سوگل پورمهرام در
0

راهنمای شیک‎پوشی برای خانم‎های چاق

راهنمای شیک‎پوشی برای خانم‎های چاق

اضافه وزن به این معنی نیست که نمی‌توانید خوشتیپ و بی‌نقص باشید. بسیاری از سلبریتی‌ها و افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار خوش‌لباس هستند. تنها چیزی که لازم دارید، یک کمد پر از لباس‌های متناسب با فرم بدنتان و کمی اعتماد به نفس است. به طور کلی، اگر شما اضافه وزن دارید و می‌خواهید یک کمد لباس درست و حسابی جمع‌آوری کنید، از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا چشم افراد را به قسمت‌هایی از بدن‌تان که دوست دارید جذب کنید. و بالعکس، از رنگ‌های تیره برای پوشاندن بخش‌هایی که دوست ندارید استفاده کنید. از پوشیدن لباس‌هایی که طرح‌های بزرگ دارند خودداری کنید؛ این لباس‌ها باعث می‌شوند چاق به نظر برسید. همچنین، لباس‌هایی بپوشید که راه‌راه مورب یا عمودی دارند، نه افقی. اگر هم از خطوطی که بیرون میزنند ناراضی هستید، زیر لباس‌تان گن بپوشید. نگران نباشید، این مقاله پر از نکات کاربردی برای شماست. پس با چی بپوشم همراه باشید!

لباس‌های متناسب با فرم بدن‌تان بپوشید

رنگ‌های تیره می‌پوشانند، در حالی که رنگ‌های روشن جلب توجه می‌کنند. پس اگر کمرتان باریک است و آن را دوست دارید، روی یک تیشرت تیره، یک کمربند روشن ببندید. اگر می‌خواهید پایین تنه‌تان را بپوشانید، یک شلوار تیره با یک تاپ روشن بپوشید. همچنین، یادتان باشد از پوشیدن لباس‌هایی که طرح‌های بزرگ دارند خودداری کنید؛ این لباس‌ها باعث می‌شوند چاق به نظر برسید. به‌جای آن، لباس‌هایی بپوشید که طرح‌های کوچک دارند. به هیچ وجه لباس‌تان را روی قسمت‌هایی که می‌خواهید کوچک به نظر برسند گره نزنید. همچنین، قبل از انتخاب لباس، توجه کنید چه رنگی بیشتر به پوست‌تان می‌آید.

لباس زیر مناسب انتخاب کنید

لباس زیر، پایه و اساس زیباتر دیده شدن شما در لباس است. اگر لباس زیر شل و ول بپوشید، لباس‌تان بدفرم به نظر می‌رسد. لباس زیر خیلی تنگ نیز به همان اندازه باعث می‌شود لباس‌تان بدفرم باشد. اگر از سایزتان مطمئن نیستید، از فروشنده لباس زیر کمک بخواهید. برای پوشاندن شکم و پهلو، لباس زیر فاق بلند بپوشید. سعی کنید جنس آن نیز نخ باشد.

اگر در پایین تنه اضافه وزن دارید، این نکات را رعایت کنید

  • به دنبال دامن و شلوار خاص خود باشید. از پوشیدن شلوار پاچه گشاد خودداری کنید.
  • از پوشیدن لباس‌هایی که شکل مشخصی ندارند، مثل لباس‌های راسته و تک سایز خودداری کنید. به جای آن یک پیراهن با کمر تنگ بپوشید. اگر می‌خواهید دامن بپوشید، دامنی انتخاب کنید که کمر آن تنگ، و پایین آن گشاد است. دامن‌های تنگ، باعث می‌شود اضافه وزن شما در قسمت شکم و پهلو بیشتر به چشم بیاید. پس از پوشیدن این مدل دامن‌ها نیز خودداری کنید.
  • حداقل یک شلوار جین تنگ و فیت تن‌تان داشته باشید. شلوار جین تنگ و راسته با رنگی تیره، شما را لاغرتر نشان می‌دهد.
  • اگر می‌خواهید لگینگ بپوشید مراقب باشید. یک لگینگ تنگ با یک تیشرت یا تونیک بلند به بعضی خانم‌ها خیلی می‌آید. ولی اگر ران‌ها و پایین تنه‌تان خیلی بزرگ است، بهتر است لگینگ نپوشید.

تمرکزتان را روی بالا تنه‌ بگذارید

بسته به نوع بدن شما، این کار ممکن است کاری سخت و پیچیده باشد. اگر بیشتر اضافه وزن‌تان روی قسمت شکم و شانه‌هایتان است، این نکات را رعایت کنید:

  • به جای لباس و تیشرت‌های راسته، از لباس و تیشرت‌های مدل‌دار استفاده کنید. بهتر است لباس‌تان روی قسمت کمر و شانه‌ها فیت باشد. اگر آقا هستید، حواستان باشد لباس روی قسمت مچ و گرد‌ن‌تان فیت باشد.
  • اگر خانم هستید، از پوشیدن تاپی که بند نازک دارد، یا بلوز نیم تنه خودداری کنید. همچنین، بهتر است تیشرت‌تان بند لباس زیرتان را بپوشاند.
  • از پوشیدن کت و ژاکت تیم تنه نیز خودداری کنید. به جای آن کت و ژاکت کمی بلند بپوشید. بدین ترتیب بالا تنه‌تان کشیده‌تر به نظر می‌رسد.
  • اگر بازوهایتان را دوست دارید، آستین سه ربع بپوشید. اگر بازوهایتان را دوست ندارید، آستین کاملن بلند، یا آستین کوتاه عادی بپوشید. اگر آستین‌تان مثلا تا آرنج باشد، دستان‌تان اصلا زیبا دیده نمی‌شود.
  • اگر شلوار جین تنگ یا لگینگ می‌پوشید، یک تونیک کمی گشاد با آن ست کنید.
  • اگر شومیز می‌پوشید، مطمئن شوید روی قسمت بالاتنه فیت باشد. اگر دکمه‌های شومیزتان کشیده می‌شود، اصلا آن را نپوشید.

 

از لوازم جانبی مناسب استفاده کنید

  • استفاده از زیورآلات زیبا و خاص همراه لباس‌تان، نه تنها باعث می‌شود استایل‌تان خاص‌تر باشد، بلکه باعث می‌شود کسی به مدل بدن‌تان توجه نکند. اگر کمی درشت هستید، از زیورآلات بزرگ استفاده کنید. (مثلا النگو یا گوشواره بزرگ) زیورآلات ریز در استایل شما به اندازه کافی به چشم نمی‌آیند.
  • استفاده از یک کیف بزرگ، باعث می‌شود شما ریزتر به نظر برسید.
  • اگر ساق و مچ پایتان بزرگ است، از پوشیدن کفش‌های ظریف خودداری کنید.

نکات آخر

  • سعی کنید طرز تفکرتان را عوض کنید. هرکسی با هر مدل بدنی به نوبه خود زیباست.
  • به خاطر سایز لباس‌تان ناراحت نشوید. سعی کنید به جای توجه کردن به سایز، مدلی را انتخاب کنید که دوست دارید و می‌دانید به فرم بدن‌تان می‌آید.
  • اگر در یک مغازه سایز موردنظرتان را پیدا نکردید، مایوس نشوید. به مغازه‌های دیگر سر بزنید، مطمئن باشید یک لباس زیبا متناسب با بدن شما، پشت ویترین یک مغازه منتظر شماست!
  • بدترین کار این است که فکر کنید چون اضافه وزن دارید، باید شلخته لباس بپوشید! اصلا اینطور نیست. هرکس با هر مدل بدن و سایزی، می‌تواند زیبا و خوشتیپ باشد. پس فکرهای منفی را از سرتان دور کنید.
  • ممکن است برنامه داشته باشید که لاغر شوید. ولی این کار یک شبه ممکن نیست. پس مدل بدن‌تان را همانطور که هست بپذیرید. یادتان باشد اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید، دیگران هم شما را دوست نخواهند داشت!
  • اعتماد به نفس داشته باشید. اصلا سعی نکنید لباس‌های بیش از حد گشاد بپوشید که فرم بدن‌تان پنهان شود. این کار اشتباه است. به جای آن، لباسی که با فرم بدن‌تان متناسب است را با اعتماد به نفس بپوشید. مطمئن باشید زیبا هستید!
  • تمرین کنید درست بایستید و درست راه بروید. بدین ترتیب، بدن‌تان به مرور زمان فرم می‌گیرد و زیباتر می‌شود. یادتان باشد اضافه وزن به معنای بدن زشت نیست!
  • در آخر هم یادتان باشد فشن نباید باعث شود شما از خودتان متنفر شوید. مهم‌ترین چیز این است که شما در لباس‌تان احساس راحتی و زیبایی کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :