ساناز شمس در
0

انتخاب لباس عروس، به این نکات توجه کنید

انتخاب لباس عروس، به این نکات توجه کنید

پوشیدن لباس عروس تنها یک بار در زندگی هر دختر خانمی اتفاق می‌افتد و شب عروسی هر فردی یکی از خاطره انگیزترین و زیباترین شب‌ها است در نتیجه آماده بودن تمامی موارد لازم برای داشتن یک مراسم شگفت انگیز بسیار ضرورت دارد. یکی از مواردی که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد انتخاب صحیح لباس عروس است. تمامی موارد مختلف مانند مدل لباس، رنگ، نوع جنس پارچه به کار رفته، طراحی‌های روی آن و … از جمله مواردی است که باید هنگام خرید لباس عروس در نظر گرفت. با ما همراه شوید تا در این مقاله راهنمای جامع خرید لباس عروس با تمام موارد و نکات مربوط به آن را برای شما ارائه دهیم.

معمولا برای خرید لباس عروس باید فاکتورهای مختلفی را طبق سلیقه خود در نظر گرفت. لباس‌های عروس پر زرق و برق معمولا اندام را برجسته‌تر نشان می‌دهد و نقص‌های موجود را می‌پوشاند در کنار این برخی از خانم‌ها به سبک ساده اروپایی بسیار ساده و بدون زرق و برق علاقه دارند که هر کدام از آن‌ها باید به چند ویژگی توجه کنند.

بهترین مدل لباس عروس مناسب برای شما

سبک‌های مختلفی در میان لباس‌های عروس دیده می‌شود که همانطور که قبلا گفته شد بنا به سلیقه هر فرد و فرم بدنی او، متمایز است. در این بخش انواع سبک و استایل‌های متفاوت از لباس عروس را فراهم کرده‌ایم:

لباس عروس مدل پف دار

لباس‌های پف دار عروس جز یکی از سنتی‌ترین لباس‌ها ی عروس می‌باشد که هیچگاه قدیمی نشده و امروزه نیز بسیاری از خانم‌ها طرفدار آن هستند. این لباس‌ها تا روی کمر کاملا جذب هستند و دامن آن بسیار پف‌دار است که جثه فرد را بسیار بزرگ‌تر نشان می‌دهد. بر روی دامن این لباس‌ها طرح‌های مختلفی با نگین، مرواردی و یا گلدوزی انجام شده که سبک آن را کاملا کلاسیک کرده است. لباس عروس مدل پف دار بیشتر ممناسب خانم‌های لاغری هستند که نیاز دارند اندام آن‌ها برجسته‌تر و زیباتر دیده شود.

لباس عروس مدل امپراطوری

این مدل لباس عروس با دامنی از زیر سینه شروع شده و تا روی زمین دنباله دارد. مدل لباس عروس امپراطوری در دو نوع آستین دار و بدون آستین موجود است و چین‌های مختلفی روی دامن آن پیداست که آن را به مدل امپراطوری تشبیه کرده‌اند. این مدل لباس برای خانم‌هایی که اندام درشتی دارند بسیار مناسب است چرا که نقص‌های بدن آن‌ها را می‌پوشاند.

لباس عروس مدل استوانه‌ای

مدل استوانه‌ای یکی از لباس‌های عروس جدید است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این مدل لباس برای عروس خانم‌های لاغر بسیار مناسب است. این مدل کاملا جذب بدن است و به صورت سرهمی نیم تنه بالا و دامن بهم چسبیده است. اکثر این لباس‌ها تماما گلدوزی شده است و یکی از ظریف‌ترین و کلاسیک‌ترین لباس‌های عروس می‌باشد.

لباس عروس مدل پرنسسی

مدل پرنسسی یکی از ساده‌ترین و کلاسیک‌ترین مدل‌های لباس عروس می‌باشد. همانطور که ازنام این مدل پیداست پیراهن عروس شما دارای یک دامن نسبتا پف دار است که مانند پرنسس‌ها بر روی زمین کشیده می‌شود. بسیاری از طراحان لباس عروس، بر روی مدل پرنسسی چین‌های زیادی با پارچه‌های براق و سنگینی چون ساتن طراحی می‌کنند. یکی از مزیت‌های این لباس آن است که تمامی عروس‌ها با هر اندامی می‌توانند از این لباس استفاده کنند.

لباس عروس مدل تجملی

لباس‌ عروس تجملی هم به صورت سرهمی و هم به صورت جدا در دو تکه بالا تنه و دامن طراحی شده است. اگر شما جز آن دسته از خانم‌هایی هستید که رسم و رسومات سنتی زیادی در خانواده شما رایج است، این لباس مجلل و سنتی می‌تواند شما را در شب عروسی‌تان بدرخشاند. دامن این مدل لباس معمولا به شکل لباس‌های پف دار است که تا نیم تنه بالا جذب و دامن آن پفکی است. ظریف کاری‌های زینتی بسیاری بر روی این لباس طراحی شده که درخشش آن را در شب چندین برابر می‌کند.

بهترین جنس پارچه برای لباس عروس

وقتی صحبت از لباس عروس می‌شود تقریبا هیچ چیز به اندازه جنس پارچه استفاده شده برای لباس اهمیت ندارد. جنس پارچه استفاده شده در لباس عروس می‌تواند لباس را هر چه با شکوه‌تر و راحت‌تر نشان دهد و بر عکس استفاده از پارچه‌هایی با جنس بی کیفیت می‌تواند لباس را بد نشان ندهد. جنس‌های متفاوتی برای پارچه لباس عروس وجود دارد که به چن نوع اصلی آن در اینجا می‌پردازیم:

پارچه لباس عروس جنس سیلک

سیلک یکی از یباترین و محبوب‌ترین پارچهها برای لباس عروس می‌باشد. پارچه سیلک نوعی از پارچه ابریشمی است که بسیار گران و مجلل است. نرمی ولطافت این نوع پارچه باعث می‌شود تا لباس به زیبایی و بدون هیچ نقصی بر روی اندام شما بنشید.

پارچه لباس عروس جنس شیفون

شیفون هم یک نوع پارچه ابریشمی است که ضخامت چندان زیادی ندارد و بیشتر برای عروس خانم‌هایی که در بهار و تابستان جشن دارند مناسب است. شیفون را اکثرا با پارچه‌های دیگری مثل ساتن در لباس عروس استفاده می‌کنند و به علت قابلیت کشسانی که دارد برای خانم‌هایی که اندام درشتی دارند بسیار مناسب می‌باشد.

پارچه لباس عروس جنس تور

تور یکی از پارچه‌های بسیار نازک است که بیشتر برای لباس‌های عروس مدل پرنسسی استفاده می‌شود. تور از پارچه‌های ابریشمی و الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و به همین علت قیمت آن بسته به کیفیت جنس آن متفاوت است. علاوه بر لباس‌های عروس کاملا تور، از آن به عنوان یک پارچه جانبی پر کاربرد در تزیین دامن لباس‌های عروس نیز استفاده می‌شود.

پارچه لباس عروس مدل پلی استر

پلی استر یکی از جنس‌های نزدیک به نخ می‌باشد که انتخاب مناسبی برای لباس عروس در فصل بهار یا تابستان که هوا معتدل است می‌تواند باشد. در واقع پارچه پلی استر برای تمامی عروس‌ها با هر نوع اندامی می‌تواند مناسب باشد و درخشش خاص خودش را نیز دارد.

پارچه لباس عروس جنس ارگانزا

پارچه‌های ارگانزا شبیه به پارچه‌های حریر ارگاندی می‌باشد که میزان درخشش و براقی آن بیشتر از حریر است. از پارچه‌های ارگانزا برای مصارف گوناگونی در لباس عروس استفاده می‌شود. می‌توان تمام پارچه لباس عروس را از این پارچه استفاده کرد که آهار و ایست بسیار خوبی بر روی تن دارد و یا می‌توان در آستر کشی‌های لباس از آن استفاده کرد.

پارچه لباس عروس جنس ساتن

پارچه‌های ساتن امروزه در رنگ‌های متنوعی ارائه شده اند که برای لباس عروس بیشتر از رنگ شیری و سفید آن استفاده می‌شود این پارچه‌ها به دو شکل براق و مات در بازار وجود که بنا به سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پارچه‌های ساتن اغلب مقداری کشی هستند و می‌توان ظریف کاریهای زیادی بر روی آن‌ها انجام داد و به همین علت است که بسیاری از عروس خانم‌ها این پارچه را برای لباس عروس خود می‌پسندند.

بهترین رنگ برای لباس عروس

بیشتر افراد از لباس عروس رنگ سفید را در ذهن دارند اما در فرهنگ‌های مختلف لباس‌های عروس رنگ‌های متفاوتی دارد. رنگ سفید برای لباس عروس که امروزه در بسیاری از کشورها مرسوم شده است از زمان ویکتوریا است. لباس‌های عروس معمولا به رنگ‌های سفید گچی، نباتی و یا شیری است که باید متناسب با رنگ پوست و آرایش چهره‌تان بهترین رنگ را برای لباس عروس انتخاب کنید.

نکاتی کلی درباره انتخاب لباس عروس

یک نکته کلی که باید هنگام انتخاب لباس عروس به آن نهایت دقت را داشته باشید این است که سایز متناسب با استایلتان را انتخاب کنید در کنار آن به تمام ظریف کاری‌ها، آستر، خطر آستین و گردن و تمامی موارد جزئی بسیار دقت کنید تا با کیفیت دوخته شده باشد و شما در شب عروسی‌تان با خیال راحت بتوانید از لباستان لذت ببرید.

نکاتی درباره یقه لباس عروس

یکی از کمترین مسائلی که به آن دقت می‌شود نوع یقه لباس است. همانطور که می‌دانید شما قرار است در طول یک روز کامل این لباس با عظمت را به تن داشته باشید پس باید تمامی موارد را در نظر بگیرید. نوع یقه بای به گونه ای باشد که نه زیاد آزاد و نه خیلی جذب باشد که موجب زخم شدن یا پوسته پوسته شدن گردن شما شود. اگر از لباس عروس بدون یقه و دکلته استفاده می‌کنید باید دوخت و دوز اطراف دکلته که روی سینه شما قرار می‌گیرد را با دقت بررسی کنید.

نکاتی درباره آستین لباس عروس

برخی از مدلهای لباس عروس مثل مدل دانتل، دارای آستین هستند. هنگام پروو این لباس‌ها باید در نظر داشته باشید که آستین‌ها نه خیلی جذب و تنگ باشد و نه رها بلکه تا حدی که آتین‌ها به مچ دست چسبیده باشد کافی است. مراقب باشید که از لباس عروس با آستین‌های خیلی تنگ استفاده نکنید چون ممکن است به هنگام رقص یا فعالیت در طول روز لباس شما دچار آسیب شود و یا پوست بدنتان در صورت فشار آسیب ببیند.

۵ نکته برای خرید لباس عروس

همانطور که می‌دانید خرید لباس عروس بسیار کار استرس زا و تنش آوری است چرا که دوست دارید بهترین لباس دنیا را در شب عروسی خود به تن داشته باشید. خرید لباس هم جز مواردی است که همیشه استرس سایز مناسب، مدل زیبا و با شکوه و جنس خوب آن همیشه فکر را درگیر می‌کند. در این قسمت سعی کرده ایم ۵ نکته ساده و کاربردی را برای خرید لباس عروس برای شما معرفی کنیم تا این مرحله استرس زا را به راحتی پشت سر بگذارید.

انتخاب لباس عروس متناسب با شکل اندامتان

فرم بدن خانم‌ها با یکدیگر متفاوت است. انواع فرم های بدن به نام گلابی شکل، سیب، و مدل‌های دیگر وجود دارد که متناسب با هر کدام باید لباس متفاوتی انتخاب کنید. به طور مثال لباس عروسی که مناسب خانم‌ها با اندام گلابی هست، مدل دکلته با دامن‌های شیفون و پف دار است. برای خانم‌ها با اندام سیب که بیشتر وزنشان در قسمت شکمشان است لباس عروسی که بالا تنه نسبتا پوشیده‌ای داشته باشد و دامن آن زیاد پف دار نباشد مثل مدل استوانه‌ای می‌تواند مناسب باشد.

انتخاب لباس عروس متناسب با رنگ پوستتان

برای انتخاب لباس عروس و تعیین رنگ آن به رنگ پوستتان توجه کنید. برای پوست‌های سفید و گلبهی رنگ کرم یا شیری مناسب است، برای خانم‌هایی که پوست گندمی یا زرد رنگی دارند رنگ سفید و برای خانم‌ها با پوست تیره رنگ نباتی و سفید گچی می‌تواند مناسب باشد.

انتخاب لباس عروس در مدت زمان مناسب

از آن جایی که شب عروسی هر خانمی تنها یک بار اتفاق می‌افتد و نهایت لذت را باید از آن شب برد تا تبدیل به یک شب خاطر انگیز شود باید نهایت دقت و تلاش را برای فراهم کردن شبی خوب به عمل آورد. درنتیجه برای انتخاب لباس عروس خود حداقل از سه ماه قبل از عروسی خود شروع به دنبال کردن مدل‌های مختلف متناسب با ویژگی‌های اندامی خودتان کنید و هیچ گاه خرید لباس عروس را یک شبه و عجله‌ای انجام ندهید.

انتخاب لباس عروس با توجه به ظریف کاری‌های لباس

لباس‌های عروس یا بسیار ساده هستند و یا با انواع پوبک، نگین، تور و گلدوزی کار شده‌اند. حتما به هنگام انتخاب لباس خود حجم ظریف کاری‌های آن را در نظر بگیرید. اگر حجم کارهای تزئینی بر روی لباس بسیار زیاد باشد که وزن لباس را بالا ببرد شما نمی‌توانید در طول شب احساس راحتی در آن داشته باشید و یا ممکن است حجم بالای ظریف کاری‌ها موجب گرم شدن و بدخلق شدن شما شود. پس حتما به این موارد نیز توجه داشته باشید.

انتخاب لباس عروس و راحتی آن

همانطور که قبلا هم گفته شد، لباس عروس در عین زیبایی باید موجب راحتی شما نیز شود. اگر شما در لباس خود معذب باشید و احساس راحتی نسبت به آن نداشته باشید هیچ کدام از اتفاق‌های مهم جشن عروسی‌تان در خاطرتان نمی‌ماند چون باید به طور دائم با لباس خود سر و کله بزنید. پس توجه داشته باشید که شرط راحتی در کنار شرط زیبایی قرار بگیرد. علاوه بر این حتما از لوازم جانبی مثل دتکش توری، تور سر، کلاه عروس یا تاج برای زیباتر جلوه کردن لباس خود استفاده کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :