شایسته عسگریان در
0

۶ روش ساده پاکسازی و جوانسازی پوست در منزل

۶ روش ساده پاکسازی و جوانسازی پوست در منزل

همه ما دلمان می‌خواهد که پوست شاداب و زیبایی داشته باشیم، اما جوانسازی پوست از نظر اکثر مردم، کاری پرهزینه و دشوار به‌نظر می‌رسد که نیازمند مراجعه به متخصصین پوست، مو و زیبایی است، اما نکته مهم اینجاست که اگر ما مراقبت‌های ساده روزانه را از پوست صورت و دست‌هایمان انجام دهیم، روند پیری و تخریب پوست به‌طور خودکار به تعویق میفتد و این مسئله برابر است با جوانسازی پوست. ما در این مطلب، شش روش ساده و ظاهرا پیش پا افتاده مراقبت از پوست را به شما آموزش می‌دهیم که به‌راحتی در منزل قابل انجام دادن است.

یادتان باشد که علاوه بر رعایت تمامی نکات، از آرایش زیاد، استفاده بیش از حد از کرم پودر و پنکک و از همه مهمتر استفاده از لوازم آرایش بی‌کیفیت و تاریخ مصرف گذشته که دشمن پوستتان هستند، پبرهیزید. خوردن حداقل شش الی هشت لیوان آب در روز را نیز فراموش نکنید.

تنظیف و پاکسازی پوست

پاکسازی و تمیز کردن پوست برای داشتن پوستی شفاف، روشن و براق امری واجب است. هرروز صورتتان را با آب تمیز بشویید، سپس آن را با حوله‌ای تمیز خشک کنید. به‌هیچ عنوان برای شستن صورتتان از آب داغ استفاده نکنید. سپس کمی شیر پاک‌کن را برروی پارچه‌ای نخی بریزید و آن را به آرامی روی صورتتان بمالید تا بقایای مواد آرایشی و گرد و خاک موجود برروی صورتتان پاک شود.

بخور پوست

تمیز کردن پوست در خانه، دشوار نیست، اما به این راحتی‌ها هم نیست. تاکنون در منزل بخور گرفته‌اید. ابتدا آب را جوش بیاورید، سپس پس از اینکه از داغی ابتدایی آن کاسته شد، پارچه‌ای برروی صورتتان بیندازید و بخور بگیرید (هرچقدر که تحمل تنفس بخار را دارید؛ حدودا پنج دقیقه)، سپس صورتتان را با یک دستمال تمیز پاک کنید. صورتتان را با استفاده از تکه‌ای یخ و به صورت دورانی ماساژ دهید تا دمای آن به حالت عادی برگردد.

لایه‌برداری

لایه‌برداری پوست به حذف سلول‌های مرده آن کمک می‌کند و این کار باعث شفافیت و زیبایی پوستتان می‌شود. شما می‌توانید به‌جای محصولات شیمیایی موجود در بازار، برای لایه‌برداری از محصولات خانگی استفاده کنید؛ ترکیبی از شکر و عسل با اندازه‌های برابر. صورتتان را به مدت پنج دقیقه با این مواد ماساژ دهید و سپس اجازه دهید به مدت سه دقیقه، مواد برروی صورتتان باقی بماند و بعد آن را بشویید.

ماسک صورت

فرقی نمی‌کند که پوستتان از چه نوعی است؛ چرب، خشک یا ترکیبی؛ درهرصورت استفاده از ماسک صورت باعث می‌شود که پوستتان نرم شود و بهبود پیدا کند.اگر پوستی چرب دارید، از ماسکی استفاده کنید که حاوی مواد جذب‌کننده روغن باشد و اگر پوستتان خشک است، باید از مواد چرب‌تر استفاده کنید. موادی مثل موز، گوجه و پاپایا نیز باعث پاکسازی و کشیدگی پوست می‌شود.

آبرسانی پوست

آبرسانی به پوست، یکی از مهمترین مراحل پاکسازی و جوانسازی پوست است و مرحله‌ای بسیار حیاتی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از ترکیبات خانگی برای این کار استفاده کنید؛ مثل آب خیار یا خود خیار و گلاب که باعث می‌شود تا pH (اسیدی بودن) خون به مقدار متعادل برسد.

مرطوب‌سازی

در مرحله آخر، حتما از کرم مرطوب‌کننده برروی پوست صورت و گردن استفاده کنید. یادتان باشد که حتما هرشب پیش از رفتن به رختخواب از کرم‌ مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، از کرم‌های ملایم‌تر استفاده کنید که حاوی الکل نیستند. اگر مشکل آکنه پوستی دارید، از لوسیونی استفاده کنید که حاوی ماده‌ای به‌نام «بنزویل پروکساید» است.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :