پردیس بختیاری در
0

اشتباهات رایج آقایان در لباس پوشیدن

اشتباهات رایج آقایان در لباس پوشیدن

مد و فشن همیشه در حال گذر است اما استایل است که همیشه ثابت می ماند. از آنجا که ظاهر ما روی دیگران تاثیر زیادی می گذارد، بهتر است که در انتخاب لباس و اکسسوری نهایت دقت و توجه را به کار گیریم، به خصوص اگر برای بار اول است که فردی را ملاقات می کنیم. ۵۲% خانم های می گویند که آقایان را از روی کفشی که به پا دارند، قضاوت می کنند. اما کفش تنها چیزی نیست که شما باید بدان توجه کنید. اگر چه قوانین ثابتی برای لباس پوشیدن وجود ندارد اما نکاتی هست که اگر رعایت کنید، جذاب تر از هیمشه به نظر می آیید. در ادامه اشتباهات رایجی را که آقایان هنگام لباس پوشیدن مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

پیراهن سفید را با شلوار جین می پوشید

پیراهن های رسمی، به خصوص پیراهن های سفید، برای ست کردن با کت و شلوار طراحی شده اند و این بدین معنی است که شما نباید آنها را با شلوار جین یا لباس های غیر رسمی دیگر به تن کنید. اگر به دنبال استایلی کژوال می گردید، پیراهن های رنگی را جایگزین پیراهن سفید کنید.

جوراب نمی پوشید

صندل ها و کفش های مخصوص ساحل تنها کفش هایی هستند که شما می توانید آنها را بدون جوراب به پا کنید. از آنجا که پاهای شما در کفش عرق می کند، بوی بد به جای جوراب، به کفش های شما منتقل می شود. بنابراین حتی اگر نمی خواهید جوراب در کفشتان دیده شود، می توانید از جوراب های ساق کوتاه استفاده کنید.

قد پیراهن تان بلند است

اگر استایلی کژوال دارید و برای بالا تنه تان پیراهن را انتخاب کرده اید، یادتان باشد که به قد آن توجه کنید. اکثر پیراهن ها قدی بلندی دارند تا به خوبی داخل شلوار قرار گیرند. اما اگر شما می خواهید آنها را بیرون شلوار بگذارید، باید پیراهنی با قد کوتاه تر انتخاب کنید.

هنگام انتخاب کراوات فرم بدنتان را در نظر نمی گیرید

طبق نظر کارشناسان، عرض کروات باید چیزی حدود ۹٫۵ سانتی متر باشد. جدا از آن شما باید به فرم بدنتان هم توجه کنید. مثلا اگر اندام لاغری دارید، نباید کراوات پهنی بگذارید یا برعکس، کراوات باریک برای آقایان چاق مناسب نمی باشد. بنابراین جدا از هر قانونی، کراوات تان را با توجه به فرم بدنتان انتخاب کنید.

دکمه هایتان را بیش از حد باز می گذارید

اگر چه لازم نیست که تمام دکمه های پیراهنتان را ببندید، اما این که تعداد زیادی از آنها را باز بگذارید نیز ایده خوبی نیست. به طور کلی بهتر است که تنها یک یا دو دکمه از پیراهنتان را باز بگذارید. اگر در مراسمی غیر رسمی شرکت کرده اید، می توانید یک یا دو کمه آخر پیراهنتان را نیز باز کنید. یادتان باشد که لباس دکمه باز تنها برای ساحل مناسب است.

در استفاده از اکسسوری زیاده روی می کنید

برخی از مردان دوست دارند که چندین اکسسوری را با هم استفاده کنند، به عنوان مثال آنها ساعت، کلاه، کمربند، دستبند و… را با هم یکجا می اندازند. اما یادتان باشد که نباید در این کار زیاده روی کنید. بنابراین بهتر است که حداکثر از دو اکسسوری برای جذابیت دادن به ظاهرتان استفاده کنید.

شلوار جین گشاد می پوشید

شلوار جینی که فیت تن تان است یکی از بهترین گزینه هایی است که شما در کمدتان دارید. شما می توانید این لباس را برای موقعیت های مختلف به تن کنید. اما اگر شلوارتان برای شما کمی تنگ یا گشاد باشد، تمام زحمات تان نقش بر آب می شود. اگر شما اندام لاغری دارید و فکر می کنید که با شلوار جین گشاد می توانید اندامتان را پرتر نشان دهید، اشتباه کرده اید. بنابراین بهتر است که شلوار را فیت تن تان انتخاب کنید.

زیرپوش تان پیداست

یکی از مهمترین دلایل پوشیدن زیرپوش این است که مانع از عرقی شدن پیراهن شما می شود. همانطور که از نام این لباس پیداست، برای پوشیدن زیر لباس هایتان طراحی شده است، بنابراین نباید در معرض دید باشد. اگر رنگ زیرپوش تان با رنگ پوستتان نیز تفاوت داشته باشد، چشم ها را به سمت خود جلب می کند و بیشتر توی ذوق می زند. بنابراین بهتر است که زیرپوش تان را به گونه ای به تن کنید که پیدا نباشد.

دکمه های کت تان را اشتباه می بندید

قوانین بستن دکمه های کت ساده است. اگر کت تان یک دکمه دارد، هنگام نشستن آن را باز کنید و هنگامی که بلند می شوید آن را ببندید. برای کت هایی که ۲ دکمه دارند، تنها دکمه بالایی را ببندید. کت های ۳ دکمه هم دکمه بالا را گاهی و دکمه وسطی را همیشه ببندید، دکمه آخر را نیز همیشه باز بگذارید.

جنس لباستان را درست انتخاب نمی کنید

اگر می خواهید که پیراهن به زیبایی روی تنتان بنشیند و شیک و مجلسی به چشم آید، به پارچه لباس تان توجه کنید. پارچه های الیاف طبیعی بهترین انتخاب برای شما هستند. به عنوان مثال به جای پلی استر از پارچه های نخی استفاده کنید. علاوه بر آن، پارچه های طبیعی به پوست شما فرصت نفس کشیدن می دهند، از این رو مانع از عرق کردن شما به خصوص در تابستان می شوند. پارچه های مصنوعی معمولا پس از چند بار شستشو حالت خود را از دست می دهند و کهنه به چشم می آیند. بنابراین در انتخاب آنها دقت کنید.

 

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :