شایسته عسگریان در
0

بررسی استایل مهتاب کرامتی، بازیگر معروف سینمای ایران

بررسی استایل مهتاب کرامتی، بازیگر معروف سینمای ایران

مهتاب کرامتی، بازیگر معروف سینمای ایران، متولد ۲۵مهر ۱۳۴۹ در تهران است و تاکنون چندین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای نقش‌های اول و مکمل شده است. او علاوه بر بازیگری که این روزها دیگر کمتر به آن می‌پردازد، فعال حقوق کودکان، مدیر هنری و سفیر حسن نیت یونیسف نیز هست. او سال گذشته به‌عنوان نماینده ایران و به دعوت جورجیو آرمانی در هفته مد پاریس شرکت کرد. کرامتی از سال ۱۳۷۳ مزونی در شهرک غرب افتتاح کرد و پس از مدتی، واردات پوشاک را نیز آغاز کرد، اما در سال ۱۳۹۵ به دلیل مشغله زیاد، اداره آن را به شریکش واگذار کرد. کرامتی یکی از خوش‌استایل‌ترین بازیگران سینمای ایران است. در این مطلب به بررسی استایل این بازیگر می‌پردازیم.

استایل کلی

می‌توان سبک لباس پوشیدن مهتاب کرامتی را به‌نوعی ترکیبی از مینیمال و زنانه دانست. او با پوشیدن مانتوهایی با برش‌های آزاد و همراه کردن آن با شلوار جین یا کتان راسته، درعین حفظ زنانگی، کژوآل و گاهی نیمه‌رسمی بودن استایل خود را حفظ می‌کند و از طرفی با انتخاب استایل مونوکروم، رنگ‌های خنثی و مانتوهای ساده و معمولا بدون طرح‌های شلوغ، استایل خود را به‌سمت مینیمال بودن پیش می‌برد.

استایل کژوآل

می‌توان گفت که استایل مهتاب کرامتی در اکثر مواقع، کژوآل است. او بسیاری از مواقع، مانتوهایی با آستین رگلان به‌تن می‌کند که راحت‌تر هستند و آزادی عمل بیشتری به او می‌دهند. از آنجا که کرامتی، قد نسبتا بلندی دارد، معمولا کفش‌های بدون پاشنه یا با پاشنه کوتاه می‌پوشد که همین مسئله هم باعث می‌شود که استایلش ظاهری کژوآل‌تر داشته باشد.

استایل مونوکروم

مونوکروم از استایل‌های موردعلاقه مهتاب کرامتی است؛‌ به‌خصوص اگر ترکیبی از رنگ‌های خنثی مثل سیاه، سفید، خاکستری و طوسی باشد. کرامتی، گاهی همراه با استایل مونوکروم خود، از آیتم‌هایی با رنگ مخالف و شاد، مثل کیف یا شال رنگی استفاده می‌کند که در آن صورت به استایلش جلوه بیشتری می‌دهد و آن را بیشتر به‌سمت رسمی بودن پیش می‌برد.

استایل زمستانی

کرامتی در روزهای سرد سال با حفظ استایل مونوکروم، سعی می‌کند که رنگ‌هایی پاییزی نیز به لباس‌هایش اضافه کند، مثل حاشیه رنگی لباس، طرح‌های روی آن یا لباسی که زیر لباس زمستانی می‌پوشد. استایل زمستانی موردعلاقه این بازیگر، پانچو و بوت ساق بلند است.

استایل رسمی

شاید بتوان گفت یکی از معدود دفعاتی که کرامتی را با استایل رسمی در رسانه‌ها دیدیم، زمانی بود که به هفته مد پاریس و شوی لباس آرمانی دعوت شده بود. طراح لباس کرامتی سعی کرده بود که در طراحی لباس او ریسک را کنار بگذارد و سعی کند باتوجه به استایل خود این بازیگر و موقعیتی که در آن قرار گرفته بود، لباسی کاملا ساده انتخاب کند. او حتی در انتخاب رنگ هم ریسک به خرج نداده بود و رنگی خنثی انتخاب کرده بود، البته نوع شال و سربند کرامتی و براق بودن رنگ آن‌ها، یکی از گزینه‌هایی بود که لباس را از حالت کاملا ساده خارج می‌کرد. یکی از مواردی که کرامتی باید در این مراسم، بیشتر به آن می‌پرداخت، نوع آرایشش بود. علاوه بر غلظت آرایش، یک‌رنگ بودن سایه چشم با رنگ لباس، شال و سربند، هنگام تماشای استایل او چشم را خسته می‌کرد.

آرایش

آرایش کرامتی معمولا غلیظ است و بیشتر حول آرایش چشم، گونه و لب می‌گردد. او از سایه‌هایی با رنگ‌های دودی، خاکستری، قهوه‌ای و گاهی صورتی استفاده می‌کند تا تمرکز برروی چشمان رنگی‌اش بیشتر شود. باتوجه به اینکه این بازیگر، گونه‌های برجسته‌ای دارد، از این مسئله استفاده کرده و از رنگ‌های شاد مثل نارنجی، مرجانی و قرمز برای رنگ رژ گونه و رژ لب استفاده می‌کند. کرامتی از خط چشم و ریمل هم به‌گونه‌ای استفاده می‌کند که چشمانش گربه‌ای‌تر به‌نظر برسند، یعنی خط چشم نازک و گوشه‌دار اما نه با گوشه محسوس.

اکسسوری

همانطور که گفتیم، استایل کرامتی، شباهت‌هایی به استایل مینیمال دارد و یکی از شاهدان این ادعا، اکسسوری‌های اوست. این بازیگر معمولا از جواهرات خاصی استفاده نمی‌کند و زیورآلاتش در اغلب مواقع به یک ساعت شیک و یک انگشتر ختم می‌شود. او درصورت لزوم، کیف‌های ساده و کوچک دستی انتخاب می‌کند که معمولا با رنگ کفشش ست هستند.

 



دیدگاه شما

شستیهای زیادی در تاریخ 30 نوامبر 2021

سادگی همیشه عالیه



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :