سوگل پورمهرام در
0

راهنمای کامل انتخاب لباس عروس

راهنمای کامل انتخاب لباس عروس

انتخاب مدل لباسی که قرار است در مهمترین روز زندگی‌تان بپوشید، مسلما کار بسیار هیجان‌انگیزی است؛ اما اصلا کار آسانی نیست! معمولا عروس‌های جوان در هنگام انتخاب لباس عروس، با یک لیست بلند بالا و پر از اصطلاحات عجیب و غریب مواجه میشوند و استرس میگیرند! در این لحظه فکر میکنند انتخاب یک لباس عروس بی‌نقص، امری غیر ممکن است. اما اصلا لازم نیست نگران باشید. ما قصد داریم به شما کمک کنیم که به‌راحتی یک لباس عروس فوق‌العاده انتخاب کنید. در مقاله امروز، شما را با انواع مدل‌های لباس عروس، مدل‌های یقه لباس عروس، و مدل‌های آستین لباس عروس و اصطلاحات رایج در این زمینه‌ آشنا میکنیم.  پس از خواندن این مقاله، شما تبدیل میشوید به یک متخصص در زمینه انتخاب لباس عروس! پس با چی بپوشم همراه باشید!

مدل‌های لباس عروس

مدل A-Line

لباس‌های عروس مدل ای-لاین بسیار زیبا هستند و معمولا برای هر فرم بدنی مناسب‌اند. این مدل لباس در بالای بدن تنگ و چسبان است و همینطور که به قسمت‌های پایینی بدن میرسد، به مرور گشادتر میشود؛ درست مثل حرف A انگلیسی. مدل ای-لاین زیبایی بالا تنه شما را دوچندان کرده و هم‌زمان، کمر، پهلوها و رین‌ها را لاغرتر نشان میدهد. به همین دلیل بسیاری از عروس‌های جوان از این مدل استقبال میکنند. به خصوص آنهایی که بالاتنه لاغر و پایین تنه پُرتری دارند. این مدل لباس عروس، مدلی کلاسیک و بسیار زیبا است. به راحتی هم میتوانید برای آن مدل‌های مختلف یقه، کمر و پارچه‌های متفاوت به سلیقه خودتان انتخاب کنید تا همه چیز بی‌نقص باشد.

مدل Fishtail/Mermaid

مدل Fishtail/Mermaid بسیار رویایی و زیباست و همانطور که از اسم آن حدس میزنید، دنباله‌اش شبیه به دمب ماهی یا پری دریایی است. این مدل لباس عروس تا سر زانو کاملا طبق فرم بدن شما شکل میگیرد و پس از آن، از سر زانو به پایین گشاد میشود. معمولا هم برای خانم‌هایی که کمر باریک و بالا تنه و پایین تنه فرم‌دار دارند مناسب‌تر است. مدل Fishtail/Mermaid بسیار شیک، زیبا و جذاب است. پس اگر دوست دارید روز عروسی‌تان چشمان همه را به خود خیره کنید، حتما این مدل لباس عروس را انتخاب کنید. یک مدل دیگر آن نیز مدل شیپوری است که به جای سر زانو، تقریبا از وسط ران پا گشاد میشود.

مدل Empire

در این مدل لباس عروس، کمر لباس درست از زیر سینه‌ها شروع میشود و کمی تنگ‌تر است. ادامه لباس تا پایین بدن رهاست. به همین دلیل، بالا تنه شما را زیباتر، و پاهایتان را بلندتر و کشیده‌تر نشان میدهد. اگر شما یک خانم ریز نقش هستید که دوست دارید سینه‌هایتان کمی بزرگتر و قدتان کمی بلندتر دیده شوید، پیشنهاد میکنیم که این مدل لباس عروس را انتخاب کنید. مدل empire برای عروس‌هایی که باردار هستند هم بسیار مناسب است.

مدل Ball Gown

مدل Ball Gown یک مدل شیک و کلاسیک شبیه به لباس‌های شب است. این مدل لباس عروس کاملا بلند است و کمر کرستی و دامن بلند و کمی پفی دارد. مدل Ball Gown برای مراسم‌های عروسی سنتی و بزرگ، و برای عروس‌های جوانی که دوست دارند در روز عروسی خود شبیه یک پرنسس زیبا باشند، بهترین انتخاب است. این مدل لباس عروس به خاطر دامن پفی و بزرگش، کمر شما را باریک‌تر نشان میدهد و معمولا برای هر فرم بدنی مناسب است. دامن بلند آن نیز بین قد و وزن شما تناسب زیبایی برقرار میکند.

مدل Column

این مدل لباس عروس، کاملا راسته و فیت بدن شما است و بیشتر برای عروس‌هایی مناسب است که اعتماد به نفس بالا، و بدن زیبا و بی‌نقصی دارند و همچنین، از نشان دادن آن نمیترسند! اگر قد بلند و لاغر باشید، مدل Column روی بدن‌تان بسیار زیبا و شیک جلوه میکند. اما اکر قوس کمر ندارید، بهتر است با خیاط خود صحبت کنید تا مدل کمر این لباس را مطابق با فرم بدن شما کمی تغییر دهد. در ضمن، اگر پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ برایتان سخت است، میتوانید مدل Column چاک‌دار انتخاب کنید.

مدل‌های یقه لباس عروس

مدل Sweetheart

یقه مدل Sweetheart شبیه به بالای یک قلب است و یک استایل کلاسیک و خانومانه به لباس عروس‌تان میدهد. میتوانید مدل این یقه را با نوار توری یا بدون نوار انتخاب کنید. این مدل یقه هم برای خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند، و هم برای خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند و همچنین، خانم‌هایی که با کمی باز بودن یقه لباس‌شان مشکلی ندارند مناسب است. همچنین، یقه مدل Sweetheart به خاطر منحنی‌های ظریفی که دارد، خصوصیات ظاهری زیبای چهره شما را بهتر نشان میدهد.

مدل Halter

این مدل یقه دور گردن شما بسته میشود و بالا تنه‌تان را کشیده‌تر نشان میدهد. معمولا لباس عروسی که یقه halter  داشته باشد، پشت باز طراحی میشود؛ اما همیشه هم اینطور نیست. لباس عروس با این مدل یقه، عموما به عنوان جایگزین لباس عروس دکلته در نظر گرفته میشود و برای عروس‌های جوان و مدرن، عروس‌هایی که شانه و دستان زیبایی دارند، و همچنین عروس‌هایی که دوست دارند قد خود را کمی بلندتر نشان دهند، بسیار مناسب و شیک است.

مدل V-Neck

یقه‌های مدل V-Neck تا وسط سینه باز هستند و شبیه به حرف V انگلیسی هستند. اینکه این مدل یقه تا کجا باز باشد، بستگی به مدل لباس و سلیقه و خواسته شما دارد. به همین دلیل اگر این مدل یقه را دوست داشته باشید اما نخواهید یقه لباس عروس‌تان زیاد باز باشد، میتوانید اندازه آن را خودتان تعیین کنید. همچنین، میتوانید برای اینکه یقه‌تان زیاد باز نباشد، شکاف آن را باریک‌تر در نظر بگیرید. در این حالت بالا تنه شما کمی بلندتر دیده میشود.

مدل Square

یقه مدل square کاملا صاف بوده و شبیه به یک مربع است. دو طرف این یقه از بالای سینه به آستین لباس عروس وصل میشود. اگرچه این مدل یقه کاملا زاویه‌دار است، اما میتوانید بخش‌هایی از آن را گرد کنید تا لباس عروس‌تان استایلی ظریف‌تر داشته باشد. در هر دو حالت این مدل یقه بسیار زیبا و شیک است. اگر صورت گرد و شانه‌های زیبایی دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که یقه مدل square را برای لباس عروس‌تان انتخاب کنید.

مدل‌های آستین لباس عروس

مدل دکلته یا بدون آستین

این مدل لباس عروس هیچگونه آستین یا بندی ندارد، از بالای سینه شروع میشود، و بسیار شیک و زیبا است. لباس عروس مدل دکلته تقریبا برای هر فرم بدنی مناسب است. اما اگر سینه‌های بزرگی دارید، بهتر است این مدل را انتخاب نکنید، چون تناسب اندام شما را بهم میزند. این مدل لباس عروس برای عروس‌های جوانی که دوست دارند در روز عروسی، موهایشان را باز بگذارند، یا از یک گردنبد خاص که جلب توجه میکند استفاده کنند بهترین انتخاب است.

مدل آستین بلند

یکی از شیک‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های لباس عروس، مدل آستین بلند است که کاملا دستان شما را میپوشاند. لباس عروس آستین بلند هم برای عروس‌های کلاسیک و هم برای عروس‌های جوان مدرن مناسب است؛ به خصوص اگر آن را با یقه باز یا پشت باز طراحی کنید. در حال حاضر اکثر طراحان لباس عروس، آستین بلند را تنگ و ساده طراحی میکنند. اما اگر دوست دارید در روز عروسی‌تان استایلی خاص و منحصر به فرد داشته باشید، میتوانید مدل‌های دیگری هم انتخاب کنید؛ مثلا آستین کلوش یا آستین پفی. همچنین، آستین سه ربع هم جایگزین مناسبی برای موارد گفته شده است.

مدل آستین کاپی

این مدل آستین یک مدل بسیار ظریف، خانمانه و محبوب است. اندازه این مدل آستین بسیار کوتاه است و فقط از سر شانه تا زیر بغل شما را میپوشاند.

مدل آستین بدون شانه

لباس عروس با آستین بدون شانه، یکی از جذاب‌ترین مدل‌هاست. آستین این مدل لباس عروس مدرن، از پایین سرشانه شروع میشود و زیبایی گردن، شانه‌ها، و استخوان ترقوه شما را دوچندان میکند.

مدل آستین تک شانه

لباس عروس با آستین تک شانه، یکی از خاص‌ترین و مدرن‌ترین مدل‌های لباس عروس است. مدلی نامتقارن، ولی در عین حال ظریف، خانمانه و فوق‌العاده زیبا که توجه همه را به بالا تنه لباس عروس شما جلب میکند.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :