امید جعفری در
0

ماسک موی طبیعی، مو فرفری‌ها بخوانند

ماسک موی طبیعی، مو فرفری‌ها بخوانند

موهای فردار و مجعد این روزها پرطرفدار هستند اما نگه‌داری از آن‌ها برای اکثر افراد کلافه کننده و اذیت کننده است. مخصوصاً بعد از شستن موها که کاملاً حالت خودشان را از دست می‌دهند. معمولاً استفاده از ماسک های مو هم برای این نوع از موها سخت و طاقت‌فرسا است. کمبود برخی از مواد موجود در ریشه موها، باعث می‌شود که موهای فر یا هر نوع مدل دیگر شروع به ریزش و کم‌پشت شدن می‌کند. معمولاً راحت‌ترین راه استفاده از مواد شیمیایی و ماسک های صنعتی مو است که می‌تواند در کنار مزیت‌های مختلف، مضرات دیگر هم برای مو و پوست سر شما به بار آورد. ما در «چی بپوشم» به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده از ماسک موهای شیمیایی از ماسک های خانگی و طبیعی استفاده کنید. همراه چی بپوشم باشید تا چند ماسک مو مخصوص موهای فر به شما معرفی کنیم.

هدف شما به عنوان کسی که موهای فر دارد، برای استفاده از ماسک مو، حفظ ریشه‌های مو، تقویت آن‌ها، نرم کردن مو، رساندن مواد مغذی به فولیکول و همچنین ترمیم موهای آسیب دیده خواهد بود. در کنار این مزایا، شما با استفاده مداوم از ماسک های مو، فرهایی قابل‌کنترل و نرم خواهید داشت که می‌توانید به آن‌ها حالت دهید. در ادامه چهار مورد از کاربردی‌ترین ماسک های مو را برای انواع موهای فر دار به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک مو اواکادو

فر

مواد لازم: ۱ عدد اواکادو، ۲ عدد زرده تخم‌مرغ و ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک.

اواکادو را پوست بکنید و آن را به صورت پوره در بیاورید. زرده تخم‌مرغ را به پوره اضافه کرده و در مخلوط‌کن آن را به هم بزنید. در مرحله نهایی پس از ترکیب شدن کافی مواد باهم، روغن کرچک را اضافه کنید. موهای خودتان را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه با این محلول ماساژ و چنگ بزنید. سعی کنید مواد به کف سرهم برسد. برای شستن مواد می‌توانید اپ شامپو یا آب ولرم استفاده کنید. دقت کنید که آب ولرم باشد، آب گرم تخم‌مرغ را به موهایتان خواهد چسباند.

  • اواکادو: به طور کلی استفاده از اواکادو در این ماسک مو به شما کمک خواهد کرد که موهایی مرطوب داشته باشید. همچنین ریشه‌های مو، به اندازه کافی چربی موردنیاز را تأمین خواهند کرد.
  • زرده تخم‌مرغ: زرده تخم‌مرغ حاوی لیسیتین و پروتئین است که باعث تقویت ریشه، لطافت مو و جلوگیری از خارج شدن رطوبت مو می‌شود. همچنین گوگرد موجود در زرده، از بین برنده شوره سر است.
  • روغن کرچک: این ترکیب، فعال کننده فولیکول، کاهش دهنده ریزش مو، افزایش دهنده گردش خون، تنظیم کننده اسیدیته کف سر و نرم کننده مو است.

ماسک مو نارگیل

فر

مواد لازم: ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱ فنجان ماست

روغن را کمی داغ کنید و زمانی که شروع به خنک کردن کرد، عسل را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. پس از این کار، ماست را به آرامی و هم زدن اضافه کنید. مخلوط یک دستی تشکیل دهید. ماسک مو به دست آمده را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی سر خود بمالید و موهایتان را کاملاً از ریشه به آن آغشته کنید. سپس با استفاده از شامپو یا آب سر خودتان را به خوبی بشورید. سعی کنید دو بار آب‌کشی نمایید تا موهایتان کاملاً از موادی که استفاده کردید پاک شود.

  • روغن نارگیل: این ترکیب می‌تواند انتی اکسیدان موهای شما را تأمین کند. خواص ضد باکتری، قارچی دارد و با عفونت‌های ریشه مو مبارزه می‌کند. همچنین درخشش طبیعی به مو می‌دهد. استفاده مداوم از مواد شیمیایی، باعث شکنندگی موها شما می‌شود که با استفاده از روغن نارگیل می‌توانید آب‌رسانی و لطافت گذشته را به موهایتان بازگردانید.
  • عسل: دارای خواص انتی اکسیدان است که باعث حفظ موی سر و پوست سالم می‌شود. عسل فولیکول ریشه مو را فعال می‌کند، ریزش را کاهش می‌دهد و با خاصیت ضد باکتری و التیام‌بخش، پوست کف سر را ترمیم می‌کند.
  • ماست: دارای ترکیباتی است که به هبداته کردن ریشه مو و ساقه کمک فراوانی می‌کند. همچنین ماست، در زمان شستشو، سلول‌های مرده را پاک می‌کند. ترکیباتی همانند ریبوفلاوین می‌تواند رشته‌های ضعیف مو را تقویت و مستحکم کند.

ماسک مو آلوئورا

فر

مواد لازم: ۱ لیوان ژل یا روغن آلوئورا، ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک، ۲ قاشق غذاخوری عسل

ژل آلوئورا را به همراه عسل خوب به هم بزنید و سپس روغن کرچک را به آن اضافه کنید. سعی کنید ترکیبات را به شکلی مخلوط کنید که گرانروی مخلوط شما زیاد باشد تا همانند خامه شود. به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه، ماسک را روی سر خودتان قرار دهید و با کلاه مخصوص حمام موهای خودتان را بپوشانید. بعد از این مدت، دوش بگیرید و آن را با شامپو بشورید. به منظور پاک شدن کامل ترکیبات دو بار آب‌کشی کنید.

  • ژل آلوئورا: این ترکیب باعث می‌شود که پوست شما تحریک شود و ریشه‌ها شروع به تولید فولیکول کنند. فولیکول از جمله عواملی است که ریشه را مستحکم و رشد مو را افزایش می‌دهد. عملکرد فولیکول در اثر عوامل شیمیایی و تغییرات هورمونی، مختل می‌شود. آلوئورا همانند یک پوشش دور تار مو، از کاهش رطوبت مو جلوگیری می‌کند و خواص ضدالتهابی آن، سوزش پوست را التیام می‌بخشد.

ماسک مو تخم‌مرغ

ماسک مو تخم‌مرغ

مواد لازم: ۲ عدد تخم‌مرغ، ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون، ۱ قاشق غذاخوری عسل، نصف لیوان ماست

تخم‌مرغ را به هم بزنید (سفیده و زرده باهم) سپس عسل و ماست را اضافه کنید و روغن زیتون را در نهایت مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهای خودتان بزنید و صبر کنید. سپس با استفاده از شامپو، موهای خودتان را بشورید. دوباره پیشنهاد می‌کنیم که از آب ولرم استفاده کنید تا تخم‌مرغ به سرتان نچسبد.

  • تخم‌مرغ: در مورد زرده تخم‌مرغ صحبت کرده‌ایم، اما سفیده تخم‌مرغ دارای ویتامین و مواد معدنی لازم برای رشد مو است. چربی موجود در سفیده، روغن لازم را به موها می‌رساند.
  • روغن زیتون: این ماده یکی از ملزومات موهای خشک و فر است. روغن زیتون، رطوبت رسان، انتی اکسیدان و نرم کننده مو است.

موهای فر، معمولاً خشک نیز هستند. ماسک های پیشنهاد داده شده به رطوبت رسانی به تارهای مویی هم کمک می‌کند که در نهایت باعث حالت پذیری بیشتر فرهای می‌گردد. برای استفاده از دیگر ماسک های طبیعی و خانگی می‌توانید به مطالب مرتبط مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :