chadmin در
2,659

همه چیز درباره زندگی و مرگ الکساندر مک کویین، طراح لباس افسانه‌ای

همه چیز درباره زندگی و مرگ الکساندر مک کویین، طراح لباس افسانه‌ای

الکساندر مک کویین، طراح لباسی انگلیسی و اهل لندن بود که قبل از تاسیس خط تولید خودش، به عنوان طراح لباس ارشد لویی ویتان ژیوانشی کار می‌کرد.

 

مطالب مرتبط:

پیر کاردین، طراح لباس معروف از تولد تا مرگ

«تام فورد»؛ زندگی طراح مشهور مد و لباس

 

الکساندر مک کویین چه کسی بود؟

مک کویین به عنوان طراح ارشد خط تولید ژیوانشی که متعلق به لویی ویتان بود، استخدام شد و در سال 2004 میلادی، خط تولید خودش را تاسیس کرد. مک کویین چهار بار برنده جایزه بهترین طراح لباس سال بریتانیا شد. به همین علت به او لقب فرمانده نظام فشن بریتانیا را دادند. او کمی بعد از مرگ مادرش و در سال 2010 جان خود را گرفت.

سال‌های جوانی مک کویین

لی الکساندر مک کویین در 27 مارچ سال 1969 در خانواده‌ای متوسط، متولد شد. پدر او راننده تاکسی بود و مادرش نیز معلم علوم اجتماعی بود. این پدر و مادر با اینکه درآمد کمی داشتند اما هیچوقت دست از حمایت الکساندر و خواهر و برادرانش برنداشتند. الکساندر پنج خواهر و برادر داشت. خانواده الکساندر او را “لی” صدا می‌کردند. الکساندر در مدرسه خیلی مورد تمسخر قرار می‌گرفت پس در 16 سالگی ترک تحصیل کرد و در یک تولیدی که در یکی از خیابان‌های معروف لندن واقع بود، مشغول به کار شد.

پیدا کردن علاقه و استعداد

مک کویین متوجه استعداد خودش شد و تصمیم گرفت کارش را حرفه‌ای‌تر ادامه دهد. پس از تولیدی استعفا داد و شروع به طراحی لباس برای تئاتر و سینما شد. المان دراماتیک بودن در همه طراحی‌های الکساندر وجود داشتند و به نوعی امضای هنری او بودند. کمی نگذشت که الکساندر لندن را ترک کرد و به میلان رفت تا به عنوان شاگرد یک طراح ایتالیایی به نام رومئو کار کند. الکساندر وقتی که به لندن بازگشت، در دانشگاه هنر سن مارتین ثبت نام کرد و در سال 1992 مدرک طراحی لباسش را کامل کرد.

طراح لباس ارشد

معروفیت خوبی که الکساندر توسط فعالیت مستقل خودش کسب کرده بود باعث شد تا شغل طراح لباس ارشد برای برند ژیوانشی به او پیشنهاد شود. این موفقیت بسیار بزرگ بود چون تنها 4 سال از فارغ التحصیلی وی گذشته بود. اما با اینکه این شغل بسیار با پرستیژ به نظر می‌رسید؛ الکساندر زیاد به آن علاقه‌ای نداشت. مک کویین در سال 2001 از این شغل استعفا داد زیرا به گفته خودش این شغل به ایده‌های جدید او نه می‌گفت، جلوی ابتکار او را می‌گرفت و دست و پایش را می‌بست.

بیزنس شخصی

مک کویین یک کمپانی خصوصی تاسیس کرد. برند گوچی در سال 200 میلادی، پنجاه درصد سهام کمپانی مک کویین را خریداری کرد. به همین علت بود که الکساندر با خیال راحت از شغل خود برای ژیوانشی استعفا داد. در سال 2003، جایزه بهترین طراح لباس سال بریتانیا به او اختصاص یافت. همزمان با این اتفاقات، الکساندر مراکز خریدی در میلان، نیویورک، لندن، لاس وگاس و لس آنجلس تاسیس کرد. سرمایه‌گذاری گوچی در شرکت مک کویین، به او کمک کرد تا به موفقیتی بی‌نظیر برسد.

مک کویین خجالتی!

مک کویین همیشه به خجالتی بودن معروف بوده است. اکثر دوستان نزدیکش گفته‌اند که علت آن اعتماد به نفس کم او به علت داشتن خانواده‌ای از قشر متوسط و همچنین ظاهر معمولی‌اش بوده است. یکی از آشنایان او گفته است که در اولین آشنایی، لباسی معمولی و غیررسمی پوشیده بوده است. یکی از دوستان دیگرش نیز گفته است که دندان‌های الکساندر شبیه استون‌هنج بودند و او هیچوقت به دندان‌پزشکی نمی‌رفت!

مرگ مک کویین

در سال 2007، نزدیک‌ترین دوست الکساندر، ایزابلا بلو، جان خود را گرفت. الکساندر گفت که مرگ ایزابلا به او بزرگ‌ترین درس را در دنیای فشن داد. تنها دو سال بعد (2010 میلادی) مادر مک کویین فوت شد. یک روز قبل از مراسم تدفین او، جسد الکساندر در آپارتمانش در لندن پیدا شد و تایید شد که علت مرگش خودکشی بوده است.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :