سوگل پورمهرام در
0

۱۰ نکته مهم برای شروع حرفه تصویرسازی مد

۱۰ نکته مهم برای شروع حرفه تصویرسازی مد

تصویرسازی مد یکی از شاخه‌های جذاب هنرهای تجسمی است که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد. ایده‌های نو و خلاقانه تمام طراحان لباس در برندهای محبوب دنیا، در ابتدا با یک تصویر بر روی کاغذ شروع می‌شوند. سپس از طریق تصویرسازی مد گسترش میابند و به دنیای حقیقی مد و فشن راه پیدا می‌کنند. اگر شما هم تصمیم دارید که این کار هیجان‌انگیز را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید، بد نیست که این مقاله را بخوانید. در مقاله امروز قصد داریم تا ۱۰ نکته مهم برای شروع حرفه تصویرسازی مد را برای شما بیان کنیم. با چی بپوشم همراه باشید!

نکته اول: برای خودتان هدفی تعیین کنید

اگر دوست دارید که در انجام کاری پیشرفت کنید، قبل از هر چیزی باید آن کار را شروع کنید و برای خودتان یک هدف مشخص تعیین کنید. پس اگر تصمیم دارید که تصویرسازی مد را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید، باید به آن تعهد داشته باشید، باید با خودتان قرار بگذارید که حداقل چند ساعت در روز و هفته را به طور جدی به تمرین طراحی بپردازید. اگر دست روی دست بگذارید و صبر کنید، به نتیجه‌ای نخواهید رسید. اما اگر تمرین و تلاش کنید، میتوانید از چیزهای مختلف الهام بگیرید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

اگر دوست دارید که در زمینه طراحی مهارت کسب کنید، باید به اندازه کافی این کار را تمرین کنید. همه افراد قابلیت تبدیل شدن به یک هنرمند حرفه‌ای را دارند. کافیست که خودتان را باور داشته باشید، هدف خود را فراموش نکنید، و تا جایی که میتوانید تلاش کنید تا به این هدف برسید. اگر واقعا و با تمام وجود بخواهید که به هدف خود برسید، این اتفاق حتما رخ خواهد داد.

استفن کینگ در این مورد میگوید: “افراد غیر حرفه‌ای بیکار می‌نشینند و منتظر میماند تا چیزی الهام‌بخش آنها باشد، اما دیگران از جای خود بلند میشوند و تلاش میکنند!”

نکته دوم: شش اثر هنری خلق کنید که هرکدام از آنها، متعلق به یک شاخه از صنعت مد و فشن باشند

سعی کنید که بر روی مهارتهایی که در حال حاضر دارید، و همچنین مهارتهایی که اخیرا تلاش کرده‌اید تا آنها را کسب کنید تمرکز کنید (مثل طراحی کردن با استفاده از جوهر، و طراحی یک پس‌زمینه با بافتی خاص). سپس فیلمها یا مقاله‌های آموزشی پیدا کنید که بتوانید با استفاده از آنها، کارهایی که در آنها مهارت کمتری دارید را بهتر انجام بدهید. بعد روی خلق کردن ۶ اثر هنری، که بهترین کارهای هنری شما هستند تمرکز کنید. سعی کنید که تمام تمرکز و دقت و علاقه خود را برای به پایان رساندن این فرآیند به کار بگیرید. همچنین، سرعت انجام کار خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که نتیجه آن قابل قبول و تر و تمیز باشد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که هرکدام از این آثار هنری، باید مختص به یکی از شاخه‌های صنعت مد و فشن باشند. به عنوان مثال، اگر دوست دارید که برای یک مجله مد و فشن تصویرسازی انجام بدهید، بهتر است طوری طراحی کنید که کارهایتان با مفهوم کلی محتوای مجله مورد نظر کاملا هماهنگ باشد. بهتر است که برای خودتان یک ددلاین تعیین کنید تا همه کارهایتان در زمان مشخصی تمام بشوند. هدف از این مراحل این است که در عین تمرکز بر روی یک شاخه مشخص از صنعت مد و فشن، کیفیت نمونه کارهای خود را نیز بالاتر ببرید. این مراحل را هر سه ماه یک بار، دوباره تکرار کنید.

نکته سوم: کلاس کار خودتان را حفظ کنید

فرآیند پیشرفت مستمر، تنها شامل ارتقا کلی سطح مهارتهای فنی شما نیست؛ بلکه در نهایت باعث میشود سلیقه شخصی شما نیز به طور کلی ارتقا پیدا کند. آیا هنر شما دارای قدرتی است که به زیبایی طبیعت و همچنین بزرگترین و بهترین آثار تاریخی مرتبط است؟ به طور کلی، جستجو برای یافتن این زیبایی مستلزم کشف جهان از طریق مشاهده کردن، خواندن، گوش دادن و حس کردن به طور مستمر و دائمی است. سعی کنید به گالریهای مختلف بروید، کتابهای تاریخی را بررسی کنید، به پیاده‌روی بروید، غذای خوب بخورید، و با افراد باهوش صحبت کنید، تا بتوانید بیشتر با زیباییهای این دنیا ارتباط برقرار کنید.

نکته چهارم: حتما یک مجموعه نمونه کار (پورتفولیو) به صورت آنلاین و یک کپی از آن را بر روی کاغذ داشته باشید

کار شما به عنوان یک تصویرگر مد و فشن، به غیر از طراحی، این است که مجموعه نمونه کارهای خود را به نحوی به مشتریان و دنبال کنندگان بالقوه خود ارائه بدهید، که دسترسی به این آثار برای آنها کار آسانی باشد.

  • شما باید یک کپی از مجموعه نمونه کارهای خود را، به صورت کامل، مرتب و تمیز بر روی کاغذ داشته باشید.
  • همچنین بهتر است که تمام این نمونه کارها را به صورت یک فایل PDF داشته باشید تا اگر خواستید که آن را از طریق ایمیل و یا چت برای کسی ارسال کنید، راحت باشید.
  • علاوه بر این، بهتر است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک گالری مجازی شامل تمام نمونه کارهای خود داشته باشید. این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد؛ به خصوص اگر اکانت اینستاگرام شما توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و اینگیجمنت بالایی داشته باشد.
  • ارائه مجموعه نمونه کارها بر روی وب، برای یک تصویرگر مد و فشن حرفه‌ای امری ضروری است. شما میتوانید وب سایت خود را با استفاده از وردپرس ایجاد کرده و برای آن یک قالب وب سایت انتخاب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است این قالب وب سایت، با مدل شخصیت و سبک کارهای شما هماهنگ باشد.

تصاویری که از کارهای خود به مخاطبان ارائه میدهید، چه اسکن شده باشند و چه از روی آنها عکس گرفته شده باشد، باید کیفیت بالایی داشته باشند. اگر غیر از این باشد، شما به چشم مخاطبان خود فردی غیر حرفه‌ای دیده میشوید. اگر تعداد نمونه کارهای شما زیاد است، باید آنها را دسته بندی کنید. به خصوص وقتی که کارهای شما سبکهای مختلفی داشته باشند و با رسانه‌های مختلفی همکاری داشته باشید؛ به عنوان مثال، طراحی جلد کتاب، تصویرسازی برای مقاله‌های روزنامه‌ها و مجلات، و غیره.

نکته پنجم: به طور دائم مجموعه نمونه کارهای خود را آپدیت کنید

مسلما بین اولین کاری که طراحی کرده‌اید و کارهای اخیر شما فرق بسیار زیادی وجود خواهد داشت. شما به عنوان یک هنرمند، دائما پیشرفت می کنید و کیفیت کارهای خود را ارتقا میدهید. به طور مستمر، چیزهای جدیدی یاد میگیرید و پیشرفت میکنید. به همین دلیل، برای اینکه توجه مشتریان باالقوه بیشتری را به خود جلب کنید، باید به طور دائم مجموعه نمونه کارهای خود را با نمونه کارهای جدید، باکیفیت‌تر و پیشرفته‌تر آپدیت کنید. اگر تمام کارهای خود را در یک مجموعه نمونه کار قرار دهید، یک فرد حرفه‌ای قطعا متوجه تفاوت میان اولین کاری که طراحی کرده‌اید و کارهای اخیر شما خواهد شد.

نکته ششم: حتما نظر دیگران را در مورد کارهای خود بپرسید

نمونه کارهای خود را به دوستان، همکاران، و هنرمندان دیگر نشان بدهید و از آنها درخواست کنید که نظرشان را صادقانه درباره کارهای شما بگویند. بهترین کار این است که انجمن هنرمندان را در جایی پیدا کنید؛ حتی اگر این انجمن آنلاین باشد. مهمترین نکته این است که انتقادهای آنها را با آغوش باز بپذیرید و سعی کنید که از این انتقادها در جهات پیشرفت کارتان بهره ببرید. البته ممکن است با گذشت زمان و بهتر شدن کارهایتان، دیگر لازم نباشد که چنین کاری را انجام دهید. به طور کلی، اگر قصد دارید که هنر و استعداد خودتان را به نمایش بگذارید و موقعیت شغلی خاصی را به دست بیاورید، بهتر است که نقاط ضعف و قدرت خودتان را به خوبی بشناسید.

نکته هفتم: اجازه ندهید که چیزی شما را از مسیر اصلی و چیزهایی که دوست دارید دور کند

همه ما یک قطب نمای درونی داریم که به سمت چیزهایی که دوست داریم و به آنها اهمیت میدهیم متمایل است. این قطب نما باید هنر و استعداد شما را به سمت مسیر درست هدایت کند. اجازه ندهید چیزهایی مثل ترندها، نظرات دیگران، استانداردهای صنعت مد و فشن، و معیارهای دیگران در مورد اینکه چه چیزی خوب است و چه چیزی بد، عملکرد قطب نمای درونی شما را دچار اختلال بکند. سعی کنید که به طور مستمر، تمایلات درونی خودتان را کشف کنید، دیدگاههایی که دارید را بر روی کاغذ پیاده کنید، و خود واقعیتان را نشان دهید.

با این وجود، چیزهایی که در بین افراد دیگر محبوب هستند، میتوانند به شما کمک کنند تا خیلی سریع رشد کنید و به یک تصویگر مد و فشن حرفه‌ای تبدیل شوید. به عنوان مثال، fan art نه تنها به شما کمک میکند تا دنبال کنندگان بیشتری جذب کنید، بلکه باعث میشود تا توجه شرکتهای بزرگ هم به سمت کارهای شما جلب بشود. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تمام جنبه‌های فکری و استعدادهای منحصر به فرد خود را در این فن آرت به کار بگیرید و تا حد ممکن آن را شخصی سازی کنید.

به یاد داشته باشید، هیچوقت نباید از این مسئله غافل بشوید که مشتری یک شخص متفاوت است، و شما باید به این موضوع احترام بگذارید. اگر یک مشتری دوست دارد که شما کاری را مطابق با سلیقه او انجام بدهید، این مسئولیت مهم بر عهده شما قرار میگیرد که این کار را به خوبی انجام بدهید و او را راضی نگه دارید.

نکته هشتم: هرگز از طراحی کردن دست نکشید

حتی اگر در خانه و برای دل خودتان طراحی میکنید، در حقیقت در حال ارتقای استعدادهای خود هستید و در نتیجه، خیلی زود درهای جدیدی را به روی خود باز میکنید. پس سعی کنید که زمان مشخصی را به امتحان کردن، شکستن قوانین، از بین بردن موانع شخصی، و لذت بردن از هنر خودتان اختصاص بدهید.  علاوه بر این، به کارهایی که تا به امروز انجام داده‌ای بسنده نکنید. شما باید دائما در حال طراحی و خلق آثار جدید باشید. اینکه یک مجموعه نمونه کار کامل و خوب دارید به این معنا نیست که باید از خلق آثار هنری جدید غافل بشوید. شروع کردن یک پروژه جدید همیشه یک کار چالش‌برانگیز است. به همین دلیل، با پذیرفتن این کار سخت، میتوانید نشان بدهید که چقدر در مورد هنر خود جدی و پرشور هستید.

نکته نهم: فرآیند یادگیری، پایانی ندارد؛ پس هیچوقت از آن دست نکشید

سعی کنید با افرادی که خلاق، پرشور و کنجکاو هستند رفت و آمد و معاشرت کنید. بهترین راه برای یادگیری چیزهای جدید، این است که خودتان را در بین کسانی که بیشتر از شما اطلاعات و مهارت دارند قرار بدهید. دیدن اینکه دیگران چگونه کارهای خود را انجام میدهند و همچنین، جذب کردن دانش و اطلاعات آنها، میتواند برای شما بسیار مفید باشد. علاوه بر این، این مسئله میتواند طرز فکر شما را به شیوه مثبتی تحت تاثیر قرار بدهد.

نکته دهم: هنر خود را به نمایش بگذارید

در ابتدا کارهای خود را به افرادی که دور و برتان هستند نشان بدهید. شبکه‌سازی امر بسیار مهمی است. ساخت یک شبکه ارتباطی سالم در دنیای هنر، یکی از موثرترین راههای تبلیغ کردن برای آثار شما است. سپس نوبت به آن میرسد که از قدرت رسانه‌های اجتماعی برای افزایش مخاطبین خود استفاده کنید. به طور مداوم آثار هنری خود را در این شبکه‌ها پست کنید و با دنبال کنندگان خود نیز ارتباط موثری برقرار کنید. علاوه بر این، شما میتوانید در مسابقات طراحی که در بین تصویرگران برگزار میشود شرکت کنید. اگر در یکی از این مسابقات معتبر برنده بشوید، به راحتی میتوانید حرفه خود را آغاز کنید.

سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کرده، و با آنها همکاری کنید. به یاد داشته باشید که فرصتها خودشان به تنهایی به سراغ شما نمیایند، بلکه از سوی دیگران میایند! علاوه بر این، از طریق همکاری با افراد خلاق دیگر میتوانید بر روی پروژه‌های پیچیده‌تری کار کنید. مهم است که ارتباط خود را با افراد دیگر حفظ کنید؛ چون از دست دادن یک ارتباط، خیلی سریع و آسان اتفاق میوفتد.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :