شایسته عسگریان در
0

کی و چطور از رژلب قرمز استفاده کنیم؟

رژلب، یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های آرایشی برای خانم‌ها به‌شمار می‌آید؛ به‌خصوص رژلب قرمز که هم در ایران و هم در کشورهای اروپایی، طرفداران زیادی دارد؛ اما در این میان نکاتی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید تا هم رژلبتان جلوه بیشتری داشته باشد و هم به استایل و آرایش شما لطمه‌ای وارد نکند.

باهم چند نکته درباره استفاده از رژلب قرمز را بررسی می‌کنیم.

متناسب با موقعیت و استایلتان رژ بزنید!

رژلب‌های تیره، به‌خصوص توناژهای تیره رژلب قرمز معمولا برای روز چندان مناسب نیستند. اگر درهنگام روز به خرید، پیاده‌روی و… می‌روید، بهتر است که از رژلب قرمز کمرنگ و روشن استفاده کنید و رژلب‌های قرمز تیره را برای مراسم رسمی‌تر و جشن‌های هنگام غروب و شب بگذارید؛ هرچند که مسلما باید هنگام استفاده از انواع رژلب قرمز به فرم صورت، رنگ پوست و رنگ لباس‌ها و استایلتان نیز دقت کنید.

اگر لب‌های نازکی دارید…

همانطور که می‌دانید، رنگ‌های روشن، به‌دلیل بازتاب نور، اشیا و حتی اعضای بدن را بزرگتر از آنچه که هستند، نشان می‌دهند و رنگ‌های تیره بخاطر جذب نور، روندی برعکس دارند. به‌همین دلیل اگر لب‌های نازک و کوچکی دارید، بهتر است که از سایه‌های تیره و مات رنگ قرمز برای لبتان استفاده نکنید تا نازکتر و کوچکتر جلوه نکنند.

آرایش چشم متناسب با رژلب قرمز

رژلب قرمز، یکی از جلب‌توجه کننده‌ترین اقلام آرایشی است که چشم‌ها را به‌سمت لب شما خیره می‌کند؛ بنابراین بهترین آرایش چشم متناسب آن، آرایشی لایت و اروپایی است، نه آرایش اسموکی و تیره یا خلیجی. بهترین رنگ‌ها برای سایه چشم در این مواقع، رنگ‌هایی مثل بژ، قهوه‌ای کمرنگ و ملایم، نارنجی و صورتی کمرنگ است.

رژگونه مناسب

اگر به رژلب قرمز علاقه دارید، بهترین راه برای داشتن آرایشی متناسب و درعین‌حال جذاب، استفاده از رژگونه‌هایی با توناژهای هم‌خانواده رنگ قرمز است. اگر هم که از خود رنگ رژتان استفاده کنید، چه بهتر! شما می‌توانید کمی از رژتان را برروی نوک گونه (لپ‌هایتان) بزنید و سپس با دست یا براشی نرم، به‌آرامی رنگ را به‌سمت بالای گونه‌ها بمالید و محو کنید.

مداد لب ممنوع!

درکل هنگامی که از رژلب‌هایی با رنگ‌های خیره‌کننده استفاده می‌کنید، نیازی به استفاده از مداد لب نیست؛ اما اگر از عشاق خط لب در آرایش هستید، بهتر است که از مدادهایی استفاده کنید که رنگشان با رنگ لب یا با رنگ رژلبتان همخوانی دارد. درغیر این صورت، آرایش لب شما چندلایه شده و جذابیت خود را از دست می‌دهد.

حواستان به دندان‌هایتان باشد!

به‌هیچ عنوان نباید اجازه بدهید که دندان‌هایتان قرمز شود. این اتفاق، اغلب اوقات به این دلیل رخ می‌دهد که غلظت رژ شما زیاد است (در بیشتر اوقات، رژ مایع) و هنگامی که لبخند می‌زنید یا صحبت می‌کنید، حجم زیاد رژ روی لبتان به دندان‌ها برخورد می‌کند و آن‌ها را به رنگ قرمز درمی‌آورد. این یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است درحین برقراری روابط اجتماعی برای خانم‌ها پیش بیاید. برای اجتناب از این کار، اولا از زدن چند لایه رژ غلیظ روی لبتان بپرهیزید و ثانیا پس از زدن رژ، یک دستمال کاغذی را تا کنید، آن را بررروی لبتان قرار دهید و به‌آرامی برروی همه قسمت‌های لب، فشاری یکسان بیاورید تا از حجم زیاد رژ کاسته شود.

جلوی چکه کردن و ریختن رژ را بگیرید!

یکی دیگر از اتفاقات بدی که ممکن است پس از رژ زدن، به‌خصوص رژ قرمز رنگ برای شما پیش بیاید، چکه کردن رژ یا پخش شدن آن در نواحی اطراف لب است که باعث می‌شود، لبتان بزرگ و خودتان شلخته به‌نظر بیایید. شما می‌توانید برای جلوگیری از این کار، قبل از رژ زدن، از کمی کانسیلر برروی لب و اطراف لب (روی خطوط لب و کمی کناره‌های آن) استفاده کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :