سوگل پورمهرام در
0

نکاتی جالب در مورد ماسک‌های صورت

نکاتی جالب در مورد ماسک‌های صورت

در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبت از پوست در میان خانم‌ها و حتی آقایان، ماسک صورت است. شما می‌توانید با استفاده از یک ماسک صورت متناسب با نوع پوستتان، هم از پوست خود به خوبی مراقبت کنید و هم به بهانه گذاشتن این ماسک بر روی پوست صورت، حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ریلکس کنید! در این چند دقیقه کوتاه، منافذ پوست صورت شما کوچکتر می‌شوند و پس از شستن ماسک نیز حس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت؛ چون یکی مهمترین مزایای ماسک‌های صورت این است که نتیجه خارق‌العاده آن‌ها به سرعت و کاملا واضح قابل مشاهده است. در مقاله امروز قصد داریم تا شما را با انواع مختلف ماسک‌های صورت، و اثرات آنها بر روی پوست آشنا کنیم. با چی بپوشم همراه باشید!

انواع ماسک صورت

همانطور که در ادامه این مقاله مشاهده خواهید کرد، انواع مختلفی از ماسک‌های صورت در بازار وجود دارند، اما به استثنای ماسک‌های شبانه، معمولا شما نباید یک محصول را بیش از ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید؛ این مسئله معمولا در پشت بسته‌بندی ماسک نوشته شده است. با این حال، اگر از ماسک‌های صورت متفاوتی استفاده می‌کنید، می‌توانید تعداد دفعات بیشتری در هفته بر روی پوست خود ماسک بگذارید. به عنوان مثال، ماسک عسل ماسکی بسیار ملایم است و در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت از آن، همراه با یک ماسک صورت با پایه اسیدی استفاده کنید. در ادامه، انواع مدل‌های ماسک صورت را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک صورت لایه بردار

این مدل ماسک صورت خیلی جالب است و طرز استفاده بسیار آسانی هم دارد. پس اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید، که از کثیف کاری حاصل از شستن یک ماسک صورت خاک رس در سینک ظرفشویی فراری هستید، این مدل ماسک کاملا برای شما ساخته شده است. معمولا برای هر مدل پوستی، یک مدل ماسک صورت لایه بردار وجود دارد. با این حال، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر پوست حساسی دارید، از یک مدل ماسک صورت گچی و ماسک پلاستیکی مناسب برای پوست خود استفاده کنید. دیگر مدل‌های ماسک صورت پیل آف معمولا حاوی الکل هستند که همین موضوع ممکن است منجر به ایجاد حساسیت و قرمزی بر روی پوست‌های حساس بشود.

ماسک صورت خاک رس، زغال و گِل

اگر به دنبال یک مدل ماسک برای پاکسازی کردن پوست صورت خود هستید، این ماسک‌ها دقیقا همان چیزی هستند که شما به آنها نیاز دارید. ما ماسک صورت خاک رس، زغال و گِل را در یک دسته‌بندی قرار دادیم چون همه این ماسک‌ها در پاکسازی کردن پوست از آلودگی‌ها، جذب چربی اضافی موجود بر سطح پوست، و کوچکتر کردن منافذ پوست بسیار موثر هستند. این مدل ماسک‌ها به خصوص برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مناسب هستند، با این حال، کسانی که پوست چرب ندارند هم می‌توانند از این مدل ماسک بهره ببرند.

فقط یادتان باشد که در هنگام خرید این مدل ماسک، آن را مطابق با نوع پوست صورت خود انتخاب کنید. یک نکته مهم دیگر در مورد این مدل ماسک‌ها این است که بهتر است وقتی کمی بر روی پوست خشک شدند، آن‌ها را بشویید. اگر اجازه بدهید که کاملا خشک بشوند، چربی‌های مفید موجود بر سطح پوست را هم از بین می‌برند و در نتیجه باعث خشکی بیش از حد پوست صورت خواهند شد.

ماسک صورت ورقه‌ای

ماسک‌های صورت ورقه‌ای در حقیقت ساخته کشور ژاپن هستند که در حال حاضر، مردم همه جای دنیا را تحت تاثیر نتیجه خارق‌العاده خود قرار داد‌ه‌اند. دلیل آن هم بسیار واضح است: گذاشتن این مدل ماسک بر روی پوست صورت کار بسیار آسانی است، جایی را کثیف نمی‌کند، و به طور کلی ماسک بسیار جالبی است. به خصوص اگر شما فردی هستید که به طور دائمی به سفر می‌روید، بهتر است که برای آبرسانی به پوست خود در طول سفر، این ماسک بی‌دردسر را همراه با خود داشته باشید.

خوشبختانه برای هر مدل پوستی، یک مدل ماسک ورقه‌ای مناسب در بازار موجود است؛ برای چین و چروک، برای ورقه ورقه شدن پوست، برای پوست‌هایی که قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند، و غیره. برای استفاده از این مدل ماسک صورت، کافیست که آن را از درون بسته‌بندی خارج کنید، لایه‌های آن را از هم باز کنید، و ماسک را بر روی پوست صورت خود قرار بدهید. پس از چند دقیقه (مدت زمان قرار دادن ماسک بر روی پوست، معمولا پشت بسته‌بندی ماسک نوشته شده است) ماسک را از روی پوست صورت خود بردارید و اثرات بر جای مانده از آن را نیز پاک کنید.

ماسک صورت شبانه

این مدل ماسک صورت در حقیقت یک ماسک نیست، بلکه یک ماده مرطوب کننده غلیظ و غنی است که به شما کمک می‌کند تا در هنگام خواب، رطوبت از دست رفته پوست صورت خود را به آن بازگردانید. به این مدل ماسک صورت، ماسک خواب نیز گفته می‌شود. اگر شما استفاده از ماسک خواب که غنی از مواد درمانی و سرم‌های مفید است را در برنامه شبانه خود قرار بدهید، خیلی زود اثر خارق‌العاده آن را بر روی پوست صورت خود مشاهده خواهید کرد.

ماسک خواب بسیار غنی است و معمولا برای کسانی مناسب است که پوست خیلی خشکی دارند و مایل هستند که رطوبت از دست رفته آن را بازگردانند و علاوه بر این، روی سطح پوست خود چین و چروک دارند. با این حال، چندین مدل ماسک شبانه برای پوست چرب نیز در بازار موجود است.

ماسک دور چشم

این ماسک‌های کوچک و جالب معمولا به شکل هلال ماه هستند و شما باید آنها را درست در زیر چشمان خود قرار بدهید. اگر معمولا پوست اطراف چشمانتان پف می‌کند، بهتر است که این ماسک را درون یخچال قرار بدهید و آن را خنک استفاده کنید.

این کار دقیق شبیه به قرار دادن یک تکه خیار خنک در زیر چشم است، اما اثر آن بیشتر است و حس جالبی هم دارد. ترکیبات ماسک‌های دور چشم معمولا متفاوت هستند، بعضی از آن‌ها برای خطوط و چین و چروک دور چشم، بعضی دیگر برای محکم کردن پوست دور چشم، و بعضی دیگر مخصوص از بین بردن سیاهی دور چشم مناسب هستند.

ماسک صورت حاوی اسیدهای ضروری

این مدل ماسک صورت برای پاکسازی کردن پوست از هرگونه آلودگی، سلول‌های مرده و چربی اضافه مناسب است. از بین بردن سلول‌های مرده موجود بر سطح پوست، به این معنا است که وقتی شما این ماسک را از روی صورت خود پاک کنید، سریعا متوجه می‌شوید که پوستتان شادابتر و نرمتر شده است. به خصوص اگر پوست حساسی داشته باشید، بهتر است که به جای یک اسکراب، از این مدل ماسک صورت برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید تا پوستتان صدمه نبیند.

با این حال، یادتان باشد که حتما در هنگام انتخاب ماسک و خرید آن خوب دقت کنید؛ ماسک‌های صورتی که در ترکیبات خود اسیدهای آمینه دارند، برای پوست‌های حساس مناسبتر هستند. علاوه بر این، بهتر است که قبل از زدن ماسک بر روی کل پوست صورت، مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید. اگر حساسیت و یا قرمزی ایجاد نشد، می‌توانید با خیال راحت این ماسک را بر روی کل سطح پوست صورت خود بزنید.

علاوه بر این، ماسک‌های صورت اسیدی برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند بسیار مفید هستند، زیرا این مدل ماسک، پوست صورت را از سلول‌های پوست مرده و آلودگی‌هایی که منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به ایجاد آکنه می‌شوند پاک می‌کنند. همچنین، این مدل ماسک صورت در کمرنگ کردن خطوط و لک‌های موجود بر سطح پوست نیز بسیار موثر است. یک ماسک صورت حاوی اسید گلیکولیک نیز مخصوص پوست‌هایی است که درگیر فرآیند پیری هستند.

ماسک صورت عسل

می‌توان گفت که ماسک صورت عسل، یک ماسک همه کاره است! استفاده از یک ماسک صورت حاوی عسل معمولا مقداری کثیف کاری به دنبال دارد، اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها، میزان این کثیف کاری را به حداقل برسانید! به عنوان مثال، شما می‌توانید صبح‌ها قبل از دوش گرفتن این مدل ماسک را بر روی پوست صورت خود بگذارید بعد به حمام بروید. همچنین می‌توانید در حمام، ماسک عسل را روی پوست صورت خود بگذارید و اجازه بدهید تا زمانی که روی موهای خود نرم کننده می‌زنید یا بدنتان را تمیز می‌کنید، این ماسک روی پوست‌تان باقی بماند و بعد آن را بشویید.

عسل برای هر مدل پوستی مفید است؛ چون آنقدر لطیف و ملایم است که پوست‌های حساس را اذیت نمی‌کند و علاوه بر این، با خاصیت آنتی‌باکتریال بودنش، باکتری‌ای که منجر به ایجاد آکنه بر روی پوست صورت می‌شود را از بین می‌برد. علاوه بر این‌ها، عسل می‌تواند رطوبت از دست رفته پوست صورت شما را به آن بازگرداند و در نتیجه، از خشک شدن و پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

ماسک صورت مغذی پوست

یادتان باشد که پوست صورت شما نیز مانند دیگر اعضای بدنتان، به تغذیه نیاز دارد. ماسک‌های صورت مغذی پوست، به دو روش عمل می‌کنند: بعضی از آن‌ها در ترکیبات خود مواد مغذی حاوی اسیدهای چرب ضروری برای پوست را دارند، که از پوست صورت لایه برداری می‌کنند؛ به عنوان مثال، ماست یا آناناس. دسته دوم در ترکیبات خود از مواد مغذی‌ای استفاده می‌کنند که حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های ضروری برای پوست صورت هستند.

ماسک صورت اسپری‌ای

ماسک صورت اسپری‌ای، در حقیقت جدیدترین عضو خانواده بزرگ ماسک‌های صورت است. شما این مدل ماسک را بر روی پوست صورت خود اسپری می‌کنید اجازه می‌دهید که تنها به مدت ۱۵ ثانیه بر سطح پوست باقی بماند. ماسک‌های صورت اسپری‌ای بسیار غلیظ و غنی هستند؛ به همین دلیل، همین مدل کوتاه برای مشاهده اثر خارق‌العاده آن‌ها کافی است. شما می‌توانید چند روز در هفته، در حمام این مدل ماسک را بر روی پوست صورت خود اسپری کنید و بعد از ۱۵ ثانیه آن را بشویید. همچنین، می‌توانید بالای سینک دستشویی هم این کار را انجام بدهید.

۱۰ نکته در مورد انواع ماسک صورت که آنها را از زبان هیچ کسی نمی‌شنوید!

پوست صورت یکی از حساسترین قسمت‌های بدن است که به مراقبت و توجه دائمی نیاز دارد؛ هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها. اگر به خوبی از پوست صورت خود مراقبت کنید و کاری کنید که همیشه شاداب باشد و بدرخشد، تا حد زیادی می‌توانید از سرعت فرآیند پیر شدن و افتادن چین و چروک بر روی آن بکاهید. یکی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست صورت، استفاده از ماسک صورت به شکل منظم است. اما اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، ممکن است که ندانید از کجا شروع کنید و یا چه مدل ماسکی برای پوست خود انتخاب کنید.

هیچ مدل ماسک صورتی برای همه نوع پوستی مناسب نیست

ماسک‌های صورت، بافت‌ها و مواد تشکیل دهنده بسیار متنوعی دارند. هر مدل از این ماسک‌ها هدف خاصی دارند و برای یک مدل پوست مشخص ساخته شده‌اند. به همین دلیل، اگر قبلا از یک مدل ماسک صورت استفاده کرده و از نتیجه حاصل راضی نبوده‌اید، به احتمال زیاد دلیلش این است که ماسک مناسبی برای پوست صورت خود انتخاب نکرده‌اید. در ادامه برای شما شرح می‌دهیم که هرکدام از مواد تشکیل دهنده ماسک‌های صورت، چه هدفی دارند و برای چه مدل پوستی مناسب هستند.

ماسک صورت را برای مدت زمانی طولانی بر روی پوست نگذارید

۱۰ دقیقه، مدت زمانی معقول و مناسب برای گذاشتن یک ماسک صورت مینرال و یا ماسک خاک رس بر روی پوست صورت است. همین ۱۰ دقیقه کافی است برای اینکه این ماسک‌ها، اثر جادویی خود را بر روی پوست شما نشان بدهند. اگر مدت زمان بیشتری این ماسک‌ها را بر روی صورت خود قرار دهید، چربی ضروری و طبیعی پوست شما را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که پوست صورت‌تان ترک بخورد و یا خشک بشود. برای پاک کردن این مدل ماسک از روی پوست صورت خود، از یک تکه پارچه گرم و حرکات دایره‌ای شکل استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای

ماسک‌های صورت ورقه‌ای برای آبرسانی به پوست استفاده می‌شوند و مواد تشکیل دهنده آن‌ها شامل ترکیبات مرطوب کننده، از جمله اسید هیالورونیک و گلیسیرین است. به همین دلیل، شما می‌توانید برای هر مدت زمانی که دوست دارید، این مدل ماسک را بر روی پوست صورت خود بگذارید. با این حال، ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، مدت زمانی کاملا مناسب و کافی برای اثرگذاری این مدل ماسک بر روی پوست صورت است.

ترکیبات آتشفشانی، برای پاکسازی پوست صورت بسیار موثر هستند

سنگ‌های آتشفشانی اغلب در ترکیبات ماسک‌های صورت مینرال (معدنی) مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ چون در لایه برداری از پوست صورت بسیار موثر هستند و علاوه بر این، باعث درخشیدن پوست شما می‌شوند. این مدل ماسک یک نوع اثر لایه برداری مکانیکی بر سطح پوست ایجاد می‌کند که به آرامی سلول‌های پوست مرده و هر گونه گرد و خاک و چرک موجود بر روی پوست صورت را از بین می‌برد. اگر دوست دارید که پوست صورت‌تان شاداب باشد و به زیبایی بدرخشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک بار این مدل ماسک را امتحان کنید.

خاک رس از ورقه ورقه شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند

چند وقتی است که ماسک‌های صورت حاوی خاک رس طبیعی، در بین افراد بسیاری محبوب شده‌اند. این مدل ماسک صورت، به خوبی چربی‌های اضافی و هر گونه گرد و خاک و چرک موجود بر روی پوست صورت را به خود جذب می‌کند.

ماسک‌ صورت معدنی به پوست آرامش می‌بخشد

ماسک‌های صورت حاوی مواد معدنی، به میزان زیادی به پوست صورت شما آبرسانی می‌کنند؛ به خصوص وقتی موادی از جمله ویتامین B3، گلیسیرین و آب معدنی در ترکیبات آن‌ها وجود داشته باشد. فرمولاسیونی مانند این، باعث می‌شود که پوست خشک صورت شما کاملا نرم و شاداب بشود.

انواع ماسک صورت که می‌توانید چند بار در هفته استفاده کنید

اکثر ماسک‌های صورت طوری طراحی شده‌اند که بین یک تا سه بار در هفته قابل استفاده هستند. البته این امر به اینکه مواد تشکیل دهنده درون ماسک تا چه حد فعال هستند بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، ماسک‌های لایه بردار معمولا بین یک یا دو بار در هفته قابل استفاده هستند، در حالی که ماسک‌های تسکین‌دهنده و آبرسان را می توان آزادانه‌تر استفاده کرد. البته بهتر است که همیشه دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته‌بندی ماسک صورت را خوب بخوانید و به اثرات آن بر روی پوست صورت خود نیز خوب توجه کنید. به بیانی دیگر، به صدای پوست خود گوش بدهید!

استفاده از چند ماسک صورت به صورت هم زمان

استفاده از چند مدل ماسک صورت به طور هم زمان، در حال حاضر یکی از محبوبترین ترندهای زیبایی است. این کار به شما کمک می‌کند تا به طور هم زمان، چند مشکل پوستی را برطرف کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک ماسک خاک رس را برای جذب چربی پوست، بر روی پیشانی و روی بینی خود استفاده کنید. یک ماسک خنک کننده و آبرسان، برای استفاده بر روی گونه‌ها مناسبتر است. یک ماسک لایه بردار نیز معمولا برای از بین بردن سلول‌های پوستی مرده از قسمت چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماسک‌ها فقط برای استفاده بر روی پوست صورت نیستند

یک اشتباه بسیار رایج در مراقبت از پوست، فراموش کردن پوست گردن است. پوست این مناطق هم درست مانند پوست صورت، نیاز به مراقبت دقیق دارند و ممکن است که به همان اندازه از خشکی و خطوط ریز رنج ببرند.

ماسک صورت را به طور کامل از روی پوست پاک کنید

پس از استفاده از ماسک صورت اطمینان حاصل کنید که تمام آثار باقی‌مانده از آن، به طور کامل از روی پوست پاک شده‌اند. شما می‌توانید برای این کار، از یک حوله گرم استفاده کنید. اگر یک ماسک به درستی از روی پوست شما پاک نشود، می‌تواند منافذ پوست را پر کند و تمام اثرات مثبت ماسک‌های دیگر را خنثی کند. در مرحله آخر نیز برای اینکه پوست شادابی داشته باشید، کمی آب معدنی گرم بر روی پوست صورت، گردن و قسمت زیر آن اسپری کنید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :