگذارید بهترین انتخاب را کرده‌اید.

امیدوارم این مقاله در مورد ماسک مو برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :