سوگل پورمهرام در
0

کدام مدل پیراهن مناسب اندام شماست؟

کدام مدل پیراهن مناسب اندام شماست؟

طراحان مد و فشن در چند دهه اخیر کاری کرده‌اند که زمانی که باید تصمیم بگیریم در یک مراسم خاص چه لباسی بپوشیم، گزینه‌های بسیار متنوعی پیش رو داشته باشیم. البته هر مدل لباسی در یک فرم بدن زیبا دیده می شود و ممکن است برای یک فرم بدنی دیگر اصلا مناسب نباشد. به همین دلیل، ممکن است که در هنگام انتخاب لباس کمی گیج بشویم و نتوانیم از میان گزینه‌های موجود، بهترین مورد را انتخاب کنیم. در مقاله امروز قصد داریم تا شما را با شیک‌ترین مدلهای لباس زنانه که برای پوشیدن در هر مراسمی مناسب هستند آشنا کنیم. با چی بپوشم همراه باشید!

پیراهن مدل باکسی، یا همان شیفت درِس

پیراهن مدل باکسی یا همان shift dress در اوایل دهه ۱۹۶۰ بسیار محبوب بود. این مدل پیراهن ظاهر بسیار ساده و شیکی دارد و تقریبا شبیه به یک جعبه است. قد آن کوتاه است، از روی شانه به سمت پایین گشاد می‌ایستد و معمولا هم آستین ندارد. شیفت درس بیشتر برای افرادی مناسب است که فرو بدنی ظریف و لاغری دارند. شما میتوانید این مدل پیراهن را با یک کت با قد متوسط و یک جفت کفش چاشنه بلند که بند آن دور مچ بسته میشود، و یا یک بوت بلند تا سر زانو ست کنید. همچنین، میتوانید پیراهن خود را رنگی و ساده و یا طرحدار انتخاب کنید.

پیراهن مدل جلو بسته و چپ و راستی

در این مدل پیراهن، یک سمت از پیراهن روی سمت دیگر آن قرار میگیرد و در روی کمر و یا پشت آن بسته میشود. این مدل پیراهن شیک و کلاسیک را بارها بر تن افراد مشهوری از جمله کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی کشور انگستان دیده‌ایم. پیراهن جلو بسته مدل چپ و راستی یا همان The wrap dress بیشتر برای خانمهایی است که فرم بدن ورزشکاری دارند؛ چون این پیراهن باعث میشود که گودی کمر شما بیشتر از حالت عادی، و برجستگی‌های بالا تنه و پایین تنه‌تان بسیار زیباتر به نظر برسد؛ حتی اگر به طور طبیعی چنین فرم بدنی نداشته باشید.

پیراهن مدل هالتر

پیراهن مدل هالتر برای پوشیدن در روزهای گرم فصل تابستان بسیار مناسب است. این مدل پیراهن هیچ مدل آستینی ندارد و تنها با استفاده از ۲ بند نازک و یک گره، در پشت گردن شما بسته میشود. بعضی از مدلهای پیراهن هالتر در پشت گردن بسته نمیشود؛ بلکه دو بند آن به هم وصل هستند و شما فقط آن را به پشت گردن خود می‌اندازید. این مدل پیراهن بیشتر برای خانمهای مناسب است که شانه‌های پهن و زیبایی دارند و دوست دارند که این زیبایی را به نمایش بگذارند.

پیراهن مدل نامتقارن

یک پیراهن مدل نامتقارن که هیچ شکل منظمی ندارد، بهترین گزینه برای وقتهایی است که به یک میهمانی دعوت هستید و نمیدانید که باید یک لباس رسمی بپوشید یا غیر رسمی. در این مدل پیراهن، گاهی قسمت جلویی بلندتر از قسمت عقبی است و یا بالعکس. همچنین، ممکن است که یک سمت آن از سمت دیگر کوتاهتر باشد. در بعضی دیگر، یک سمت لباس به کلی آستین ندارد و سمت دیگر آستین بلند است. خبر خوب این است که این مدل پیراهن شکلهای بسیار متنوعی دارد و شما میتوانید بر اساس سلیقه شخصی و فرم بدنتان، بهترین مدل را از میان آنها انتخاب کنید.

پیراهن تنگ یا همان بادی کان

پیراهن تنگ یا همان بادی کان، یک پیراهن بسیار تنگ است که فرم بدن شما را به خود میگیرد و زیبایی‌های آن را بیشتر نمایان میکند. این مدل پیراهن معمولا از جنس کشی و استرچ دوخته میشود و برای پوشیدن در یک آخر هفته با دوستان مناسب است. علاوه بر این، این مدل پیراهن بیشتر برای افرادی مناسب است که بالا تنه و پایین تنه پر، و کمر باریکی دارند؛ در این حالت فرم پیراهن باعث میشود که برجستگی‌های بدن شما زیباتر دیده شود.

پیراهن مدل A-Line

پیراهن مدل A-Line تا روی ران پا کمی تنگ است و بعد از آن گشاد میشود. به همین دلیل است که فرم این پیراهن بسیار شبیه به حرف A انگلیسی است و مدل A-Line نامیده میشود. این پیراهن برای مناسبتهای غیر رسمی بسیار مناسب است. اما شما میتوانید با استفاده از آن یک استایل رسمی و یا غیر رسمی خلق کنید. پیراهن A-Line برای کسانی که فرم بدنی گلابی شکل دارند (یعنی بالا تنه‌شان از پایین تنه‌شان لاغرتر است) بسیار مناسب است؛ چون برجستگی پایین تنه و ظرافت شانه‌های آنها را به زیبایی نشان داده و بین سایز بالا تنه و پایین تنه‌شان به نوعی تعادل برقرار میکند.

پیراهن مدل کوتاه و بلند

پیراهن مدل کوتاه و بلند در حقیقت یکی از همان مدلهای متنوع پیراهن نامتقارن است. معمولا در این مدل پیراهن، قسمت عقب از قسمت جلو بلندتر است و از فرم آن هم در طراحی لباسهای رسمی استفاده میشود هم غیر رسمی. اگر پاهای زیبایی دارید و دوست دارید که با آنها کمی پز بدهید، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما این مدل پیراهن را امتحان کنید. البته بهتر است برای اینکه پشت لباستان روی زمین نکشد، آن را همراه با یک کفش پاشنه بلند و یا یک کفش لژدار ست کنید.

پیراهن تنگ

این مدل پیراهن کاملا تنگ است و وقتی که آن را میپوشید، فرم بدنتان را به خود میگیرد. برشهای آن کاملا صاف هستند، در قسمت کمر کمی تنگ میشود و هیچ درز مشخص و قابل مشاهده‌ای هم روی خود ندارد. قد این مدل پیراهن معمولا تا سر زانو یا کمی بالاتر از زانو است؛ به همین دلیل، بهترین گزینه برای پوشیدن در محل کار و جلسات رسمی به شمار میرود. این مدل پیراهن شیک، برجستگیهای بدن شما را زیباتر نمایان میکند و بیشتر برای خانمهایی مناسب است که بالا تنه و پایین تنه پر، و کمر باریکی دارند.

پیراهن مدل پپلوم

پیراهن مدل پپلوم برای کسانی که از مدلهای ساده و یکواخت پیراهن خسته شده‌اند و به دنبال کمی تنوع هستند بهترین گزینه است. این مدل لباس جزئیات خاص و زیبایی دارد. این جزئیات ممکن است روی قسمت سینه، زیر کمر، روی رانها، در اطراف گردن و یا در اطراف شانه‌ها باشند. در طراحی شکل تنگ و گشاد پیراهن پپلوم، از لباسهای یونان باستان الهام گرفته شده است. یکی از مزایای این مدل پیراهن این است که کمر شما را باریک و زیبا نشان میده. یکی دیگر از مزایای آن هم این است که شما میتوانید به سادگی و با استفاده از یک جفت کفش تخت و یا یک جفت کفش پاشنه بلند، آن را به یک لباس غیر رسمی و یا رسمی تبدیل کنید. همچنین پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث میشود که پاهای شما بلندتر و زیباتر به نظر برسند.

پیراهن مدل امپایر ویست

این مدل پیراهن در اصل متعلق به قرن ۱۸ میلادی است. فرم آن به گونه‌ای است که بالا تنه شما را باریک و کشیده نشان میدهد؛ چون در قسمت زیر سینه تنگ میشود. اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که بدن ریزنقشی دارید، این مدل پیراهن بسیار برایتان مناسب است؛ چون هم بالا تنه شما را کشیده نشان میدهد، هم فرم پایین تنه‌تان را زیباتر میکند، و هم باعث میشود که پاهایتان بلندتر و زیباتر به نظر برسند.

پیراهن بافتنی

اگر به استایل غیر رسمی و لباسهای راحت علاقه دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما پیراهن بافتنی را امتحان کنید. به دلیل اینکه جنس این مدل پیراهن بافتنی است، میتواند در بدن شما گشاد بایستد و یا بالعکس، فرم بدنتان را به خود بگیرد. پیراهن بافتنی رنگها و قدهای متفاوتی دارد و شما میتوانید قد و رنگ مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنید. یکی از مزایای این مدل پیراهن این است که روی هر فرم بدنی زیبا دیده میشود. برای ایجاد یک استایل غیر رسمی، میتوانید پیراهن بافتنی خود را همراه با یک جفت کفش کتانی ست کنید. همچنین، برای اینکه در روزهای سرد پاهای خود را گرم نگه دارید و هم زمان استایل شیکی داشته باشید، میتوانید این پیراهن بافتنی را با یک بوت تنگ و بلند ست کنید.

پیراهن گشاد مدل Smock

پیراهن گشاد مدل اسماک یا همان smock dress یک مدل پیراهن غیر رسمی و جذاب برای وقتهایی است که برای بیرون رفتن از خانه عجله دارید و میخواهید که مرتب و شیک لباس بپوشید. این مدل پیراهن به دلیل گشاد بودنش بسیار راحت است. مدلهای بسیار متنوعی هم دارد؛ از مدل آستین بلند گرفته تا مدل بدون آستین. برای اینکه با استفاده از این مدل پیراهن یک استایل منحصر به فرد و شیک خلق کنید، میتوانید آن را با یک کت چرمی و یک جفت نیم بوت ست کنید.

پیراهن بلند و رسمی

پیراهن بلند و رسمی که Ballgown نیز نامیده میشود، یک لباس رسمی و کاملا بلند است که معمولا انتهای آن تا روی زمین نیز کشیده میشود. این مدل پیراهن برای مراسمهای بسیار رسمی و پر زرق و برق مناسب است. Ballgown مدلها و رنگهای بسیار متفاوتی دارد، بعضی از مدلهای آن دامن پفی دارند، بعضی دیگر رنگهای فانتزی دارند و شما میتوانید بر طبق فرم مراسمی که قرار است در آن شرکت کنید، سلیقه شخصی و استایل خودتان از میان آنها بهترین مدل را انتخاب کنید.

پیراهن مدل پرنسسی

پیراهن مدل پرنسسی در حقیقت همان مدل پیراهنی است که در کارتونهای دیزنی، بر تن پرنسسها میبینیم. این مدل پیراهن در قسمت سینه و کمر کاملا تنگ، و از کمر به پایین گشاد و پفی است. فرم بالا تنه آن نیز به گونه‌ای است که باعث میشود شانه‌های شما زیباتر به نظر برسند. این مدل پیراهن سنتی که در طراحی آن از مدل لباسهای تاریخی الهام گرفته شده است، تقریبا در تن همه خانمها زیبا دیده میشود و کاری میکند تا با پوشیدن آن احساس کنید که یک پرنسس هستید!

پیراهن مدل مدادی

اگر به دنبال یک مدل پیراهن شیک و ساده هستید، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما به سراغ یک پیراهن مدل مدادی یا همان Pencil Dress بروید. شکل این مدل پیراهن درست مثل یک مداد صاف است و به همین دلیل پیراهن مدادی نامیده میشود. قد آن معمولا تا زیر زانو است و روی قسمت کمر کمی تنگ میشود. همچنین، یقه این مدل پیراهن شکلهای متفاوتی دارد و شما میتوانید بر طبق سلیقه شخصی و استایل خودتان از میان آنها بهترین مدل را انتخاب کنید. اما دو مدل محبوب این یقه‌های عبارتند از یقه باز و یقه اسکی.

پیراهن مدل پری دریایی

پیراهن مدل پری دریایی که زیر مجموعه مدل Ballgown محسوب میشود، یک مدل پیراهن شیک و زیبا برای مراسمهای رسمی است. همانطور که از نامش پیداست، این مدل پیراهن از بالا تا روی ران یا ساق پا کاملا تنگ است و از آن جا به بعد گشاد میشود؛ درست مثل فرم بدن یک پری دریایی! اگر بالا تنه و پایین تنه پر و کمر باریکی دارید، و یا اگر فرم بدنتان گلابی شکل است، بهتر است یک مدل تنگ از پیراهن پری دریایی را انتخاب کنید تا برجستگیهای بدنتان به زیبایی نمایان شوند. اما اگر بدن باریکی دارید، بهتر است که یک مدل کمی گشادتر از این پیراهن را انتخاب کنید.

پیراهن شبه تیشرت

یکی از بهترین و راحتترین لباسهایی که میتوانید آن را برای مناسبتهای غیر رسمی، مثل یک قرار دوستانه و یا سینما رفتن بپوشید، پیراهن شبه تیشرت است. این مدل پیراهن همانطور که از نامش پیداست، دقیقا شبیه به یک تیشرت یقه گرد دارد و از سر شانه به پایین، روی بدن گشاد می‌ایستد؛ با این تفاوت که قد آن حدودا تا سر زانوی شما میرسد. البته ممکن است که یک مدل بلندتر از این پیراهن را نیز پیدا کنید. در حقیقت مهمترین خصوصیت یک پیراهن شبه تیشرت، مدل گرد یقه آن است، نه قد آن. یکی از مزایای این مدل پیراهن این است که روی هر فرم بدنی زیبا دیده میشود. همچنین، شما میتوانید در هر فصلی، خلاقیت به خرج بدهید و با استفاده از این مدل پیراهن استایلهای متفاوت و زیبایی خلق کنید.

پیراهن مدل Tea Length

ریشه‌های مدرن این سبک پیراهن کلاسیک، به دوران ادواردین (یعنی دوران پادشاهی کینگ ادوارد پنجم) بازمیگردد. در این دوره پیراهنهای زنانه از پارچه‌های سبکتری دوخته میشدند و در نتیجه، برای پوشیدن در خانه، در کنار دوستان و نزدیکان، و در هنگام نوشیدن چای مناسب بودند. مدل دامن این پیراهن کمی پفی است و قد آن تا وسطهای ساق پا میرسد. پیراهن مدل tea length برای کسانی مناسب است که قرار است در یک مراسم نیمه رسمی شرکت کنند، و یا دوست دارند که شبیه به ستارگان فیلمهای کلاسیک و درام هالیوودی لباس بپوشند. اگر دوست دارید که با استفاده از این مدل پیراهن، استایلی شبیه به آدری هپبورن داشته باشید، میتوانید آن را همراه با یک کفش تخت زیبا و یا یک کفش پاشنه کوتاه کلاسیک ست کنید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :