شایسته عسگریان در
0

۶ نکته که نباید از آن‌ها در سفر به مقاصد بارانی غافل شوید

۶ نکته که نباید از آن‌ها در سفر به مقاصد بارانی غافل شوید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از خرید بلیط هواپیما یا قطار خود متوجه شده باشید که تاریخ بلیط شما دقیقاً همزمان با ورود سامانه بارشی جدیدی به مقصد سفرتان است. در این صورت ممکن است به این فکر افتاده باشید که سفر خود را لغو و آن را به زمان دیگری موکول نمایید و یا اینکه بدون توجه به بارش باران، برنامه سفر خود را پیش ببرید. بدیهی است که در حالت اول، به ویژه اگر تصمیم به انجام سفر در فصول بارانی داشته باشید، تفاوت چندانی در برنامه شما ایجاد نمی‌شود. چرا که ممکن است هوا در روزهای آتی نیز در مقصد شما بارانی باشد پس با این کار تنها متحمل جریمه های کنسلی بلیط سفر خواهید بود و در نهایت تغییر خاصی در شرایط سفرتان رخ نمی‌دهد. اما اگر تصمیم به پیش بردن برنامه سفر خود در همان تاریخ اولیه را داشته باشید بدیهی است که باید برای سفر در روزهای بارانی آماده شوید و با تجهیزات کامل به سفر بروید. برای بررسی این تجهیزات و سایر مقدماتی که باید برای سفر خود آماده کنید با قاصدک ۲۴ در ادامه مطلب ” ۶ نکته که نباید از آنها در سفر به مقاصد بارانی غافل شوید ” همراه باشید.

سفری متفاوت را برنامه ریزی کنید

اگر قصد دارید در فصول بارانی به مقصد دلخواه خود سفر کنید قبل از هر چیز برنامه آب و هوایی مقصد را رصد کنید. اگر برنامه سفر خود را برای تاریخ خاصی در نظر گرفته اید و پیش بینی ها حاکی از بارش باران در مقصد شما در روز سفرتان است، می‌توانید زمان سفر خود را به روز دیگری موکول نمایید. اما اگر قادر به جابجایی تاریخ نیستید و نمی‌توانید در زمان سفرتان انعطاف به خرج دهید بهتر است حداقل وسیله نقلیه مناسبی را برای انجام آن انتخاب کنید. فراموش نکنید که هواپیماها به تغییرات آب و هوایی بسیار حساس هستند و ممکن است در شرایط نامساعد جوی قادر به پرواز نباشند. پس اگر نمی‌خواهید که ساعت ها در فرودگاه به انتظار بنشینید و در نهایت متوجه شوید که پرواز شما به علت بدی آب و هوا لغو شده است، سفر با قطار فدک یا رجا یا اتوبوس را امتحان کنید. با خرید بلیط قطار فدک یا رجا یا سفیر در روزهای بارانی می‌توانید اطمینان داشته باشید که سفری ایمن و بی دردسر را تجربه می‌‍‌کنید که کمتر ممکن است به علت بارش باران لغو شده یا به تاخیر بیافتد.

کاور چمدان یا کیف ضد آب به همراه داشته باشید

اگر نمی‌خواهید تا به محض ورود به مقصد و پیاده شدن از تاکسی، چمدانی خیس از آب را به هتل ببرید حتماً یک کاور ضد آب یا کیف مناسب به همراه داشته باشید. این کاورها به شما کمک می‌کنند تا محتوی چمدان خود را از خیس شدن در برابر باران محافظت نمایید و دیگر مجبور به خشک کردن آنها نباشید. البته اگر چمدان شما ضد آب است یا کیف دستی مناسبی را در اختیار دارید نیازی به تهیه این کاورها ندارید و تنها لازم است تا مواظب باشید که وسایل شما به گل و لای آلوده نشوند.

با بارانی یا چتر از خود محافظت کنید

فراموش نکنید که علاوه بر چمدانتان باید از خود نیز محافظت کنید. بنابراین یک بارانی یا چتر کوچک را در کیف دستی خود قرار دهید تا بتوانید به محض شروع باران از آنها برای محافظت از خود استفاده نمایید. البته گفتنی است در این میان بارانی ها می‌توانند موثرتر از چترها عمل کنند چرا که هم سر تا پای شما را می‌پوشاند و هم دست هایتان را آزاد می‌گذارند تا به وسیله آنها بتوانید ساک یا چمدان خود را حمل کنید. در صورتی که اگر بخواهید چتری را در دست بگیرید عملاً تنها قادر به استفاده از یکی از دست های خود برای حمل چمدان هستید. مگر اینکه بخواهید از چترهای مخصوصی که در مطلبی با عنوان ” عجیب ترین وسایلی که برای مسافرت ساخته شده اند” به آنها اشاره کردیم، استفاده نمایید.

کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید

بد نیست بدانید که حتی در روزهای بارانی نیز از شر اشعه UV در امان نیستید. بنابراین حتماً باید کرم ضد آفتاب مناسب به همراه داشته باشید و زمانی که در هوای آزاد قرار می‌گیرید برای جلوگیری از هرگونه آسیبی به پوست خود از آن استفاده نمایید. همچنین اگر اهل آرایش کردن هستید بهتر است برای محکم کاری از لوازم آرایش ضد آب استفاده نمایید تا در زمان سفر مدام با آرایش خود درگیر نباشید.

کفش مناسب به همراه داشته باشید

وقتی در یک روز بارانی سفر می‌کنید دیگر نمی‌توانید از کفش های پاشنه بلند یا صندل های راحتی استفاده کنید و می‌بایست برای این سفر کفش مناسب به همراه داشته باشید. بنابراین حتماً یک جفت پوتین را در چمدان خود جای دهید یا برای مواقع ضروری از کاورهای کفش استفاده نمایید. البته اگر نمی‌توانید که کل زمان سفر خود را با یک پوتین سر کنید می‌توانید دو جفت کفش برای سفر خود در نظر بگیرید و از کفش راحتی در اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده نمایید.

برای سفر خود لباس گرم و مناسب بردارید

اگر در روزهای بارانی لباس مناسبی به تن نکنید ممکن است در اولین دقایق پس از بارش باران خیس شده و به راحتی سرما بخورید. از این رو بهتر است چند دست لباس اضافه به همراه داشته باشید یا لباس هایی را برای سفر خود بردارید که جنس آنها به گونه ای باشد که خیس نشده و از شما در برابر باران محافظت نمایند. فراموش نکنید که لباس های زیپ دار یا دکمه ای بهترین انتخاب برای این نوع از سفرها به شمار می‌آیند چرا که پس از تغییر آب و هوا به راحتی قابل تعویض هستند.

در نهایت اگر کلیه تجهیزات مورد نیاز برای یک سفر متفاوت در روزهای بارانی را در چمدان خود جای داده اید، می‌توانید برای خرید انواع بلیط سفر اعم از بلیط اتوبوس، قطار فدک، قطار رجا و هواپیما به وب سایت قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. فراموش نکنید که در قاصدک ۲۴ شما به راحتی می‌توانید سفر خود را بیمه کرده و حتی پس از خرید بلیط هواپیما در مسیرهای آسیایی، بیمه نامه مسافرتی رایگان دریافت نمایید. امکان رزرو هتل و خرید بلیط سفر با اپلیکیشن اختصاصی قاصدک ۲۴ نیز از جمله دیگر امکاناتی است که می‌توانید با مراجعه قاصدک ۲۴ به آنها دست یابید.

برگرفته شده از:
https://ghasedak24.com/شرکت-قطار-فدک



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :