chadmin در
0

چند پیشنهاد عالی برای رسیدن به تناسب‎اندام

چند پیشنهاد عالی برای رسیدن به تناسب‎اندام

تناسب اندام و کاهش وزن یکی از موضوعاتی است که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. داشتن اندامی زیبا علاوه بر اینکه به سلامت بدن کمک می‌کند، موجب اعتماد به نفس و انگیزه در فرد نیز می‌شود. ورزش کردن یکی از گزینه‌های بسیار عالی و غیر مضر برای کاهش وزن و تناسب اندام است. از این رو چند پیشنهاد عالی را برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن در این مقاله برای شما فراهم کرده‌ایم.

ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید

جالب است بدانید هیچ چیز بدتر از کم تحرکی نمی‌تواند سلامتی شما را به خطر بی‌اندازد در نتیجه شما بایستی حداقل روزانه یک ساعت از وقت خود را به ورزش کردن بپردازید. ورزش‌هایی که تپش قلب را تا حدود متعادلی بالا می‌برد و باعث می‌شوند شما به سرعت عرق کنید و بدنتان سوخت و ساز را شروع کند می‌تواند برای رسیدن به تناسب اندام به شما کمک کند. حتی اگر جز دسته افرادی هستید که متاسفانه وقت کافی برای ورزش کردن ندارید، بهتر است تحرک روزانه را فراموش نکنید. به طور مثال پیاده‌روی یکی از فعالیت‌های بسیار عالی روزانه است که علاوه بر نگاه داشتن بدن شما در وضعیت سالم سبب تناسب اندام نیز می‌شود.

ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید

فعالیت بدنی را متوقف نکنید

یکی از اشتباهات رایج برای تناسب اندام متوقف کردن ورزش و یا تحرک روزانه  است. اگر شما به مدت چند روز ورزش و هر گونه فعالیت بدنی خود را متوقف کنید بافت‌های ماهیچه‌ای شما دچار تحلیل می‌شود. در نتیجه امجام دادن کارهای روزمره نیز برای شما سخت می‌شود.

فعالیت بدنی را متوقف نکنید

دراز نشست بهترین فعالیت برای شکم

اگر جز دسته افرادی هستید که آرزو داشتن شکمی شش تکه را در ذهن خود می‌پرورانید بهتر است روزانه یکی از ورزش‌های گروه دراز نشست را انجام دهید. دراز نشست می‌تواند ماهیچه‌های شکمی شما را درگیر کنید و از طرفی ورزش پلانک می‌تواند ماهیچه‌های پهلو، شکم و کمر را نیز درگیر کند.

دراز نشست بهترین فعالیت برای شکم

صبح ورزش کنید

بهترین زمان برای ورزش کردن صبح می‌باشد. در واقع صبح نقطه شروع روز فرد است و مدت زمان بیشتری را برای ورزش کردن دارد اما شب ممکن است هر کار عقب مانده یا یک قرار دوستانه مانع ورزش کردن شما شود. در نتیج بهتر است در برنامه روزانه خود ساعاتی را برای ورزش کردن مشخص کنید و به صورت مستمر آن را انجام دهید تا سرعت کاهش وزن در بدن شما بالا رود.

صبح ورزش کنید

بازی فکری و معما حل کنید

طبق تحقیقاتی که محققان برای کاهش وزن انجام داده‌اند، فکر کردن جز یکی از فعالیت‌هایی است که بر روی سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارد از این رو یکی از ورزش‌های بسیار ساده برای سلامت مغز حل کردن معما و بازی فکری است. فعالیت‌هایی که موجب فکر کردن شود، ضربان قلب را افزایش داده و موجب عرق کردن فرد می‌شود.

بازی فکری و معما حل کنید

تبدیل چربی به ماهیچه با وزنه

به طور کلی در بدن فرد دو نوع بافت وجود دارد. بافت چربی که در اطراف اندام‌های داخلی در زیر پوست و ماهیچه وجود دارد و بافت ماهیچه‌ای که در سرتاسر بدن دیده می‌شود. اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی بافت‌های چربی بدن خود را به ماهیچه تبدیل کنید می‌توانید با وزنه تمرینات گوناگون انجام دهید. در کنار کار با وزنه که بافت چربی را در بدن می‌سوزاند، داشتن یک رژیم غذایی سالم و پروتئینی می‌تواند به شما کمک کند تا در مدت رمان کوتاهی به تناسب اندام برسید.

تبدیل چربی به ماهیچه با وزنه

ورزش کنید و به کاهش وزن برسید

اگر می‌خواهید وزن کنید بهتر است قبل از هر چیز در اینابره خوب فکر کنید و با اراده محکم و قوی تصمیم به کاهش وزن بگیرید. اگر ورزش را برای کم کردن وزن خود انتخاب کنید در کنارش هر غذایی بخواهید می‌توانید مصرف کنید و تنها کافی است به همان نسبت کالری وارد کرده ورزش کنید تا سوخت و ساز در بدن شما ایجاد شود و شما به تناسب اندام ایده‌آل خود برسید. ورزش نسبت به تمام رژیم‌های غذایی یک راه سالم و کاملا بدون ضرر برای رسیدن به وزن دلخواه است.

ورزش کنید و به کاهش وزن برسید

مصرف غذای خود را کنترل کنید

یکی از بهترین پیشنهادات برای رسیدن به وزن ایده‌ال و تناسب اندام داشتن یک دفترچه یادداشت برای وارد کردن کالری مواد غذایی است که ما در طول روز مصرف می‌کنیم. شما با لیست کردن میزان کالری‌های ورودی به بدن خود می‌توانید میزان فعالیت بدنی در روز را برای خود تشخیص دهید و اینکار کمک می‌کند شما همیشه تناسب اندام داشته باشید. البته امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی نیز ارائه شده است که شما به کمک آن‌ها می‌توانید میزان کالری ورودی مواد غذایی را یادداشت کنید.

مصرف غذای خود را کنترل کنید

آب فراوان بنوشید

متاسفانه اکثر نوشیدنی‌هایی که در اطراف ما وجود دارد حاوی شکر است و شکر جز یکی از قندهای مصنوعی بسیار مضضر برای بدن است. طبق تحقیقات به عمل آمده، پس از ورزش ماهیچه‌های بدن شروع به بازسازی شدن می‌کنند و به همین خاطر به آب زیادی نیاز دارند پس بهتر است در طی روز حتما به مقدار کافی آب بنوشید. نوشیدن هشت لیوان آب در روز علاوه بر اینکه بر روی سلامت و زیبایی و جوانی پوست شما تاثیرگذار است موجب تناسب اندام نیز می‌شود.

 

آب فراوان بنوشید

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :