پردیس بختیاری در
0

انتخاب مدل پیراهن با توجه به فرم اندام شما

انتخاب مدل پیراهن با توجه به فرم اندام شما

طراحان مد و فشن در چند دهه اخیر کاری کرده‌اند زمانی که باید تصمیم بگیریم در یک مراسم خاص چه لباسی بپوشیم، گزینه‌های بسیار متنوعی پیش را داشته باشیم. البته هر مدل لباسی در یک فرم بدن زیبا دیده می شود و ممکن است برای یک فرم بدنی دیگر اصلا مناسب نباشد. به همین دلیل، ممکن است که در هنگام انتخاب لباس کمی گیج بشویم و نتوانیم از میان گزینه‌های موجود، بهترین مورد را انتخاب کنیم. در مقاله امروز قصد داریم تا شما را با شیک‌ترین مدلهای لباس زنانه که برای پوشیدن در هر مراسمی مناسب هستند آشنا کنیم. با چی بپوشم همراه باشید!

پیراهن مدل Cocktail

پیراهن مدل کاکتل، برای پوشیدن در یک میهمانی شبانه بسیار مناسب است. مدل این پیراهن در حقیقت ترکیبی از مدل رسمی و مدل غیر رسمی است. قد آن هم معمولا تا سر زانوهای شما میرسد. مزیت این مدل پیراهن این است که مدلها و جنسهای مختلفی دارد و در نتیجه، شما میتوانید بر اساس سلیقه فردی و استایلی که دارید، بهترین آنها را انتخاب کنید.

پیراهن جین

اگر شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که عاشق لباس جین هستید، اما حوصله پوشیدن شلوار جین را ندارید، بهتان پیشنهاد میکنیم که حتما به سراغ پیراهن جین بروید. این پیراهن همانطور که از نامش پیداست، از پارچه جین دوخته شده است. پیراهنهای جین مدلهای بسیار متفاوتی دارند؛ از مدل آستین بلند گرفته تا مدل دکمه‌دار و مدل پیشبندی جیب‌دار. شما میتوانید بر اساس سلیقه فردی و استایلی که دارید، از میان آنها مناسبترین مدل را انتخاب کنید. مزیت پیراهن جین این است که شما میتوانید با استفاده از آن، بدون هیچ گونه زحمتی، یک استایل شیک و غیر رسمی ایجاد کنید و هم زمان، در لباس خود احساس راحتی داشته باشید.

پیراهن مدل پیشبندی

پیراهن مدل پیشبندی، یک پیراهن رکابی بدون یقه و بدون آستین است، که رکابهای آن قطر متوسطی دارند. شما میتوانید در زیر این مدل پیراهن، یک بلوز، تیشرت، و یا یک پلیور یقه اسکی بپوشید. اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که لباس تنگ دوست ندارید، بهتر است که این مدل پیراهن را انتخاب کنید تا هم استایل زیبایی داشته باشید و هم در لباس خود کاملا احساس راحتی کنید.

پیراهن مدل میدی

پیراهن مدل میدی، چیزی بین پیراهن ماکسی و پیراهن کوتاه است. این مدل پیراهن برای زمانی مناسبت است که شما به مراسمی دعوت میشوید و نمیدانید که این مراسم تا چه حد رسمی است. پیراهن مدل میدی، مدلهای یقه و اندازه‌های آستین متفاوتی دارد. به همین دلیل، شما میتوانید بر اساس فرم بدن خود بهترین مدل آن را انتخاب کنید. برای روزهای سرد، میتوانید پیراهن میدی را همراه با یک جوراب شلواری و یک جفت نیم بوت زیبا ست کنید. برای رفتن به پیک نیک هم میتوانید این مدل پیراهن را با یک جفت کفش تخت و یک کلاه حصیری زیبا ست کنید و لذت ببرید!

پیراهن خیلی کوتاه

پیراهن خیلی کوتاه برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ محبوب شد؛ یعنی زمانی که یک مدل مشهور به نام جین شریمپتون، در مراسم جام ملبورن یک پیراهن خیلی کوتاه پوشید و پاهای زیبای خود را در مقابل افراد زیادی به نمایش گذاشت. امروزه پوشیدن این مدل پیراهن، اصلا کار عجیب و خلاف عرفی نیست؛ با اینکه در حال حاضر، قد این مدل پیراهن از آن زمان نیز بسیار کوتاهتر شده است! پس اگر شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که پاهای زیبایی دارید و دوست دارید که توجه دیگران را به خود جلب کنید، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما این مدل پیراهن را امتحان کنید.

پیراهن مدل ماکسی

یک پیراهن مدل ماکسی، بهترین گزینه برای زمانی است که قصد دارید به کنار ساحل یا استخر بروید، و یا قرار است که در یک موقعیت غیر رسمی حضور پیدا کنید. به طور کلی این مدل پیراهن برای موقعیتهای غیر رسمی مناسبتر است. با این حال، به دلیل اینکه قد آن بلند است و تا سر قوزک پا و یا حتی روی زمین میرسد، باعث میشود که در عین سادگی، استایل شیک و زیبایی داشته باشید. در آخر هم میتوانید پیراهن خود را با یک جفت صندل و زیورآلات بلند ست کنید و کاری کنید که دیگران آرزو کنند استایل جذاب شما را داشته باشند!

پیراهن مدل Off the Shoulder

آستین این مدل پیراهن، معمولا از کمی پایینتر از شانه شروع میشود. این آستین گاهی بلند است و گاهی تا نزدیک به آرنج شما میرسد. پیراهن مدل Off the Shoulder بهترین گزینه برای خانمهایی است که گردن و شانه‌های زیبایی دارند و دوست دارند که این زیبایی را به نمایش بگذارند، اما به لباسهای دکلته علاقه‌ای ندارند.

پیراهن مدل بادوت

این مدل پیراهن بر اساس نام بریجیت بادوت، یک مدل، بازیگر و رقاص فرانسوی مشهور، مو بلوند و زیبا، پیراهن بادوت نامیده میشود. این پیراهن مدل پیچیده، شیک و بسیار جذابی دارد و در حقیقت یک مدل پیراهن Off the Shoulder به حساب میاید؛ با این تفاوت که آستین آن بسیار کوتاه و است و قد آن تنها تا کمی پایینتر از شانه میرسد. پیراهن مدل بادوت هم گزینه خوبی برای خانمهایی است که گردن و شانه‌های زیبایی دارند و دوست دارند که این زیبایی را به نمایش بگذارند.

پیراهن مدل لوله‌ای یا tube dress

این مدل پیراهن کاملا تنگ است و فرم بدن شما را به خود میگیرد. همچنین، آستین ندارد و دکلته است. پیراهن مدل لوله‌ای بهترین گزینه برای شبهای گرم فصل تابستان است که شما میخواهید استایل زیبا و جذابی داشته باشید، اما دوست دارید که هم زمان، در لباس خود احساس راحتی و خنکی بکنید. مزیت این مدل پیراهن این است که چون کاملا تنگ است و فرم بدن را به خود میگیرد، برای هر مدل بدنی مناسب است و به شما کمک میکند تا زیبایی‌های بدن خود را برجسته‌تر کنید.

پیراهن مدل Qipao

قدمت این مدل پیراهن سنتی چینی به قرن ۱۷ میلادی و دوران حکومت مانچو بازمیگردد. طراحی این مدل پیراهن بسیار زیبا و خیره‌کننده است. یقه بلندی دارد و مدل دامن آن نیز راسته است. یک پیراهن کیپاوی سنتی معمولا از پارچه ابریشم دوخته شده و با یک سری گلدوزی ظریف بر روی آن تکمیل میشود. پیراهن کیپاوی مدرن در قرن ۱۹۲۰ در غرب محبوب شد. این مدل پیراهن روی یک پا و یا هر دو پا یک چاک بلند دارد و مدلهای آستین آن نیز بسیار متفاوت است. اگر شما هم فرهنگ و استایل کشور چین علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم که برای شروع، حتما این مدل پیراهن را امتحان کنید.

پیراهن آستین بلند

اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که به پوشیدن پیراهن در همه فصول علاقه دارید، بهتان پیشنهاد میکنیم که در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان به سراغ یک پیراهن آستین بلند بروید. این مدل پیراهن بسیار زیبا و جذاب است و هم زمان، به شما کمک میکند تا در سرما بدن خود را گرم نگه دارید. بیشتر مدلهای پیراهنی که تا اینجا درباره آنها صحبت کردیم، از جمله پیراهن مدل ballgown، بادی کان، پیراهن میدی و غیره، مدل آستین بلند هم دارند. به همین دلیل شما میتوانید با خیال راحت آن چیزی را که دوست دارید از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید. همچنین، این مدل پیراهن برای افرادی مناسب است که دوست ندارند بدن خود را بیش از حد نمایان کنند.

پیراهن مدل آستین کلوش

آستین این مدل پیراهن همانطور که از نامش پیداست، گشاد است و شکل یک زنگوله را دارد. قد این آستین معمولا تا اواسط ساعد، یا نزدیک به مچ دست هم میرسد. این پیراهنها مدلهای بسیار متفاوتی دارند و تنها نکته خاص آنها مدل آستینشان است.

پیراهن مدل دکلته

اگر شانه‌های زیبایی دارید و دوست دارید که با آنها کمی پز بدهید، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما یک مدل پیراهن دکلته را امتحان کنید. تاریخ پیدایش اولین پیراهن دکلته مدرن، به دهه ۱۹۳۰ بازمیگردد. این پیراهن برای اولین بار توسط یک طراح مد و فشن مشهور به نام مینبوچر طراحی شد. پیراهن مدل دکلته همانطور که از نامش پیداست، هیچ مدل بند و یا آستینی ندارد. اگر دوست ندارید که بیش از حد بدن خود را نمایان کنید، میتوانید در زیر این مدل پیراهن یک تیشرت و یا یک زیر پیرهنی بپوشید.

پیراهن مدل Shirt Dress

اگر به دنبال یک پیراهن زیبا و غیر رسمی هستید، پیراهن مدل shirt dress بهترین گزینه برای شماست. این مدل پیراهن در بدن شما کمی گشاد می‌ایستد و فرم آن درست مثل یک پیراهن مردانه است؛ یعنی یقه دارد و از بالا تا پایین با دکمه بسته میشود. قد پیراهنهای مدل shirt dress بسیار متفاوت است، همچنین، بعضی از آنها کمر تنگتری دارند. خصوصیت اصلی این مدل پیراهن در حقیقت مدل یقه و بسته شدن جلوی آن با استفاده از یک سری دکمه است. اگر دوست دارید که با استفاده از این مدل پیراهن یک استایل نیمه رسمی خلق کنید، میتوانید آن را با یک جفت نیم بوت شیک ست کنید. اگر دوست دارید با پوشیدن این پیراهن استایل غیر رسمی و راحتی داشته باشید، میتوانید آن را همراه با یک جفت کفش اسپورت بپوشید.

پیراهن مدل کُتی

اگر قرار است که در یک جلسه کاری مهم شرکت کنید و دوست دارید که استایل شیک و منحصر به فردی داشته باشید، بهتر است که به سراغ یک پیراهن مدل کتی بروید. این مدل پیراهن همانطور که از نامش پیداست، دقیقا مثل یک کت است، با این تفاوت که قد بلندی دارد. همچنین، به جای یک ردیف، دو ردیف دکمه دارد. به همین دلیل بسیار شبیه به یک کت مردانه است. مزیت این مدل پیراهن این است که شما میتوانید آن را در هر فصلی بپوشید و همچنین میتوانید با استفاده از کفشهای مختلف (مثلا یک نیم بوت و یا یک کفش رسمی) استیل آن را از حالت رسمی به غیر رسمی تغییر دهید.

پیراهن تابستانی مدل Sun Dress

این مدل پیراهن همانطور که از نامش پیداست، برای پوشیدن در روزهای گرم فصل تابستان بسیار مناسب است؛ چون هم فرم گشاد و خنکی دارد، هم آستینهای آن رکابی و نازک هستند، و هم یقه آنها باز است. معمولا کمر این مدل پیراهن کمی تنگ است و دامن آن گشاد. جنس آن نرم، لطیف، و خانمانه است و معمولا در رنگهای روشن و پاستلی، و با طرح گلدار مشاهده میشود.

پیراهن مدل دامن پفی

این مدل پیراهن زیبا و دخترانه همانطور که از نامش پیداشت، کمر تنگ و دامن پفی دارد. در طراحی پیراهن دامن پفی از استایل لباسهای دهه ۱۹۵۰ الهام گرفته شده است. اگر دوست دارید که استایلی شیک و خانمانه داشته باشید، میتوانید این مدل پیراهن را با یک جفت کفش خانمانه و یک گردنبند مروارید ست کنید. اما اگر دوست دارید که استایلی غیر رسمی داشته باشید، میتوانید این پیراهن را همراه با یک کت چرمی و یک جفت کفش اسپورت بپوشید.

پیراهن مدل کیمونو

کلمه کیمونو به معنای یک تکه لباس است و تاریخ پیدایش پیراهن مدل کیمونو، که یک پیراهن سنتی ژاپنی است، به هزاران سال قبل بازمیگردد. در حال حاضر این مدل پیراهن در میان خانمها بسیار محبوب است و از طریق آستینهای بلند و مدل بسته شدن آن که به شکل چپ و راستی در جلوی بدن است شناخته میشود. امروزه پیراهن مدل کیمونوی سنتی همچنان طرفداران خاص خودش را دارد، اما پیراهن کیمونوی مدرن، معمولا روی یکی از پاها چاک دارد.

پیراهن مدل تک شانه

پیراهن مدل تک شانه یک پیراهن بسیار شیک و زیبا است، در حقیقت یکی از مدلهای پیراهن نامتقارن به حساب میاید و فقط در یک سمت خود آستین دارد. این آستین میتواند بلند باشد و یا میتوانید یک استین رکابی نازک باشد، و شما میتوانید بر اساس سلیقه شخصی و استایل خودتان، مدل این آستین را انتخاب کنید.

پیراهن مدل Handkerchief Hem

پیراهن مدل handkerchief hem نیز یکی از مدلهای پیراهن نامتقارن به حساب میاید و اگر شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که دوست دارید پاهای زیبا و جذاب خود را به نمایش بگذارید، بهتان پیشنهاد میکنیم که حتما این مدل پیراهن منحصر به فرد و شیک را امتحان کنید. فرم این پیراهن به گونه‌ای است که انگار از به هم دوخته شدن چند دستمال گردن درست شده است. مدل یقه و اندازه دامن این مدل پیراهن متفاوت است و شما میتوانید بر اساس سلیقه شخصی و استایل خودتان، از میان آنها بهترین مدل را انتخاب کنید.

پیراهن مدل بانداژی

پیراهن مدل بانداژی که فرم ان بسیار شبیه به پیراهن بادی کان است، برای اولین بار در دهه ۹۰ و توسط یک طراح مد و فشن مشهور به نام هرو لجر طراحی شد. در اینکه این مدل پیراهن بانداژی نامیده میشود، این است که وقتی شما آن را میپوشید، اینطور به نظر میرسد که یک بانداژ را به دور بدن خود پیچیده‌اید



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :