شایسته عسگریان در
0

تفاوت میان پوشش رسمی، نیمه رسمی، کژوآل و اسمارت کژوآل

تفاوت میان پوشش رسمی، نیمه رسمی، کژوآل و اسمارت کژوآل

شاید بارها و بارها هنگام مطالعه مطالب تخصصی مد و لباس به کلماتی ازجمله پوشش رسمی، نیمه‌رسمی، کژوآل و اسمارت‌کژوآل برخورده باشید و با خود فکر کزده‌اید که این عبارت‌ها با هم چه تفاوتی دارند. در این مطلب، یک بار برای همیشه می‌خواهیم این عبارات را توضیح دهیم تا بتوانید از این به بعد، لباس‌های متناسب با موقعیت را انتخاب کرده و بدون اینکه در جمع، وصله ناجوری به‌نظر برسید، بدرخشید. با ما همراه باشید.

پوشش رسمی

همانطور که از نام این پوشش پیداست، مناسب موقعیت‌های رسمی ازجمله عروسی‌ها و مهمانی‌های رسمی و قرار ملاقات‌های بسیار رسمی است. آقایان در این نوع مراسم، کت‌هایی رسمی مثل تاکسیدو یا کت‌وشلوار فاستونی با رنگ‌های محدود مثل مشکی، سفید، طوسی و آبی تیره یا نفتی می‌پوشند. لباسشان کاملا اندازه تنشان است؛ نه تنگ و نه گشاد. در این نوع پوشش، پاپیون بیشتر استفاده می‌شود، اما کراوات نیز کاربرد دارد. دقت داشته باشید که کراوات و پاپیون نباید به رنگی متفاوت با رنگ لباس باشد. کفش هم باید رسمی، مشکی و براق باشد (ترجیحا کفش نوک تیز مردانه).

خانم‌ها برای پوشش رسمی باید پیراهن‌های بلند بپوشند؛ پیراهن‌های ماکسی یا دنباله‌دار. کفش رسمی (جلو بسته و پشت بسته) پاشنه بلند و جواهرات براق و خاص از دیگر آیتم‌های این نوع پوشش است. مدل موی خانم‌ها در این پوشش، معمولا شینیون ساده یا موهای جمع شده است. کت‌وشلوار یا جامپ‌سوت هم درصورتی که پاچه‌های شلوار گشاد باشد، در حوزه پوشش رسمی بانوان قرار می‌گیرد.

پوشش نیمه‌رسمی

پوشش نیمه‌رسمی برای آقایان، شباهت زیادی به پوشش رسمی دارد، کت‌وشلوار رسمی، کفش رسمی، کراوات (نه پاپیون) و پیراهن رسمی؛ با این تفاوت که در پوشش نیمه‌رسمی که مناسب موقعیت‌هایی با رسمیت کمتر است، دست شما برای انتخاب رنگ و طرح لباس بازتر خواهد بود. شما می‌توانید در این پوشش، از جنس، رنگ و طرح‌های مختلفی استفاده کنید، اما نباید حالت کلی پوشش را بهم بزنید.

خانم‌ها برای پوشش نیمه‌رسمی بهتر است که پیراهن کوتاه تا بالای زانو (حداکثر دو انگشت بالای زانو) بپوشند. می‌توان از رنگ‌های مختلف و همینطور طرح‌های متفاوت برای مدل یقه و آستین لباس استفاده کرد.

پوشش کژوآل

پوششی غیررسمی برای راحتی شما. در این پوشش، مهمترین هدف، راحتی در لباس است. از بارزترین آیتم‌های مربوط به پوشش کژوآل، می‌توان به شلوار جین، شومیزهای گشاد، تیشرت و کتانی اشاره کرد. در این پوشش، از کت هم استفاده می‌شود، اما کت‌های جین و چرم و… لباس‌های زنانه و مردانه این نوع پوشش، چندان تفاوتی باهم ندارد. شلوار راسته، کتان غیررسمی، کفش جلو باز، صندل، پیراهن غیررسمی، جامپر، پولوشرت و… (برای خانم‌ها پنت‌سوت و جامپ‌سوت و…)

پوشش اسمارت‌کژوآل

وقتی که دوست دارید پوششی کژوآل و راحت داشته باشید، اما درعین‌حال کمی رسمیت هم به پوششتان ببخشید، باید از این پوشش استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که اولویت در این نوع پوشش، با حالت کژوآل است و تنها یک یا دو آیتم پوشش رسمی باید به آن اضافه شود؛ مثلا شلوار جین و کتانی و تیشرت یا پیراهن غیررسمی، به‌همراه بلیزر برای آقایان یا جامپ‌سوت و کتانی برای خانم‌ها.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :