chadmin در
0

روش‌های جلوگیری از شکستن مو را بیاموزید

روش‌های جلوگیری از شکستن مو را بیاموزید

زمانی که مو خشک و شکننده می‌شود، ساختار آن نازک می‌شود از این رو به مرور زمان مو خرد و شکسته می‌شود. شکستن موها یکی از مشکلات رایج درمیان افراد است و برای جلوگیری از چنین مشکلی تنها کافی است تا اطلاعات لازم برای نگهداری صحیح از موهای خود را بدانید تا بتوانید موهایی براق و سالم داشته باشید. اما روش‌های جلوگیری از شکست مو چیست؟ با چی بپوشم همراه شوید تا با روش‌های مختلف نگهداری از مو و جلوگیری از شکستن مو آشنا شوید.

محصولات مصرفی خود را عوض کنید

از شامپو مناسب با نوع جنس موی خود استفاده کنید. اگر جنس مو شما به صورت طبیعی نازک و شکننده است، حتما باید از شامپویی استفاده کنید که روغنی نباشد به خصوص اگر موهای شما خشک و سفت باشد زیرا این نوع جنس مو زودتر از موهای چرب می‌شکند. سعی کنید از شامپوهایی استفاده کنید که حداقل حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن ارگان، روغن بادام یا روغن درخت قلم باشد. استفاده از چنین شامپوهایی به شما این امکان را می‌دهد تا از نفوذ بیش از حآب به مو جلوگیری شود و کمک میکند تا موهای شما همیشه هیدراته و سالم باقی بماند.

استفاده از محصولات خنک کننده و هیدارته برای مو لازم است. استفاده از چنین محصولاتی مانند یک جایگزین بسیار عالی برای تمام روغن‌هایی است که موهای شما هنگام استفاده از شامپو از دست داده است. مهم نیست از چه شامپویی استفاده می‌کنید، شما برای جلوگیری از شکستن مو باید بتوانید از خشک شدن بیش از حد مو جلوگیری کنید. از این رو باید از محصولات خنک کننده مخصوص مو استفاده کنید. سعی کنید از محصولاتی که حاوی سیلکون هستند جدا خودداری کنید زیا سیلکون موجود در خنک کننده‌ها کمک می‌کند خاصیت مرطوب کنندگی باقی بماند اما تنها در صورتی که از شامپوهای سولفات‌دار برای شست و شو مو استفاده کنید در نتیجه بهتر است از آن‌ها خودداری کنید. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی روغن‌های طبیعی است که هیداسیون مو را به خوبی انجام می‌دهند.

از استفاده از محصولات زیبایی شیمیایی مانند تافت یا ژل خودداری کنید. بسیاری از محصولات شیمیایی برای زیبا سازی مو که امروزه در میان بسیاری از افراد بسیار پرکاربرد شده است، برای مو خوب نیستند. علاوه بر وجود موادی چون سیلیکون و سولفات در فرمولاسیون چنین محصولاتی به راحتی می‌توان موادی چون الکل، عطر و دیکر موادی که هرگز برای ساختار مو مناسب نیستند و اثر منفی بر روی مو دارند را پیدا کرد. از این رو سعی کنید از انواع محصولات شیمیایی مانند ماوس مو، ژل، تاقت و سایر محصولات دیگر که برای حالت دادن مو استفاده می‌شود خودداری کنید و به جای آن از محصولات طبیعی مانند کتیرا برای فرم دهی به موهای خود استفاده کنید. علاوه بر کتیرا روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان و روغن نارگیل نیز می‌توان به عنوان نرم کننده موهای شما را لطیف و نرم کند تا حالت دهی موهای شما بسیار زیبا شود و درخشش خاصی نیز به موهای شما می‌دهند.

روش‌های مراقبت از مو

شستن، خشک کردن و شانه کردن مو را صحیح انجام دهید. بسیاری از افراد با موهای خود رفتار درستی ندارند به خصوص هنگام شانه کردن یا خشک کردن موهای خود بسیار سر سخت با آن‌ها رفتار می‌کنند. به طور مثال هنگام شست و شوی مو با شامپو موهای خود را بسیار فشار می‌دهند، هنگام خشک کردن مو از هر حوله‌ای استفاده میکنند و موهای خود را به شدت تکان می‌دهند تا خشک شود و پس از آن به هر روشی هست موهای ژولیده و در هم گره خورده خود را شانه می‌زنند. این روش برای نگه‌داری از مو کاملا اشتباه است و سبب می‌شود ریشه مو آسیب ببیند و موهای شما بشکند. بنابرین هیچگاه موهای خود را اسکراب ندهید( مالش)، ساییدن مو بسیار خطرناک است پس هیچگاه این حرکت را بر روی موهای خود انجام ندهید و علاوه بر این موهای گره خورد را هیچ وقت با زور و فشار شانه از هم باز نکنید. بهتر است برای داشتن موهایی سالم روش‌های بهتری را در پیش بگیرید. به طور مثال هنگام دوش گرفتن شامپو را به آرامی بر روی موهای خود ماساژ دهید. پس از از حمام درحالیکه موهای شما خیس است هیچگاه از شانه استفاده نکنید. از یک حوله بسیار نرم برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید و به جای ساییدن موها جهت خشک شدن سعی کنید تنها رطوبت اولیه موها را با حوله خشک کنید سپس بگذارید موهای نم‌دار شما به صورت طبیعی خشک شوند. برای شانه کردن موها نیز سعی کنید از برس به جای شانه استفاده کنید، زیرا این کار کمک می‌کند روغن‌های طبیعی موی شما مجددا در سطح موها پخش شود در نتیجه شکستن مو غیر ممکن می‌شود.

یک بار در ماه از شامپوهای پاک کننده استفاده کنید. متاسفانه در برخی موارد افراد مجبور به استفاده از محصولات شیمیایی برای زیبا سازی موهای خود یا استفاده از محصولاتی چون اتو مو برای حالت دادن به موهای خود می‌شود. توصیه‌ای که برای این دسته از افراد برای جلوگیری از شکستن مو شده است استفاده از شامپوهای پاک کننده که به نحوی تقویت کننده مو هستند، یک بار در ماه و برای افرادی که اصولا در طول یک ماه از چنین محصولاتی بیشتر استفاده می‌کنند باید به دفعات بیشتری استفاده شود.

از کش و سنجاق سر تا حد امکان استفاده نکنید. اگر شکست مو یکی از اتفاقات رایجی است که برای موهای شما رخ می‌دهد سعی کنید تا حد امکان موهای خود را باز نگاه دارید و یا اگر میخواهید آن‌ها را ببندید از کس سر با جنس نرم استفاده کنید زیرا کش‌های سر پلاستیکی منجر به شکستن مو و موخوره می‌شود.

از رنگ موهای شمیایی استفاده نکنید. رنگ موهای شیمیایی به خصوص رنگ‌های دکلره که پایه سفید کننده دارد دارای فرمولاسیون بسیار قوی و مضر برای مو است که به شدت ساختار مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب تضعیف و درنتیجه شکستن مو می‌شود. پس بهتر است اگر موهای شکسته بسیاری دارید برای یک مدت از هیچگونه رنگ مو استفاده نکنید تا موهای شما کاملا درمان شود.

کوتاه کردن مرتب مو را فراموش نکنید. معمولا افرادی که موهای بلندی دارند با این مورد مواجه شده‌اند که پس از مدتی قسمت انتهایی رشته‌ها مو شکاف بر میدارد که اصطلاحا به این وضعیت موخوره می‌گویند و اگر به آن سریعا رسیدگی نشود این شکاف رشد می‌کند. اگر هر ماه از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را به میزان کمی کوتاه کند طوریکه تنها کمی از سرموهای شما را قیچی کند سبب می‌شود تا موهای سالم‌تری داشته باشید.

 



دیدگاه شما