شایسته عسگریان در
0

نکاتی برای استفاده از پاپیون برای آقایان

نکاتی برای استفاده از پاپیون برای آقایان

پاپیون، یکی از اکسسوری‌هایی به‌شمار می‌آید که معمولا هرکسی از آن استفاده نمی‌کند، زیرا هم بستن پاپیون برای اکثر آقایان، کاری دشوار است و هم اینکه از پاپیون، تنها در موقعیت‌های بسیار بسیار رسمی استفاده می‌شود؛ هرچند که پاپیون در تاریخ، جایگاه خاصی دارد و مردان اروپایی شیک و اتو کشیده از آن در مراسم رسمی استفاده می‌کنند و سلبریتی‌های زیادی در مراسم فرش قرمز جشنواره‌ها پاپیون می‌بندند. پاپیون اولین بار در قرن ۱۷ به استایل مردانه راه پیدا کرد و کم‌کم به ترند روز تبدیل شد. پاپیون، یک اکسسوری بسیار کلاسیک به‌شمار می‌آید، بنابراین استفاده از آن آداب خاصی دارد. ما در این مطلب، نکاتی را در اینباره با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط:

آموزش بستن پاپیون مردانه به صورت تصویری

ست لباس رسمی مردانه به انتخاب چی بپوشم

لباس مردانه برای موقعیت‌های رسمی

تفاوت میان پوشش رسمی، نیمه رسمی، کژوآل و اسمارت کژوآل

پاپیونتان را خودتان ببندید

اگر قصد دارید از پاپیون استفاده کنید، بهتر است از پاپیونی استفاده کنید که خودتان آن را ببندید، نه پاپیون آماده یا پاپیونی که با کلیپس بسته می‌شود. درست است که پاپیون‌های از پیش آماده، جایگاه خوبی درمیان آقایان دارند، اما برای هرچه شیکتر بودن و خاصتر بودن، بهتر است که شما یک قدم جلو باشید و خودتان پاپیونتان را ببندید؛ پس تنبلی را کنار بگذارید و نحوه بستن پاپیون را یاد بگیرید.

توازن را رعایت کنید

یک قانون کلی درمورد بستن پاپیون وجود دارد؛ هرچه که پاپیونتان بزرگتر است یا بیشتر به چشم می‌آید، پیراهنتان باید کمتر در چشم باشد و برعکس. زیرا اگر هردو بی از حد در چشم باشند، استایلتان شلوغ و نامناسب به‌نظر می‌رسد و اگر هردو زیاد به چشم نیایند، استایلتان جذابیت و گیرایی لازم را نخواهد داشت.

بدانید که چه زمانی باید از پاپیون استفاده کنید

استفاده از پاپیون، مکان و زمان خاص خود را دارد. ازجمله موقعیت‌هایی که می‌توانید در آن‌ها از پاپیون استفاده کنید، عبارتند از:

  • عروسی و دیگر مراسم رسمی.
  • اداره. درست است که محل کار یا اداره، محیطی آن‌چنان رسمی محسوب نمی‌شود، اما برخی شغل‌ها هستند که کارمندانشان باید استایلی کاملا رسمی داشته باشند؛ مثل گارسون‌های برخی رستوران‌ها یا هتلدارها و…
  • برخی مهمانی‌های عصرانه. بررسی این مورد برعهده خودتان است. ممکن است برخی دعوت به عصرانه‌ها ازطرف کارفرمایتان باشد و جنبه کاری داشته باشد یا نوعی مصاحبه شغلی ازطرف کارفرمای جدید به‌حساب بیاید.

بدانید که چه زمانی نباید از پاپیون استفاده کنید

همانطور که گفتیم، هرجایی نمی‌توان از پاپیون استفاده کرد. استفاده از پاپیون در برخی مراسم، نه‌تنها جالب نیست، بلکه شما را نیز برای انتخاب پوشش نامناسب زیر سوال می‌برد. به‌طور کلی:

  • اگر کراوات برای یک مراسم مناسب است، بنابراین احتمالا می‌توان در آن مراسم از پاپیون هم استفاده کرد (البته باید بررسی شود).
  • اگر کراوات برای مراسمی نامناسب است، بدین معنی نیست که حتما پاپیون هم نامناسب است؛ البته اگر مراسمی به‌گونه‌ای است که به‌هیچ عنوان نباید در آن از کراوات استفاده کرد، از پاپیون هم نباید استفاده کرد.
  • پاپیون را به‌هیچ عنوان نباید با لباس‌هایی پوشید که به پوشش کژوآل یا اسمارت‌کژوآل نزدیک هستند. پاپیون مخصوص لباس‌های رسمی است و حتی در هنگام استفاده از آن همراه پوشش نیمه‌رسمی نیز باید دقت به خرج داد.

حواستان به جنس پارچه پاپیون باشد

جنس پارچه پاپیون بسیار مهم و تعیین‌کننده است؛ مثلا پارچه‌های کتان، نخی و پنبه‌ای برای موقعیت‌هایی مناسب‌تر هستند که رسمیت آن کمتر است و ابریشم و ساتن نیز بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی‌تر.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :