شایسته عسگریان در
0

آیا می‌دانید که با هر اندامی، باید چه لباسی پوشید؟

آیا می‌دانید که با هر اندامی، باید چه لباسی پوشید؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر افراد به‌خصوص خانم‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این است که چه لباسی بپوشند که مناسب اندامشان باشد. همانطور که حتما می‌دانید، هر فردی اندام خاص خود را دارد که اندازه‌های آن با دیگران متفاوت است؛ به‌همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای تهیه لباس نزد خیاط بروند و از خرید لباس‌های کارخانه‌ای اجتناب می‌کنند، زیرا لباس‌های کارخانه‌ای براساس سایزهای کلی دوخته می‌شوند.

اما اگر بخواهیم درباره استانداردهای اندامی صحبت کنیم، باید بگوییم که اندام‌های معیاری وجود دارد که می‌توان تمامی افراد را بر اساس آن دسته‌بندی کرد (با وجود اینکه تمام افرادی که در آن دسته‌بندی قرار می‌گیرند، باز هم در اندازه‌ها با هم متفاوتند). درکل پنج دسته اندام مختلف وجود دارد: سیبی شکل، گلابی شکل، مستطیلی، مثلث برعکس (هویجی) و ساعت شنی. در این مطلب با انواع اندام‌ها و بایدها و نبایدهای لباس آن‌ها آشنا می‌شویم.

اندام سیبی شکل

همانطور که از نامش پیداست، اندام چنین افرادی تا حدود زیادی به سیب شباهت دارد؛ به این صورت که بالاتنه و میان تنه بزرگتری دارند و پایین تنه آن‌ها کوچکتر است. این افراد معمولت شانه‌های پهن‌تر و خط سینه بزرگتری دارند و وزنشان بیشتر حول میان‌تنه‌شان پخش شده است.

چی بپوشیم؟

از آنجا که وزن این افراد بیشتر در بالاتنه پخش شده، این افراد باید تمرکز را از روی این قسمت بردارند. لباس‌های کوتاه، لباس‌هایی با یقه هفت یا یقه هفت بزرگ، دامن مدادی، لباس‌ها و کت‌های طرحدار با طرح ریز، رنگ تیره و آستین سه ربع، بهترین گزینه‌ها برای این افراد هستند. درضمن یادتان باشد که حتما سوتین مناسب به تن کنید تا سینه‌هایتان صاف و محکم بایستند.

 

چی نپوشیم؟

از پوشیدن لباس‌های فیت تن یا پوشیدن بلوز و شلوار جین خودداری کنید و به‌جای کمربند از شلوار فاق بلند استفاده کنید.

اندام ساعت شنی

این نوع اندام، متناسب‌ترین اندام زنانه است. این افراد، میان بالا و پایین تنه‌شان تناسب وجود دارد و خط کمر باریکی دارند. بنابراین انتخاب لباس برایشان آسان است.

چی بپوشم؟

بهتر است لباسی بپوشید که کاملا برروی تنتان بنشیند و فیت تنتان باشد و خط کمرتان را نیز برجسته کند. لباس‌هایی که کمر تنگی دارند؛ یقه هفت، هفت شل و دکلته دلبری بهترین انتخاب است. می‌توانید برای نشان دادن تناسب کمرتان از کمربند استفاده کنید. دامن مدادی نیز یکی از بهترین گزینه‌هاست.

چی نپوشم؟

می‌توان گفت که این افراد می‌توانند هر نوع لباسی بپوشند، اما پوشیدن بلوز یا دامن و شلوار گشاد، استایل این افراد را بهم می‌زند.

اندام گلابی شکل

وزن این افراد بیش از هرچیز در پایین تنه جمع شده است؛ یعنی باسن و ران این افراد بسیار بزرگتر از بالاتنه است. کیم کارداشیان یکی از مهمترین نمونه‌های این نوع اندام است.

چی بپوشم؟

مزیت این نوع اندام این است که می‌توان با نوع لباس پوشیدن، آن را به شکل اندام ساعت شنی درآورد؛ کافیست که شانه‌هایتان را پهن‌تر نشان دهید یا باسنتان را کوچک‌تر. شلوارهای گشاد، دامن مدادی طرحدار، شلوار جین با بلوز گشاد، پایینتنه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد و نیم‌تنه، یقه دکلته دلبری، یقه هفت یا یقه هفت باز و یقه قایقی (دلبری)، بالاتنه را بزرگتر نشان می‌دهد.

چی نپوشم؟

از پوشیدن بلوزهای نازک فیت تن و دامن یا شلوارهای گشاد اجتناب کنید؛ مگر اینکه بخواهید اندام گلابی شکلتان را به نمایش بگذارید و از آن راضی باشید.

اندام مستطیلی

این نوع اندام معمولا از بالاتنه تا پایین تنه یکدست و متوازن است؛ بنابراین بخشی از بدن بزرگتر نیست و تلاش زیادی برای انتخاب لباس نیاز ندارد.

چی بپوشم؟

دست‌ها و پاهای شما دارایی‌هایتان هستند؛ بنابراین سعی کنید برروی آن‌ها تمرکز کنید. این کار را می‌توانید با انتخاب دامن مدادی و بلوزهای لایه لایه و طرحدار انجام بدهید؛ یا پیراهن‌هایی که پایین تنه شما را بزرگتر نشان می‌دهند و یقه‌هایی که بالاتنه شما را پهن‌تر می‌کنند؛ مثل لباس‌های بدون آستین و یقه دکلته دلبری و صاف. کت‌های تک بلند و شنل نیز گزینه‌های خوبی هستند. یادتان باشد که اگر اندام مستطیلی شکل دارید، با باریک‌تر نشان دادن خط کمر، اندامتان ساعت شنی به‌نظر خواهد آمد.

چی نپوشم؟

از پوشیدن لباس‌هایی با حالت کمانی خودداری کنید.

اندام مثلث برعکس

اندام مثلث برعکس را می‌توان ورزشکاری‌ترین اندام موجود دانست. در این نوع اندام، شانه‌ها پهن‌تر از باسن هستند؛ بنابراین تا انجا که می‌توانید برروی دست‌ها و پاهایتان تمرکز کنید.

چی بپوشم؟

شلوار جین راسته و نیز پیراهن‌هایی که شبیه V برعکس هستند، جزو بهترین انتخاب‌ها به‌شمار می‌آیند؛ مثل دامن مدادی، شلوار جین کاغذی تنگ (همراه با هر بلوزی). یقه هفت باعث می‌شود که شانه‌هایتان باریک‌تر به‌نظر برسد، بنابراین انتخاب خوبی برای شماست.

چی نپوشم؟

یادتان باشد از لایه لایه پوشیدن لباس در بخش بالایی اندامتان خودداری کنید، زیرا شانه‌هایتان را پهن‌تر نشان می‌دهد. اگر قصد استفاده از لباس طرحدار دارید، حتما آن را برای بخش پایین تنه انتخاب کنید، نه بالاتنه. لباس بخش بالاتنه شما باید ترجیحا ساده باشد.



دیدگاه شما

محمد عرفان کشاورز در تاریخ 14 مارس 2021

سلام بنده با اجازتون میخواستم از مطالبتون در کانالم استفاده کنم .
لطفا اگر مشکلی نیست بفرمایید .
ممنون.



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :