سوگل پورمهرام در
0

نحوه صحیح ست کردن ژاکت بافتنی را یاد بگیرید

نحوه صحیح ست کردن ژاکت بافتنی را یاد بگیرید

ژاکت بافتنی یک لباس پاییزی و زمستانی کلاسیک و بسیار کاربردی است و شما می توانید با استفاده از آن استایل های متفاوت و زیبایی خلق کنید. این ژاکت ها نسبت به لباس های بافتنی دیگر بسیار انعطاف پذیرتر هستند. هم می توان از آنها برای مناسبتهای رسمی استفاده کرد، و هم مناسبتهای غیر رسمی. به همین دلیل است که هر فردی باید برای روزهای سرد، حتما یک مدل ژاکت در کمد لباسهای خود داشته باشد. با این حال، اگر تا به حال ژاکت بافتنی نپوشیده‌اید، ممکن است در هنگام ست کردن آن با لباسهای دیگر با چالش مواجه بشوید. این ژاکتها مدلهای بسیار متفاوتی دارند و ست کردن آنها کار چندان آسانی نیست. اما نگران نباشید، اگر چند نکته کلیدی را در مورد ژاکتهای بافتنی یاد بگیرید، به راحتی میتوانید از طریق آنها استایلهای شیک و جذابی خلق کنید. در مقاله امروز قصد داریم تا این نکات کلیدی را برای شما شرح دهیم. با چی بپوشم همراه باشید!

 

مرحله اول: انتخاب ژاکت بافتنی مناسب

  1. قبل از هر چیزی، به فرم بدن خودتان توجه کنید

ژاکتهای بافتنی مدل، سایز، قد، و الگوی دوخت متفاوتی دارند. هر مدل ژاکتی برای یک فرم بدن مناسبتر است و بعضی مدلها برای بعضی فرمهای بدن اصلا مناسب و زیبا نیستند. به همین دلیل است که باید مدل، الگوی دوخت و قد ژاکت بافتنی خود را به نحوی انتخاب کنید که بدنتان در آن خوش فرم دیده شود. به عنوان مثال، اگر شما لاغر هستید و کمر کشیده‌ای دارید، بهتر است یک ژاکت تنگ انتخاب کنید قسمت کمر آن چسبان باشد. یک ژاکت بافتنی بلند و گشاد فرم بدن شما را در خود پنهان میکند و باعث میشود یک فرد شلخته و بدتیپ به نظر برسید. اگر آقا هستید، بهتر است ژاکتی انتخاب کنید که در قسمت کمر کمی تنگ باشد. این کار باعث میشود ژاکت بافتنی شما مثل یک کت در بدنتان زیبا و شیک به نظر برسد.

  1. در ابتدا، با یک ژاکت بافتنی ساده شروع کنید

یک ژاکت بافتنی ساده و با رنگی خنثی مثل سیاه، یک لباس بسیار کاربردی در کمد لباسهای هر فردی به شمار میاید. اگر ژاکت خود را ساده انتخاب کنید، می‌توانید آن را تقریباً با هر چیز دیگری در کمد لباسهای خود ست کرده و استایلهای شیک و متفاوتی (از استایل اسپورت گرفته تا استایل کاملا رسمی) خلق کنید. سعی کنید ژاکت خود را از الیاف نازک مانند پنبه انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی آن را در تمام فصل‌ها بپوشید.

به عنوان مثال، در فصل تابستان می‌توانید یک ژاکت پنبه‌ای سبک را روی یک تیشرت آستین کوتاه بپوشید و در فصل زمستان هم می‌توانید از آن به عنوان یک لایه لباس اضافی برای گرم نگه داشتن بدن خود استفاده کنید.

  1. ژاکت خود را به نحوی ست کنید که اگر گرمتان شد، بتوانید آن را در بیاورید

ژاکتهای بافتنی برای فصلهای خنک مثل بهار و تابستان بسیار مناسب هستند. چون در این فصلها هوا دائما سرد و گرم میشود و ما در هنگام انتخاب لباسی برای کل مدت روز، بسیار گیج میشویم. در این حالت میتوانید ری لباس خود یک ژاکت بافتنی نازک بپوشید که چاقتر از حالت عادی دیده نشوید و همچنین اگر گرمتان شد، به راحتی بتوانید آن را در بیاورید. بهتر است ژاکتهای بافتنی ضخیمتر را برای فصل زمستان نگه دارید که هوا سردتر است.

جلیقه‌های بافتنی هم لباسهایی بسیار شیک و کاربردی هستند که شما میتوانید از آنها برای یک استایل نیمه رسمی و اداری استفاده کنید. میتوانید این مدل ژاکتها را روی یک پیراهن دکمه‌دار آستین بلند و یا یک بلوز یقه اسکی بپوشید. اگر پارچه لباس شما طرحدار است، بهتر است ژاکت خود را رنگی و ساده انتخاب کنید که ظاهر کلیتان خیلی شلوغ و شلخته به نظر نرسد.

  1. برای داشتن یک استایل غیر رسمی، از یک ژاکت بافتنی سایز بزرگ و راحت استفاده کنید

ژاکتهای بافتنی سایز بزرگ بهترین انتخاب برای روزهای سرد فصل پاییز و زمستان هستند. این لباسهای نه تنها بسیار کاربردی هستند، بلکه شما در آنها کاملا احساس راحتی خواهید کرد. بهترین حالت این است که از ژاکتهای بافتنی سایز بزرگ برای یک استایل غیر رسمی استفاده کنید. فقط بهتر است به یاد داشته باشید: درست است که این ژاکتها گشاد و راحت هستند و این ماهیتشان است؛ اما این به این معنا نیست که باید سایز آنها را بیش از حد بزرگ انتخاب کنید. چون در این حالت فردی شلخته به نظر خواهید رسید.

یکی از بهترین مدلهای این ژاکتها، ژاکت بویفرند است که سایز بزرگ و استایل غیر رسمی و شیکی دارد. قد آن نیز تقریبا تا اواسط ران پا میرسد؛ اما اصلا باعث نمیشود که شما فردی شلخته به نظر برسید. همچنین، مدلهایی از ژاکتهای سایز بزرگ هم وجود دارند که دکمه‌ای ندارند و جلو باز هستند. به همین دلیل شما با پوشیدن آنها هم احساس راحتی میکنید و هم یک استایل غیر رسمی و شیک خلق میکنید.

مرحله دوم: نحوه ست کردن ژاکت بافتنی برای داشتن یک استایل شیک و خانمانه

  1. دکمه‌های ژاکت بافتنی خود را نبندید

شما میتوانید زیر ژاکت بافتنی خود یک تیشرت طرحدار جالب پوشیده و دکمه‌های ژاکت خود را باز بگذارید تا توجه همه به سمت تیشرتتان جلب شود. همچنین میتوانید تیشرت خود را ساده و رنگی انتخاب کنید؛ اما اگر دوست داشته باشید که استایلتان کمی از حالت ساده خارج شود، میتوانید زیر ژاکت بافتنی خود یک تیشرت راه راه یا طرحدار دیگر بپوشید. با این کار یک استایل غیر رسمی و شیک خلق میکنید که همراه با یک شلوار جین ساده، شلوار جین تنگ، و یا لگینگ تکمیل میشود.

اگر دکمه‌های ژاکت خود را باز بگذارید، میتوانید همراه با آن از یک گردنبند و یا دستمال گردن زیبا هم استفاده کنید. در حقیقت این یک استایل کاملا کاربردی است و شما را قادر میسازد تا کمی خلاقیت به خرج بدهید. برای مناسبتهای غیر رسمی میتوانید ژاکت بافتنی خود را همراه با یک کفش ورزشی، و برای مناسبتهای رسمی میتوانید آن را همراه با یک جفت نیم بوت پاشنه بلند و شیک ست کنید.

 

  1. اگر میخواهید که لباستان کمتر جلب توجه کند، میتوانید روی آن یک ژاکت بافتنی ساده بپوشید

اگر حس میکنید لباسی که پوشیده‌اید زیاد از حد جلب توجه میکند و یا خیلی رسمی است، میتوانید روی آن یک ژاکت بافتنی ساده بپوشید تا ساده‌تر به نظر برسد. به عنوان مثال، اگر یک لباس طرحدار شلوغ پوشیده‌اید، میتوانید روی آن یک ژاکت بافتنی ساده به رنگ مشکی بپوشید تا کمتر جلب توجه کند. همچنین اگر الگوی لباستان زوایای تیزی دارد، میتوانید با پوشیدن یک ژاکت بافتنی نازک روی آن، ظاهر لباس خود را کمی نرمتر نشان دهید.

همچنین با در آوردن ژاکت بافتنی از روی یک لباس رسمی، میتوانید لباس ساده خود را به یک لباس رسمی تبدیل کنید.

  1. میتوانید ژاکت بافتنی خود را به تنهایی بپوشید

بسیاری از افراد تصور میکنند که ژاکت بافتنی را فقط میتوان روی لباس پوشید؛ اما اینطور نیست. اگر شما مدل و الگوی دوخت ژاکت خود را به درستی انتخاب کنید، میتوانید آن را به تنهایی و بدون تیشرت یا بلوز زیرش بپوشید. برای ایجاد یک استایل نیمه رسمی و منحصر به فرد، میتوانید یک ژاکت بافتنی نازک و تنگ با رنگی خنثی را به تنهایی بپوشید. اگر ژاکتتان تا قسمت استخوان ترقوه دکمه دکمه دارد، بهتر است بالاترین دکمه آن را باز بگذارید تا راحتتر و شیکتر باشد.

  1. میتوانید با استفاده از ژاکت بافتنی خود یک استایل بوهو یا ریترو خلق کنید

اگر به استایل ریترو (فشن قدیمی) علاقه دارید، میتوانید یک ژاکت بافتنی کلاسیک را همراه با یک دامن بپوشید به دنیای مد و فشن دهه ۵۰ بازگردید! این استایل بسته به دامنی که با آن میپوشید، میتواند رسمی یا غیر رسمی باشد. تقریبا هر دامنی با این استایل زیبا به نظر میرسد؛ از دامن چیندار گرفته تا دامن ساده بلند و یا کوتاه.

اگر به استایل بوهو (هنری) علاقه دارید، میتوانید ژاکت بافتنی ساده و تک رنگ خود را همراه با یک بلوز یقه اسکی با رنگی روشن و جیغ بپوشید. میتوانید همراه با این ترکیب از یک گردنبند ضخیم و پر زرق و برق استفاده کنید.

اگر به استایل سنتی علاقه دارید، میتوانید روی سمت چپ و یا سمت راست سینه ژاکت بافتنی خود یک سنجاق سینه بزنید. همچنین اگر ژاکتتان دکمه ندارد و جلو باز است، میتوانید دو طرف آن را با استفاده از یک سنجاق سینه ببندید.

اگر به مد و فشن دهه ۷۰ علاقه دارید، میتوانید ژاکت بافتنی خود را روی یک بلوز چیندار بپوشید. همراه با این ترکیب، از یک شلوار جین پاچه گشاد استفاده کنید تا استایلی شیک و غیر رسمی داشته باشید. در آخر هم میتوانید از یک کلاه بزرگ یا یک جفت کفش چوبی استفاده کنید.

  1. از یک ژاکت طرحدار با طرحی منحصر به فرد استفاده کنید

اگراز لباسهای ساده خسته شده‌اید و به دنبال کمی تنوع هستید، میتوانید به جای یک ژاکت بافتنی ساده، از یک ژاکت طرحدار با رنگی روشن و جیغ استفاده کنید. یادتان باشد که هرچه اندازه طرحهای ژاکت بزرگتر باشد، لوازم جانبی و لباسهای دیگری که برای پوشیدن همراه با آن انتخاب میکنید باید ساده‌تر باشند. بهتر است که ژاکتهای بافتنی با طرحهای بزرگ را همراه با لباسهای رنگی و ساده ست کنید. به عنوان مثال، میتوانید یک ژاکت بافتنی طرحدار شلوغ را همراه با یک شلوار جین ساده به رنگ مشکی، یک جفت کفش مشکی، و یک عینک آفتابی به رنگ مشکی ست کنید.

  1. به دنبال ژاکتهای بافتنی خاص و شیک باشید

همه ژاکتهای بافتنی ساده و غیر رسمی نیستند. بعضی ژاکتها هم هستند که جزییات شیک و زیبایی دارند؛ مثل آستین حریر، دکمه‌های زینتی و غیره. سایز آنها نیز معمولا تنگ است و توی بدن بسیار شیک دیده میشوند.

  1. روی ژاکت بافتنی خود یک کمربند ببندید

برای اینکه ژاکت بافتنی خود را از حالت سادگی دربیاورید، میتوانید روی آن یک کمربند ببندید. همچنین برای اینکه کمرتان باریکتر از حالت عادی دیده شود، بهتر است کمربرند را روی باریکترین قسمت کمر خود ببندید. برای داشتن یک استایل شیک، از یک کمربند نازک، و برای داشتن استایلی مدرن، از یک کمربرند ضخیم استفاده کنید. شما میتوانید در این حالت دکمه ژاکت خود را باز بگذاری و یا ببندید.

مرحله سوم: نحوه ست کردن ژاکت بافتنی برای داشتن یک استایل شیک و مردانه

  1. یک ژاکت راحت و کمی گشاد انتخاب کنید

یک ژاکت بافتنی تنگ شما را چاقتر از حالت عادی نشان میدهد و اصلا هم در آن احساس راحتی نخواهید کرد. پس برای داشن استایلی شیک و مردانه، بهتر است ژاکتی انتخاب کنید که از ناحیه شانه کمی گشاد باشد. قد ژاکت باید به اندازه‌ای باشد که روی کمربند شما را بپوشاند، اما نباید آنقدر بلند باشد که تا روی جیبهای شلوارتان برسد.

  1. با استفاده از یک ژاکت بافتنی، استایلی نیمه رسمی و مناسب محل کار ایجاد کنید

وقتی هوا سرد میشود، میتوانید با پوشیدن یک ژاکت بافتنی زیر یک کت سپورت، استایلی شیک و نیمه رسمی مناسب برای محل کار ایجاد کنید. همچنین میتوانید ژاکت خود را روی یک پیراهن دکمه‌دار و همراه با کراوات بپوشید. گزینه‌های دیگری که میتوانید همراه با ژاکت بافتنی استفاده کنید عبارتند از: کت بلند، جلیقه، تیشرت، کت و غیره.

  1. از جزییات کوچک مانند دکمه ژاکت غافل نشوید

جزییات کوچک میتوانند به راحتی ظاهر ژاکت بافتنی شما را تغییر دهند. به عنوان مثال، دکمه‌های بزرگ و گرد ظاهری خانمانه دارند. پس بهتر است ژاکتی انتخاب کنید که دکمه‌های آن اندازه متوسطی دارند. همچنین، برای داشتن یک استایل اسپورت میتوانید یک ژاکت زیپ‌دار انتخاب کنید.

  1. با استفاده از یک ژاکت بافتنی نازک، یک استایل اسپورت خلق کنید

اگر به استایل اسپورت علاقه دارید، میتوانید یک ژاکت بافتنی نازک را روی یک تیشرت اسپورت بپوشید. میتوانید همراه با این ترکیب، از یک شلوار جین ساده استفاده کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :