سوگل پورمهرام در
0

راهنمای انتخاب لباس مجلسی بلند

راهنمای انتخاب لباس مجلسی بلند

پیراهن ماکسی از آن دسته لباسهایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و معمولا هم حداقل یک مدل آن در کمد لباسهای هر خانم شیک پوش و زیبایی وجود دارد. این پیراهن بلند که انتهای آن کمی گشاد است قد آن معمولا تا روی زمین میرسد، برای روزهای گرم یک لباس شیک و راحت به حساب میاید. اما پیراهنهای ماکسی از لحاظ استایل تنوع بسیاری دارند و ست کردن آنها با چیزهای دیگر نیز کمی دقت میخواهد. به همین دلیل ممکن است که شما را کمی گیج بکنند. اما اصلا لازم نیست نگران باشید؛ اگر یک پیراهن ماکسی مناسب که استایل آن برای فرم بدن شما مناسب است را پیدا کنید و آن را با زیورآلات و لوازم جانبی مناسب ست کنید، میتوانید یک استایل شیک و راحت ایجاد کنید. در مقاله امروز قصد داریم تا شما را با صفر تا صد فرآیند انتخاب، خرید، و ست کردن یک پیراهن ماسکی آشنا کنیم. با چی بپوشم همراه باشید!

قدم اول: در ابتدا باید کشف کنید که کدام مدل از پیراهن های ماکسی برای فرم بدن شما مناسب است.

فرم بدن خود را به خوبی بشناسید

فرم بدن هر خانمی با خانم دیگر متفاوت است. اگر مدل لباسی که میپوشید را متناسب با فرم بدن خود انتخاب کنید، میتوانید بدنتان را زیباتر از حالت عادی نشان دهید. اولین قدم برای یک مدل پیراهن ماکسی مناسب، این است که قسمتهای مختلف بدن خود را به خوبی بشناسید؛ باید بدانید که کدامیک از اعضای بدن شما زیباتر هستند و میخواهید توجه دیگران را به سمت آن قسمتها جلب کنید. همچنین، باید بدانید اندامی ریزنقش دارید و یا درشت؛ اگر قدتان زیر ۱۶۰ سانتی متر باشد، یعنی اندامی ریزنقش دارید و اگر سایز لباستان لارج و یا ایکس لارج باشد، یعنی اندامی درشت دارید. سپس مدلهای مختلف پیراهن ماکسی را بررسی کنید و ببینید که از کدامیک بیشتر خوشتان میاید و همچنین، کدامیک برای فرم بدن شما مناسب است. در هنگام انتخاب یک پیراهن ماکسی، این نکات را در نظر بگیرید:

  1. اگر کمرتان نسبت به بالا تنه و پایین تنه‌تان بسیار باریکتر است، بهتر است که یک پیراهن ماکسی دکلته انتخاب کنید.
  2. اگر بدن شما برجستگی‌های زیبایی دارد، بهتر است یک پیراهن ماکسی با بندهای نازک انتخاب کنید که پایینه تنه راسته دارد و یا قسمت پایین آن کمی گشادتر است.
  3. اگر سینه‌های شما بزرگ هستند، بهتر است که یک پیراهن ماکسی شیک با آستین کاپی انتخاب کنید.
  4. اگر فرم بدن شما ورزشکاری است، بهتر است که یک پیراهن ماکسی کمردار انتخاب کنید. این کار باعث میشود تا بدن شما بلند، باریک و زیبا دیده شود.
  5. اگر دوست دارید که سینه‌های خود را کوچکتر نشان دهید، یک پیراهن ماکسی با کمر تنگ و رنگی ساده انتخاب کنید.
  6. اگر دوست دارید که سینه‌های خود را بزرگتر نشان دهید، یک پیراهن ماکسی یقه باز، یا پشت باز، و یا یک پیراهن ماکسی با جزئیاتی مثل تکه‌های تور انتخاب کنید.
  7. اگر بدن درشتی دارید،یک پیراهن ماکسی انتخاب کنید که کمر آن از زیر سینه آغاز میشود. همچنین میتوانید جنس پارچه پیراهن ماکسی خود را به نحوی انتخاب کنید که شما را لاغرتر نشان بدهد.
  8. اگر بدن ریزنقشی دارید، سعی کنید یک پیراهن ماکسی باز انتخاب کنید که قسمتهایی از بدنتان را نمایان کند.

طرح و رنگ پیراهن ماکسی را در نظر بگیرید

علاوه بر فرم بدن شما، استایل پیراهن ماکسی، پارچه، رنگ و طرح آن نیز چند فاکتور کلیدی هستند که باید در هنگام انتخاب و خرید به آنها خوب توجه کنید. پس برای اینکه یک پیراهن ماکسی به زیباترین شکل ممکن روی بدن شما دیده شود، مدلی از آن را انتخاب کنید که پارچه و طرح و رنگش با فرم بدن شما متناسب باشد.

اگر بدن ریزنقشی دارید، بهتر است که یک پیراهن ماکسی تک رنگ و یا طرحداری که طرحهای آن ساده و کوچ هستند را انتخاب کنید. اگر بدن درشتی دارید، بهتر است که یک پیراهن ماکسی تک رنگ و یا طرحداری که طرحهای آن درشت هستند را انتخاب کنید. یک پیراهن ماکسی گلدار با گلهای درشت نیز برای شما مناسب است.

همچنین، یادتان باشد که در هنگام انتخاب یک پیراهن ماکسی، رنگ پوست بدن خود را نیز در نظر بگیرید. سعی کنید رنگ و طرح پیراهن ماکسی با رنگ پوست شما متناسب باشد تا به زیباترین شکل ممکن دیده شوید. میتوانید برای اطمینان بیشتر، در این زمینه از دوستان و نزدیکان خود نیز نظرخواهی کنید.

قد مناسب برای پیراهن ماکسی خود را انتخاب کنید

پیراهنهای ماکسی اندازه‌های متفاوتی دارد. بعضی از آنها کمی کوتاه هستند و بعضی دیگر تا روی زمین میرسند. بهتر است از میان این اندازه‌ها، اندازه‌ای را انتخاب کنید که برایتان راحت باشد، نه اینکه باعث شود زمین بخورید و یا پیراهنتان زیر پایتان گیر کند.

ترجیحا سعی کنید قد پیراهن ماکسی خود را به نحوی انتخاب کنید که انتهای آن روی انگشتان پایتان را لمس کند. یادتان باشد قد یک پیراهن ماکسی نباید بالاتر از قوزک پای شما باشد. همچنین، بهتر است که قبل از خرید پیراهن خود را بپوشید و با آن کمی راه بروید تا مطمئن شوید که قد ان کاملا برای شما مناسب است و اذیتتان نمیکند.

قبل از خرید یک پیراهن ماکسی جدید، درون کمد خود را کمی جستجو کنید

قبل از اینکه برای خرید یک پیراهن ماکسی مغازه‌های مختلف را زیر و رو کنید، ابتدا درون کمد خود را بگردید؛ شاید از قبل یک پیراهن ماکسی داشته باشید که دیگر آن را نمیپوشید، اما همچنان قابل پوشیدن است. بدین ترتیب پول خود را هدر نمیدهید و یک پیراهن ماکسی دقیقا شبیه به چیزی که در حال حاضر دارید نمیخرید. یک لیست از مواردی را که لازم دارید و همچنین مواردی را که دوست دارید با هم ترکیب کنید تا به استایل مورد علاقه خود برسید تهیه کنید. در این لیست، نام مواردی که میتوانید با لباسهای دیگر ست کنید را هم بنویسید. به عنوان مثال، ممکن است که شما یک پیراهن ماکسی نخی تک رنگ و دکلته داشته باشید. در این حالت میتوانید پیراهن ماکسی جدید خود را طرحدار و یا آستین‌دار انتخاب کنید تا کلکسیونتان کاملتر شود.

حالا می توانید یک پیراهن ماکسی جدید بخرید

پیراهنهای ماکسی تقریبا در تمام بوتیکهای لباس موجود هستند. مغازه‌ها را خوب بگردید و پیراهنهای ماکسی مختلف را به طور دقیق بررسی کنید. یادتان باشد لیست مدلهایی از پیراهن ماکسی که در حال حاضر دارید را هم همراه با خود ببرید تا اشتباها دو بار از یک مدل پیراهن نخرید. سعی کنید پیراهن ماکسی خیلی گرانی انتخاب نکنید. همچنین، بهتر است مدل، رنگ و طرح پیراهن ماکسی جدید را به نحوی انتخاب کنید که برای مراسمهای متفاوتی مناسب باشد و همچنین، با لوازم جانبی و زیورآلات متفاوتی ست شود؛ بدین ترتیب میتوانید چند بار و در چندین مراسم مختلف آن را بپوشید. به عنوان مثال، شما میتوانید یک پیراهن ماکسی ساده و به رنگ مشکی را هم در یک مراسم رسمی بپوشید و هم در یک مراسم غیر رسمی. در ضمن رنگ مشکی با هر رنگ دیگری به راحتی ست میشود.

سعی کنید نسبت به بودجه‌ای که دارید، یک پیراهن ماکسی با بالاترین کیفیت تهیه کنید. بدین ترتیب میزان ماندگاری پیراهنتان بیشتر میشود و پولتان را برای یک یا دو بار پوشیدن هدر نمیدهید. پارچه‌هایی مثل پنبه خالص و یا ابریشم هم زیبا هستند، هم ماندگاری بیشتری دارند، و همچنین شستن آنها نیز بسیار راحت است؛ چه در خانه و چه توسط خشکشویی.

قدم دوم: لباس ماکسی خود را با چه چیزهای دیگری ست کنیم؟

در اینترنت جستجو کنید و استایلهای متفاوتی که می توان با استفاده از یک پیراهن ماکسی خلق کرد را بررسی کنید

همانطور که قبلا هم کفتیم، پیراهنهای ماکسی مدلهای بسیار متفاوتی دارند؛ بعضی از آنها خیلی رسمی هستند و بعضی از آنها غیر رسمی. بعضی دیگر هم بسیار کاربردی هستند؛ یعنی شما میتوانید با استفاده از لوازم جانبی و زیورآلات متفاوت، پیراهن خود را به یک لباس شب و یا یک لباس نیمه رسمی تبدیل کنید. بهترین راه این است که در اینترنت جستجو کنید و ببینید که با استفاده از یک پیراهن ماکسی میتوان چه استایلهایی و برای چه مناسبتهایی خلق کرد. برای شروع، میتوانید وبلاگها و یا پیجهای افراد مشهوری که حوزه فعالیتشان مد و فشن است را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، و پینترست بررسی کنید. یادتان باشد که علاوه بر استایل خود لباس، به مدل مو، مدل آرایش، لوازم جانبی و زیورآلاتی که همراه با این پیراهنها استفاده شده است نیز به خوبی دقت کنید.

علاوه بر جستجوی آنلاین، میتوانید به سراغ مجلات مرتبط با مد و فشن و یا نشریات تجاری نیز بروید. در این مجلات نیز میتوانید استایلهای متفاوتی که میتوان با استفاده از یک پیراهن ماکسی خلق کرد را ببینید و از آنها ایده بگیرید. البته نحوه ست کردن یک پیراهن ماکسی به سلیقه شخصی شما هم بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است یک نفر دوست داشته باشد که با استفاده از پیراهن ماکسی خود یک استایل بوهو یا هنری خلق کند. ممکن است فرد دیگری دوست داشته باشد که در پیراهن ماکسی خود شبیه به یک الهه یونان باستان باشد!

فراموش نکنید که اگر از عکسی خوشتان آمد، حتما آن را ذخیره کنید تا بعدا بتوانید با دیدن آن ایده بگیرید و با استفاده از پیراهن ماکسی خود یک استایل زیبا خلق کنید.

کاری کنید که توجه افراد به سمت یک قسمت خاص از پیراهن ماکسی شما جلب شود

با توجه به استایلی که قرار است با استفاده از پیراهن ماکسی خود خلق کنید، و همچنین مدل، رنگ و طرح آن، کاری کنید تا توجه افراد به سمت یک قسمت خاص از پیراهنتان جلب شود. سعی کنید که دیگر قسمتهای استایل خود را ساده نگه دارید. این کار باعث میشود که در ظاهرتان زیاده‌روی نکنید و باعث نشوید که استایلتان دلتان را بزند.

به عنوان مثال، اگر پیراهن ماکسی شما یک طرح بزرگ دارد و یا طرح آن گلدار است، دیگر قسمتهای استایلتان را کاملا ساده انتخاب کنید تا توجه افراد به سمت طرح پیراهنتان جلب شود. اگر میزان پارچه پیراهنتان زیاد باشد (یعنی پیراهنتان گشاد و بلند باشد) هم باید همین کار را انجام دهید.

اگر طرح پیراهن ماکسی شما ساده است، میتوانید در کنار آن از لوازم جانبی خاص، مثل یک کفش و یا زیورآلات خاص استفاده کنید. همچنین، میتوانید با مدل موهای خود نیز بازی کنید. مثلا میتوانید موهایتان را ببافید و یا آن را یک مدل خاص درست کنید.

با استفاده از لباسهای دیگر همراه با پیراهن ماکسی، استایل خود را کامل کنید

شما میتوانید استایل خود را با استفاده از لباسهای دیگر همراه با پیراهن ماکسی تکمیل کنید. یادتان باشد که قرار است کاری کنید تا توجه دیگران به سمت لباس، زیورآلات و یا کفشتان جلب شود. پس حتما لباسهای دیگری که همراه با پیراهن خود استفاده میکنید را ساده انتخاب کنید.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید میخواهید همراه با پیراهن ماکسی خود چه لباسهای دیگری استفاده کنید، حتما وضع هوا را چک کنید. به عنوان مثال، در روزهای گرم فصل بهار و تابستان میتوانید همراه با پیراهن ماکسی خود از یک ژاکت خیلی نازک و یا یک کت کتانی استفاده کنید. در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان نیز میتوانید از یک کت بلند و یا یک شال گردن استفاده کنید تا زیبایی پیراهن ماکسی شما دوچندان شود.

یادتان باشد که همه اجزای استایلتان باید با هم هماهنگ باشند. به عنوان مثال، یک کت کتانی تقریبا با هر چیزی به راحتی ست میشود. بهتر است که با یک پیراهن ماکسی طرحدار نیز از یک ژاکت ساده استفاده کنید. اگر دوست دارید که همراه با پیراهن ماکسی خود یک کت رسمی بپوشید، حتما یک مدل ساده و شیک آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک کت رسمی ساده به رنگ مشکی همراه با یک پیراهن ماکسی گلدار بسیار شیک و زیبا دیده میشود.

 همراه با پیراهن ماکسی خود یک جفت کفش ساده بپوشید

همانطور که میدانید پیراهن ماکسی یک پیراهن بلند و کمی گشاد است. به همین دلیل، اگر دوست دارید که در لباس خود احساس راحتی کنید، بهتر است که همراه با آن یک جفت کفش ساده و راحت بپوشید. معمولا همراه با یک پیراهن ماکسی، از یک جفت صندل بنددار ساده با رنگی خنثی استفاده میشود. اگر با کفش بلند راحت نیستید، میتوانید از یک جفت کفش لاانگشتی و یا یک کفش تخت ساده استفاده کنید. صندلهای چرمی مدل گلادیاتور نیز همراه با پیراهن ماکسی بسیار زیبا دیده میشوند.

اگر قرار است که در یک مراسم کاملا رسمی شرکت کنید و مدل پیراهن ماکسیتان هم کاملا رسمی است، میتوانید آن را با یک جفت کفش پاشنه بلند جلوی آن کمی باز است ست کنید. اما یادتان باشد که هیچوقت همراه با یک پیراهن ماکسی از چکمه و یا کفش تخت جلو بسته استفاده نکنید.

حالا به استایل خود زیورآلات و لوازم جانبی را اضافه کنید

استفاده از زیورآلات و لوازم جانبی شیک همراه با یک پیراهن ماکسی، زیبایی آن را دوچندان میکند. میتوانید از زیورآلات، کیف دستی و یا کمربند استفاده کنید تا استایلتان تکمیل شود. یادتان باشد که مدل زیورآلاتی که انتخاب میکنید، باید با استایل کلی‌تان هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر دوست دارید که یک استایل بوهو و هنری داشته باشید، تعداد زیادی دستبند به دور مچ خود بیاندازید و در کنار آنها نیز از یک گوشواره حلقه‌‌ای خاص استفاده کنید.

همچنین، میتوانید همراه با یک پیراهن ماکسی ساده که رنگی ساده دارد، از یک گردنبند پر زرق و برق استفاده کنید تا استایلتان از حالت سادگی خارج شده و توجه افراد به سمت گردنبندتان جلب شود. برای اینکه در استایل خود تعادل ایجاد کنید، از یک کیف بزرگتر استفاده کنید. اگر پیراهن ماکسیتان ساده است، میتوانید از یک کیف دستی طرحدار استفاده کنید. اما اگر پیراهن ماکسیتان طرحدار است، از یک کیف دستی ساده استفاده کنید.

اگر دوست دارید که کمر خود را باریکتر نشان دهید و همچنین، کمی از گشادی لباس خود کم کنید، میتوانید روی آن یک کمربند شیک ببندید.

قدم سوم: ایجاد استایلهای خاص، با استفاده از یک پیراهن ماکسی

پیراهن ماکسی را برای مناسبتهای رسمی چطور ست کنیم؟

اگر قرار است که در یک مراسم عروسی، سالگرد ازدواج، و یا هرگونه مراسم رسمی دیگری شرکت کنید، بهتر است پیراهن ماکسی خود را به نحوی ست کنید که هم شیک و رسمی باشد و هم در آن احساس راحتی کنید. اگر در این مراسمها لباستان مدل و جنس مناسبی داشته باشد و آن را همراه با لوازم جانبی و زیورآلاتی مناسبی ست کنید، بسیار شیک و خوش پوش دیده میشوید.

طپیراهنهای ماکسی‌ای که از جنس تور و یا ابریشم هستند، استایل رسمی‌تری دارند. اگر پارچه یک پیراهن ماکسی منجوق‌دوزی شده باشد هم استایلی رسمی خواهد داشت. فقط یادتان باشد مدل لباس خود را به نحوی انتخاب کنید که بیش از حد بدنتان را نمایان نکند.

در مراسمهای رسمی، همراه با پیراهن ماکسی خود یک صندل پاشنه بلند بنددار و یا یک کفش پاشنه بلند ساده بپوشید. از پوشیدن یک کفش لاانگشتی در مراسمهای رسمی خودداری کنید. در آخر هم زیورآلات و کیف دستی خود را با کفش و پیراهن ماکسی‌تان ست کنید تا استایلتان تکمیل شود.

 چطور با استفاده از یک پیراهن ماکسی، یک استایل بوهو یا هنری خلق کنیم؟

حتما شما هم در میان عکسهای اینستاگرام یا پینترست دیده‌اید که افراد مشهور، با استفاده از یک پیراهن ماکسی استایلی هنری و زیبا خلق میکنند. اگر شما هم یک پیراهن ماکسی طرحدار انتخاب کرده و آن را با زیورالات و لوازم جانبی مناسبی ست کنید، میتوانید به راحتی یک استایل بوهو یا هنری خلق کنید. به عنوان مثال، میتوانید یک پیراهن ماکسی گلدار، چند رنگ و یا طرحدار دیگر انتخاب کنید. در اخر هم پیراهن خود را با یک صندلی چرمی مدل گلادیاتور، یک نیم بوت منجوق‌دوزه شده و یا یک نیم بوت جیر ست کنید.

برای اینکه ظاهرتان هنری‌تر به نظر برسد، میتوانید به استایل خود جزئیات ریز و هنری مثل پولک و یا گلوله‌های کوچک پشمی اضافه کنید. همچنین میتوانید روی سر خود یک تاج گل بگذارید، دور سر خود سربند ببندید و یا موهای خود را ببافید. زیورالاتی مثل دستبند و یا گردنبند را نیز فراموش نکنید.

چطور با استفاده از یک پیراهن ماکسی، استایلی غیر رسمی خلق کنیم؟

برای اینکه هم استایلی زیبا داشته باشید و هم در لباس خود احساس راحتی کنید، پیراهن ماکسی خود را از یک جنس با کیفیت و راحت مثل نخ/کشباف انتخاب کنید. این پارچه‌ها بسایر راحت هستند و با گذشت زمان نیز حالت زیبای خود را از دست نمیدهند.

یادتان باشد که از حداقل زیورآلات و لوازم جانبی استفاده کنید و مدل آنها را نیز کاملا ساده انتخاب کنید. به عنوان مثال، میتوانید از یک گردنبند بلند و یا یک گوشواره زیبا همراه با چند انگشتر متناسب با طرح و رنگ پیراهن ماکسی خود استفاده کنید.

همچنین، بهتر است که ساده آرایش کنید و موهای خود را نیز باز بگذارید. به عنوان مثال، یک ریمل ساده بزنید و موهای خود را به شکل ساحلی کمی حالت بدهید. در اخر هم با استفاده از یک جفت کفش ساده، مثلا یک صندل چرمی، استایل خود را تکمیل کنید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :