سوگل پورمهرام در
0

نحوه صحیح استفاده از کانسیلر + پیشنهاد خرید

همانطور که می‌دانید، استفاده از کرم پودر و یا پنکیک، به شما کمک می‌کند تا نقص‌های پوست صورت خود را پوشانده و پوستی صاف و یکپارچه داشته باشید. اما گاهی کرم پودر و پنکیک به تنهایی کافی نیستند. اگر روی پوست صورت خود جوش، لکه‌های تیره، و یا هر چیز دیگری داشته باشید که بخواهید آن را بپوشانید، می‌توانید از یک کانسیلر کمک بگیرید. کانسیلر در حقیقت یکی از کاربردی‌ترین و مفیدترین لوازم آرایشی است که در شرایط مختلف به کمک شما می‌آید. در مقاله امروز قصد داریم نحوه صحیح استفاده از کانسیلر را به شما آموزش بدهیم. با چی بپوشم همراه باشید!

خرید کانسیلر

پس از مطالعه راهنمای استفاده ار کانسیلر، روی لینک زیر کلیک کنید و پس از مشاهده انواع کانسیلرها، با قیمت مناسب خرید کنید:

نحوه استفاده از کانسیلر

در حال حاضر کانسیلرهای موجود در بازار، رنگ‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی دارند. پس بهتر است که در ابتدا پوست صورت خود را به خوبی بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید که چه رنگ و مدل کانسیلری برای پوست شما مناسب است. آیا قصد دارید که جوش‌های موجود بر روی پوست صورت خود را بپوشانید؟ آیا می‌خواهید که از شر دایره‌های تیره رنگ دور چشم‌های خود خلاص بشوید؟ آیا جای زخم و یا چیز دیگری بر روی پوست صورت خود دارید که دوست دارید پوشانده شود؟

زمانی که مشخص شد قصد دارید چه چیزی را بپوشانید، آن وقت می‌توانید تصمیم بگیرید که چه رنگ و تناژی از کانسیلر به کار شما می‌آید. اگر زیاد به رنگ‌ها و تناژهای آن‌ها وارد نیستید، می‌توانید برای انتخاب رنگ کانسیلرهای خود از چرخه رنگ‌ها کمک بگیرید.

رنگ کانسیلر مورد نظر خود را انتخاب کنید

با توجه به رنگ چیزی که قرار است آن را بپوشانید، یک رنگ متضاد برای پوشاندنش انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که قرمزی پوست صورت خود را بپوشانید، بهتر است که از یک کانسیـلر با تناژ رنگ سبز استفاده کنید. اگر قصد دارید که پوست صورت خود را روشن‌تر نشان بدهید، بهتر است که از یک کانسیلر با تناژ رنگ زرد استفاده کنید.

اگر رنگ پوست صورت شما به شکل عادی کمی زرد است، بهتر است که از یک کانسیـلر با تناژ رنگ بنفش روشن استفاده کنید. اگر قصد دارید که یک کبودی و یا لکه‌های تیره موجود بر روی پوست صورت خود را بپوشانید، بهتر است که از یک کانسیـلر با تناژ رنگ نارنجی و یا قرمز استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، اگر قصد دارید که جای زخم و یا حلقه‌های تیره موجود در زیر چشم‌های خود را بپوشانید، بهتر است که از کانسـیلری استفاده کنید که رنگ آن ۱ یا ۲ درجه از رنگ طبیعی پوست صورت شما روشن‌تر باشد.

یادتان باشد که قبل از انتخاب یک رنگ کانسیلر و یا هر کار دیگری، مشخص کنید که تناژ طبیعی رنگ پوست صورتتان گرم است یا سرد. به هیچ وجه یک رنگ کانسیلر خیلی روشن انتخاب نکنید؛ چون این کار باعث می‌شود که رنگ چهره شما خاکستری و کدر به نظر برسد. برای اینکه بهترین رنگ کانسیـلر را انتخاب کنید، در هنگام خرید، آن را بر روی پوست صورتتان تست کنید نه بر روی پوست دست. علاوه بر این، حتما کانسیلر را روی قسمتی از پوست صورت تست کنید هیچ مواد آرایشی‌ای روی آن وجود ندارد. بدین ترتیب رنگ کانسیـلر با رنگ مواد آرایشی قاطی نمی‌شود.

انتخاب نوع کانسیلر

قبلا فقط ۲ مدل کانسیلر وجود داشت: کانسیلر مایع و کانسیلر استیکی. اما در حال حاضر کانسیلرهای موجود در بازار، مدل‌های بسیار متنوعی دارند. این مدل‌ها میزان پوشش‌دهی متفاوتی با یکدیگر دارند و معمولا هر مدل کانسیلر، برای یک مدل پوست نسبت به بقیه مناسب‌تر است. به عنوان مثال، اگر اندازه منافذ پوست صورت شما خیلی بزرگ است و پوست چربی دارید، بهتر است که از یک کانسیلر کرمی و یا استیکی استفاده نکنید؛ چون این مدل کانسیلرها باعث می‌شوند که منافذ پوست صورت شما حتی از حالت عادی هم بزرگتر به نظر برسند.

در عوض، سعی کنید که از یک کانسیلر مایع استفاده کنید. اگر قصد دارید که با استفاده از یک کانسیلر، جوش‌های موجود بر روی پوست صورت خود را بپوشانید، بهتر است که از یک کانسیلر مدادی استفاده کنید. نوک باریک و تیز این مدل کانسیلر به شما کمک می‌کند که راحت‌تر کانسیلر را اطراف جوش بزنید. علاوه بر این، می‌توانید از یک کانسیلر غلیظ و کرمی هم استفاده کنید؛ چون این مدل کانسیلر را به راحتی می‌توان بر روی جوش‌ها محو کرد و آنها را پوشاند.

پوست صورت خود را برای زدن کانسیلر آماده کنید

قبل از اینکه کانسیلر را بر روی پوست بزنید، ابتدا پوست صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید و سپس بر روی پوست، کمی کرم مرطوب کننده بزنید. اگر حتی بعد از شستن صورت خود هم هنوز اثراتی از ریمل و یا خط چشم را بر روی پوست اطراف چشم مشاهده می‌کنید، با استفاده از یک تکه پنبه آرایشی و یک پاک کننده ارایشی، این اثرات را به طور کامل از دور چشم‌های خود پاک کنید. زدن کانسیلر اولین قدم از مراحل آرایش کردن صورت است. یادتان باشد که اگر کانسیلر را بر روی یک پوست تمیز بزنید، اثرات ان بهتر مشاهده شده و طبیعی‌‌تر به نظر خواهد رسید.

حلقه‌های تیره رنگ دور چشم خود را بپوشانید

در این مرحله باید با استفاده از کمی کانسیلر و انگشتان دست خود و یا یک برس یا اسفنج مخصوص زدن کانسیلر (روش دوم از نظر بهداشتی بهتر است)، دایره‌های تیره رنگ زیر چشمانتان را بپوشانید. سعی کنید که کانسیلر را با حرکات ضربه‌ای و آرام، و به شکل یک مثلت باالعکس در زیر چشمان خود بزنید. دو ضلع بالایی این مثل در اصل همان دو طرف چشمان شما، و نوک آن روی قسمت میانی گونه‌هایتان قرار میگیرد. سپس کانسیلر را به خوبی محو کنید تا اختلاف رنگ بین پوست دور چشم و پوست دیگر قسمت‌های صورت‌تان خیلی به چشم نیاید و خطی از کانسیلر بر روی پوستتان باقی نماند.

یادتان باشد که هیچوقت کانسیلر را روی پوست اطراف چشمان خود نمالید؛ چون پوست این ناحیه بسیار نازک و حساس است و در نتیجه، ممکن است که خیلی زود آسیب ببیند. بهتر است که با استفاده از نوک انگشتان خود و یا یک برس یا اسفنج آرایشی، کانسیلر را به آرامی و با حرکات ضربه‌ای روی پوست اطراف چشمان خود بزنید.

یکی از مزایای این روش این است که میزان پوشش‌دهی کانسیلر را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر چشمان فرو رفته‌ای دارید، حتما روی پوست گوشه چشم‌ها و قسمت کنار بینی خود هم کانسیلر بزنید. اکثر خانم‌ها از این ناحیه غافل می‌شوند و در نتیجه، حتی با آرایش هم ظاهری خواب‌آلود دارند. علاوه بر این‌ها، باید کانسیلر را طوری بزنید و محو کنید که دقیقا تا خط مژه، پوست اطراف چشمان شما را بپوشاند. بهتر است بدانید که زدن کانسیلر به شکل نقطه‌ای و U شکل در زیر چشم، باعث می‌شود که رنگ چهره شما طبیعی دیده نشود؛ به خصوص در عکس‌ها.

روی جوش‌ها و لکه‌های روی پوست صورت خود کانسیلر بزنید

در این مرحله وقتش رسیده است که اگر روی پوست صورت خود هر گونه جوش، لکه تیره، کک و مک، جای زخم، و یا چیز دیگری دارید، با استفاده از کانسیلر آن‌ها را خوب بپوشانید. در ابتدا کمی کانسیلر بر روی هرکدام از این‌ها بزنید، و سپس کانسیـلر خود را محو کنید. برای اینکه آرایش صورتتان طبیعی‌تر به نظر برسد، در ابتدا از یک لایه نازک کانسیلر استفاده کنید و اگر حس کردید که به مقدار بیشتری نیاز دارید، یک لایه دیگر کانسیلر نیز بر روی آن بزنید.

اگر روی پوست صورت خود جوش دارید، از محو کردن کانسیلر با استفاده از انگشتان دست خود خودداری کنید؛ چون این کار باعث می‌شود که باکتری‌ها روی سطح پوست صورت‌تان پخش شود و علاوه بر این، میزان پوشش‌دهی کانسیـلر نیز کاهش پیدا خواهد کرد. سعی کنید که در عوض، از یک برس یا اسفنج آرایشی تمیز برای محو کردن کانسیلر استفاده کنید.

اگر قصد دارید که ناحیه وسیعی از پوست صورت خود را با استفاده از کانسیـلر بپوشانید(مثلا برای پوساندن قرمزی پوست)، یک لایه بسیار نازک کانسیلر بر روی آن بزنید و سپس آن را به طور کامل محو کنید. یادتان باشد که هر چقدر بیشتر کانسیـلر روی پوست صورت خود بزنید، احتمال اینکه با گذشت زمان و در طول روز رد آن مشخص بشود بیشتر خواهد شد. برای اینکه ظاهر پوست صورت‌تان در طول روز طبیعی و مرتب باقی بماند، می‌توانید در مرحله آخر بر روی کانسیلر خود یک لایه پودر تثبیت کننده بزنید.

کانسیلر خود را تثبیت کنید

زمانی که مطمئن شدید تمام لکه‌ها و جوش‌ها و دایره‌های تیره دور چشمانتان به خوبی پوشانده شده‌اند، وقت آن است که روی کانسیلر خود یک لایه کرم پودر و یا پنکیک بزنید تا رنگ تمام نقاط پوست صورتتان یکپارچه شده، و همچنین کانسیـلر را تثبیت کنید. برای اینکه هم زمان به این هدف دست پیدا کنید، می‌توانید به جای کرم پودر، از یک پنکیک پودری استفاده کنید. اگر دوست دارید که از یک کرم پودر و یا پنکیک کرمی استفاده کنید می‌توانید این کار را انجام بدهید؛ اما در این حالت، باید روی این لایه هم یک لایه پودر بزنید تا آرایش صورتتان به خوبی تثبیت شود.

شما می‌توانید در ابتدا یک لایه کرم پودر بر روی پوست صورت خود بزنید و سپس با استفاده از یک برس آرایشی بزرگ، کمی پودر تثبیت کننده بی‌رنگ بر روی آن بزنید تا ماندگاری آرایش صورتتان حداقل به ۱۲ ساعت در روز برسد. برای اینکه این پودر را روی پوست گوشه چشم‌ها و زیر خط مژه هم بزنید، می‌توانید از یک برس آرایشی کوچکتر استفاده کنید. یادتان باشد مطمئن شوید که روی تمام قسمت‌های صورت، به خصوص قسمت‌هایی که روی آن‌ها کانسیلر زده شده است، پودر تثبیت کننده آرایش زده‌اید.  برای اینکه خیال‌تان راحت باشد که در طول روز رد کانسیـلر از زیر آرایش صورتتان مشخص نمی‌شود، روی قسمت‌هایی که کانسیلر دارند یک لایه دیگر هم پودر تثبیت کننده آرایش بزنید.

یک لایه کرم پودر و یا پنکیک روی پوست صورت خود بزنید

زمانی که زدن کانسیـلر را تمام کردید، وقت آن می‌رسد که روی تمام سطح پوست صورت خود یک لایه کرم پودر و یا پنکیک بزنید. در ابتدا تصمیم بگیرید که دوست دارید از یک کرم پودر یا پنکیک کرمی استفاده کنید، یا یک پنکیک پودری. سپس با استفاده از یک برس و یا اسفنج آرایشی، آن را روی پوست صورت خود بزنید و خطوط بر جای مانده را به خوبی محو کنید.

صورت خود را کانتور کنید

اگر پوست صورت شما کمی تیره است، ممکن است که با زدن کانسیـلر و کرم پودر کمی از رنگ طبیعی چهره خود فاصله بگیرید. به همین دلیل، بهتر است برای اینکه رنگ طبیعی پوست صورت شما حفظ بشود، روی آن کمی پودر برنزه کننده بزنید. در حقیقت شما باید با استفاده از این پودر، صورت خود را کانتور کنید؛ به خصوص روی قسمت گونه‌ها، اطراف بینی، و خط فک.

روی گونه‌های خود کمی رژ گونه بزنید

بعضی از خانم‌های خوش شانس به طور طبیعی گونه‌هایی صورتی رنگ دارند. رنگ پوست صورت بعضی دیگر از خانم‌ها نیز یکنواخت و یکسان است. در هر دو حالت وقتی شما از کانسیـلر و کرم پودر استفاده می‌کنید، رنگ طبیعی پوست گونه‌های خود را می‌پوشانید. به همین دلیل، بهتر است که در این مرحله با استفاده یک رژگونه که رنگ آن با رنگ چهره شما هماهنگ است، و یک برس رژگونه، به گونه‌های خود کمی رنگ و لعاب بدهید! برای زدن رژگونه، ابتدا کمی لبخند بزنید تا خط گونه‌هایتان مشخص شود، سپس روی گونه‌های خود رژ گونه بزنید و خط آن را به سمت بالا (یعنی شقیقه) محو کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

استفاده از یک هایلایتر، صورت خود را هایلایت کنید

برای اینکه آرایش صورت‌تان زیباتر دیده شود و پوستتان کمی بدرخشد، می‌توانید روی قسمت بالای گونه‌ها، زیر استخوان ابروها، گوشه درونی چشم‌ها، نوک بینی، روی گردی چانه، و خط عمودی بین بینی و ب خود کمی هایلایتر پودری یا کرمی بزنید. این کار باعث می‌شود که نور در جاهای مناسب به صورت شما برخورد کرده و در نتیجه، زیبایی آرایش صورت‌تان دوچندان شود.

درون ابروهای خود را کمی پر کنید

تا به اینجا از مواد آرایشی زیادی استفاده کردید و ممکن است که در این حالت، ابروهایتان از این مواد آرایشی رنگ گرفته و کمی کم‌پشت به نظر برسند. به همین دلیل، بهتر است که با استفاده از یک مداد، ماژیک، ریمل، و یا سایه ابرو که رنگ آن با رنگ طبیعی ابروهایتان یکی است، درون ابروهای خود را پر کنید. این کار باعث می‌شود که توجه دیگران به سمت چشم‌ها و فرم طبیعی صورت شما جلب بشود.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :