المیرا فلاحیان در
3,137

بررسی تفاوت استایل ژاپنی، کره‌ای و چینی

بررسی تفاوت استایل ژاپنی، کره‌ای و چینی

در این متن تفاوت استایل‌های ژاپنی، کره‌ای و چینی را بررسی می‌کنیم. با این روش وقتی حتی تفاوت زبان‌های این سه کشور را ندانید، می‌توانید مردم آن‌ها را به راحتی تشخیص دهید. شما به کدام استایل علاقه بیشتری دارید؟

 

مطالب مرتبط:

لاک ناخن به سبک زنان کره ای

لباس مجلسی به سبک دختران کره‌ای

 

استایل ژاپنی

تشخیص استایل ژاپنی از بین هر سه استایلی که امروز بررسی می‌کنیم، آسان‌ترین است. در کنار استفاده از لباس‌های ترند و روی مد، معیار اصلی ژاپنی‌ها، تطابق استایلشان با موقعیت اجتماعی‌شان است. اکثر زنان ژاپنی وقت زیادی را صرف انتخاب آرایش صورت و مدل مویی مطابق با یک مناسبت خاص می‌کنند. مردان شاغل ژاپنی معمولا در روزهای کاری از رنگ‌های مشکی و خاکستری استفاده می‌‍کنند و تا حد ممکن استایلی رسمی دارند. این افراد در روزهای غیرکاری از لباس‌های کژوال (معمولا با برندهای معروف ژاپنی مثل کنزو) استفادع می‌کنند. دانش‌آموزان و نوجوانان ژاپنی لباس‌هایی متنوع و در رنگ‌های مختلف می‌پوشند. تمرکز اصلی آن‌ها بر روی اکسسوری‌هایی مثل جوراب و شال گردن است.

استایل چینی

چین یک کشور خیلی بزرگ است و به همین دلیل تنوع زیادی در استایل‌های چینی وجود دارد. فاصله طبقاتی در چین نیز این روزها یک معضل بزرگ است که باعث می‌شود استایل‌های متفاوتی در این کشور وجود داشته باشند؛ به طوری که می‌توان گفت تنها افرادی از قشر مرفه می‌توانند به معنای واقعی از فشن لذت ببرند. چینی‌هایی که توانایی سفر به ژاپن را دارند، معمولا پولدار هستند. اگر استایل این افراد را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که از برندهای معروف و گران‌قیمتی استفاده کرده و لاکچری‌پسند هستند. طبق آمار، برندهای دیور، پرادا، گوچی، لویی ویتون، کوچ، هرمس، شنل و بربری از پرطرفدارترین‌ها بین مردم چینی هستند.

استایل کره‌ای

استایل کره‌ای بسیار خاص است و تنها با نگاه انداختن به طراحی لباس و رنگ‌های استفاده شده در آن می‌توان به کره‌ای بودنش پی برد. طراحی لباس‌های کره‌ای معمولا ساده و مینیمال است و در آن از رنگ‌های پاستلی، تن‌های مختلف هلویی یا رنگ‌های نباتی استفاده می‌شود. نوجوانان کره‌ای از خوش‌پوش‌ترین نوجوانان هستند. تفاوت استایل نوجوانان کره‌ای با ژاپنی این است که ژاپنی‌ها بیشتر بر روی بانمک بودن تمرکز می‌کنند در حالی که نوجوانان کره‌ای سعی می‌کنند جذاب باشند و استایلی خانمانه داشته باشند.

گروه‌های کی‌پاپ

از معروف‌ترین گروه‌های کی‌پاپ می‌توان به بی تی اس، اکسو و بلک پینک اشاره کرد. اعضای این گروه‌های موسیقی نه تنها در خود کره جنوبی بلکه در کشورهای دیگر نیز به عنوان فشن آیکون‌هایی خوش‌پوش شناخته می‌شوند که مردم از آن‌ها تقلید می‌کنند.

 

 

نویسنده: روشنک ملکی



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :