شایسته عسگریان در
0

نحوه شست‌وشوی چرم و نگهداری از آن

نحوه شست‌وشوی چرم و نگهداری از آن

چرم، یکی از محبوب‌ترین متریال‌های پارچه و لباس در دنیاست و برندهای زیادی درحال حاضر، تنها به تولید محصولات چرمی مشغول هستند؛ از کیف و کفش گرفته تا کاپشن و شلوار و… البته توصیه ما به شما طبق معمول این است که برای حفظ محیط‌زیست و نیز برای جلوگیری از قربانی شدن هرچه بیشتر حیوانات از چرم طبیعی دوری کنید و به سراغ چرم مصنوعی بروید. درحال حاضر چرم‌های مصنوعی باکیفیت نیز در بازار یافت می‌شوند و مسلما قیمت پایین‌تری نیز دارند. یکی از دغدغه‌ها، نگهداری از چرم و شست‌وشو و حتی اتو کردن آن است. ما در این مطلب قصد داریم تا در اینباره توضیحاتی به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید..

لکه‌های روی چرم را پاک کنید

از آنجا که معمولا لباس چرم مخصوص روزهای سرد سال است، احتمال اینکه قطرات باران برروی آن بنشیند، زیاد است. این قطرات حاوی نمک و گاهی نیز اسیدی هستند. یادتات باشد که حتما این قطرات را بلافاصله پس از رسیدن به منزل پاک کنید، در غیر این صورت از بین بردن لکه‌اش غیرممکن یا دشوار می‌شود. این کار را با یک حوله نمناک تمیز انجام دهید.

تمیز کردن چرم با اسفنج نرم

برای شستن چرم، هیچگاه آن را درون آب قرار ندهید، زیرا این کار باعث از بین رفتن بافت چرم می‌شود؛ درعوض با استفاده از یک اسفنج نرم به کمی مخلوط آب و صابون (مقدار صابون نباید زیاد باشد) که کف کرده، آغشته کنید و این کار را انجام دهید. اگر اسفنج ندارید، این کار را با یک تکه پارچه نخی نرم و تمیز انجام دهید. پارچه ضخیم به بافت چرم آسیب می‌زند.

از اسپری مخصوص استفاده کنید

محلول‌های مخصوص پاک‌کننده چرم را می‌توانید در فروشگاه‌ها در حالت اسپری پیدا کنید و بخرید. این محلول، بهترین مایع برای شست‌وشوی چرم است.

اتو کردن چرم

درکل بهترین گزینه این است که چرم را برای شست‌وشو و اتو کردن به خشک‌شویی بسپارید؛ البته نه هر خشک‌شویی؛ خشک‌شویی معتبری که متخصص پارچه چرم در آن حضور داشته باشد، اما اگر چرمتان کمی چروک پیدا کرد، بهتر است که آن را به چوب رختی بیاویزید و دور از هرگونه منبع حرارتی در هوای آزاد بگذارید تا خشک و صاف شود؛ اما اگر چروک لباس زیاد است، می‌توانید از اتو بخارهای آستر آن یک لایه قرار دهید و اتو را با درجه و نیز فشار بسیار کم روی پارچه قرار دهید و بردارید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :