پردیس بختیاری در
0

عاداتی که به موهایتان آسیب می‌رساند

عاداتی که به موهایتان آسیب می‌رساند

هر خانمی دوست دارد که موهایی درخشان، زیبا و سالم داشته باشد. شاید فکر کنید که تنها راه داشتن چنین موهایی تغذیه و مراقبت های ویژه از مو است اما برخی از عادت ها هستند که می توانند به موها آسیب برسانند. در ادامه برخی از رایج ترین عاداتی که به موها آسیب می رساند را برایتان آورده ایم.

موهایتان را مدت زمان زیادی کوتاه نکرده اید

اگر موهای شما حالت خود را از دست داده و در انتها نامرتب و دچار موخره شده است، بدین معنی است که مدت زمان زیادی است که به آرایشگاه سری نزده اید. شاید فکر کنید که با کوتاه کردن نوک موهایتان دیگر موهایتان بلند نمی شود اما واقعیت این است که اگر به طور مرتب آنها را اصلاح کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت، نه به خاطر این که رشد آنها بیشتر می شود، بلکه به این دلیل که دیگر نوک موهایتان شکننده و چند شاخه نخواهد بود و همین بر بلند نشان دادن آنها تاثیرگذار است.

موهایتان را خودتان رنگ می کنید

شاید رنگ کردن موها برایتان سرگرم کننده باشد اما اگر آرایشگر نیستید یا این که در مورد رنگ کردن موها به طور دقیق اطلاعی ندارید، بهتر است که این کار را خودتان انجام ندهید. شما نمی دانید که رنگ را در ابتدا به کدام قسمت موهایتان بزنید یا این که چقدر آن را روی سرتان نگه دارید، بنابراین بهتر است به جای این که بعد از خراب کاری نزد آرایشگرتان بروید، از همان ابتدا کار را به کاردان بسپارید تا نه دوباره کاری شود، نه این که موهایتان در معرض دوباره مواد شیمیایی قرار گیرد.

موهای خیس تان را شانه می کنید

زمانی که موهای شما خیس است، بسیار شکننده و حساس می شود. از این رو بهتر است که در داخل حمام یا زمانی که موهایتان خیس است آن را شانه نکنید. اگر موهایتان را یک بار در حالت خشک و یک بار در حالت خیس شانه کنید، متوجه می شوید زمانی که موهایتان خیس است، به جای یک تار مو، صدها تار موی شما می شکند یا می ریزد.

از برس کثیف استفاده می کنید

زمانی که شما موهایتان را شانه می کنید، مقداری از پوست مرده سر شما به شانه می چسبد که قابل دیدن هم نیست. همین پوست مرده فضا را برای رشد باکتری ها مساعد می کند و بار دیگری که شما از برس استفاده می کنید، به سر شما منتقل می شود. بنابراین بهتر است که هر از چند گاهی برس تان را بشورید.

موهایتان را زیاد و با آب داغ می شورید

غدد موجود در پوست سر شما روغنی تولید می کند که برای موهای شما مفید است اما آب داغ می تواند آن را به سادگی از بین ببرد و بر خشکی و شکنندگی موهای شما بیافزاید. نه تنها شستن با آب داغ، بلکه شستن زیاد نیز این آسیب را به موها می رساند. کارشناسان پیشنهاد می دهند که موهایتان را ۲ بار در هفته یا ۳ بار در هفته و اگه موهای خیلی چربی دارید، آنهم با آب ولرم، بشورید.

از شامپو و نرم کننده به طور همزمان استفاده نمی کنید

شامپو و نرم کننده دو محصول متفاوت از یکدیگر هستند که با ۲ هدف کاملا متفاوت تولید شده اند، بنابراین نمی توانید یکی را جایگزین دیگری کنید. شامپو موهای شما را تمیز می کند و نرم کننده وظیفه مرطوب کردن آن را به عهده دارد. اگر شما نرم کننده را به جای شامپو به کار ببرید یا برعکس، موهای شما نه تنها از شما تشکر نخواهد کرد، بلکه در معرض آسیب بیشتر نیز خواهد بود. پس اول از شامپو، سپس از نرم کننده استفاده کنید.

شامپویتان را عوض نمی کنید

امروزه محصولات مراقبت از موی متفاوت و متنوعی در بازار موجود است که شما با توجه به مدل موهایتان، رنگ شده، نازک، وز، چرب، خشک…، باید شامپویتان را انتخاب کنید. بنابراین اگر موهای شما رنگ طبیعی خودش را دارد اما تصمیم به رنگ کردن آنها را گرفته اید، یا هر تغییری دیگری در موهایتان ایجاد کنید، باید شامپویتان را هم عوض کنید.

موهایتان را زیاد و از بالا به سمت پایین شانه می کنید

اگر شما عادت دارید که موهایتان را از ریشه شانه کنید، باید این عادت را کنار بگذارید زیرا با این کار مقدار زیادی از موهایتان را از دست می دهید. این کار نه تنها موجب ریزش موهای شما می شود، بلکه ریشه موهای شما را نیز ضعیف می کند. بنابراین از پایین موهایتان را شانه کنید و به سمت بالا بروید. زیاد شانه کردن مو نیز همین آسیب را به موهایتان می زند. بنابراین بهتر است که تا موهایتان نیازی به شانه کردن ندارد، آن را شانه نکنید.

موهایتان را محکم می بندید

اگر عادت دارید که موهایتان را مدل دم اسبی، آنهم بسیار محکم می بندید، بدانید که به موهایتان آسیب می رسانید زیرا در این شرایط موهای شما از ریشه کشیده می شود. بنابراین بهتر است که به این مدل مو عادت نکنید یا این که آن را به کش و گلسرهای محکم نبندید.

زیاد در معرض آفتاب قرار می گیرید

مطمئنا شما زمانی که که مدت زیادی در معرض آفتاب قرار می گیرید، از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید اما آیا می دانید که موهای شما هم به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد؟ بنابراین قرار گرفتن زیاد زیر نور خورشید، نه تنها برای پوست، بلکه برای موهای شما هم مضر است. اگر موهای شما رنگ خود را از دست داده یا خشک به نظر می رسد، بدانید که موهایتان دچار سوختگی شده است.

 

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :