chadmin در
0

راهنمای خرید رنگ مو: نکاتی که باید بدانید + پیشنهاد خرید

راهنمای خرید رنگ مو: نکاتی که باید بدانید + پیشنهاد خرید

رنگ کردن مو یکی از راهکارهایی است که علاوه بر زیبایی خاصی که به چهره شما می‌دهد، احساس خوب و اعتماد به نفس را نیز در شما ایجاد می‌کند. با انتخاب رنگ موی مناسب، علاوه بر زیبایی، شما از آسیب‌های احتمالی روی سلامت موهایتان نیز جلوگیری می‎کنید. از این رو تصمیم گرفتیم شما را با نکات بسیار ضروری و کاربردی آشنا کنیم تا این بار رنگ مویتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

قبل از خرید رنگ مو حتما باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید تا بتوانید رنگ مویی انتخاب کنید که سلامت موهای شما را تضمین کند و از طرفی از کیفیت خوبی برخوردار باشد. اما به چه نکاتی باید هنگام خرید رنگ مو توجه کرد؟ برای پاسخ این سوال، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

 

 

فرمولاسیون و ترکیبات رنگ مویتان را بدانید

یکی از مهم‌ترین و پایه‌ترین نکاتی که قبل از خرید رنگ مو باید به آن توجه کنید، داشتن اطلاعات کافی درباره فرمولاسیون و ترکیبات آن رنگ مو است. از آنجا که برندهای مختلفی از رنگ مو وجود دارد بهتر است قبل از خرید نگاهی به بروشور آن انداخته تا متوجه شوید ترکیبات مضر برای مو در آن وجود نداشته باشد.

به حجم رنگ مو توجه کنید

چرا میزان حجم رنگ مو مهم است؟ گاهی اوقات بسیاری از افراد از روی ناآگاهی هزینه‌های بسیاری برای بسته‌های بسیار کوچک رنگ مو پرداخت می‌کنند که قطعا به صرفه نیست و ممکن است حجم کم آن رنگ مو برای موهای شما کافی نباشد. پس حتما سعی کنید هنگام خرید رنگ مو به برند آن و حجم استاندارد آن توجه داشته باشید.

معمولا حجم استاندارد رنگ مو‌های موجود در بازار بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلی‎لیتر است که از نظر مقرون به صرفه بودن معمولا حجم ۲۰۰ میلی لیتر گزینه مناسبی است اما بسته به میزان حجم مو ممکن است نیاز افراد متفاوت باشد.

به طیف رنگی رنگ مو اهمیت دهید

اگر می‌خواهید یک رنگ مو مناسب و زیبا برای موهای خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برندهایی بروید که تنوع زیادی در طیف رنگی رنگ مو دارند. برندهای معروف رنگ مو معمولا بیش از ۵۰ مدل طیف رنگی برای خانم‌ها و ۵ نوع طیف رنگ متفاوت برای آقایان در نظر می‌گیرند تا افراد با خیال آسوده بتوانند رنگ دلخواه خود را پیدا کنند.

رنگ مو با رنگ طبیعی بخرید

اگر می‌خواهید رنگ مو روی موهای شما بسیار طبیعی جلوه و چهره شما را زیبا و جذاب کند، پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید آن به سراغ رنگ‌های طبیعی بروید که تفاوت بسیار فاحشی با رنگ مو اصلی شما نداشته باشد. البته عوامل مهمی هنگام انتخاب رنگ مو درگیر است مانند رنگ پوست و نوع آرایش چهره شما به صورت روزمره اما انتخاب رنگ طبیعی برای مو می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبا نشان دادن چهره شما بگذارد.

روش استفاده درست از رنگ مو را بدانید

روش استفاده از رنگ مو معمولا ساده است. اگر شما مدل خاصی در نظر نداشته باشید می‌توانید در خانه نیز خودتان موهایتان را رنگ کنید. معمولا یک بروشور راهنما در جعبه رنگ مو وجود دارد که میزان ترکیب رنگ مو و اکسیدان را برای شما شرح داده است. وسایل مربوط به رنگ مو مانند دستکش، کلاه رنگ، کاسه برای ترکیب رنگ و قلمو را نیز هنگام خرید رنگ مو می‌توانید خریداری کنید.

 

 

از ترکیبات رنگ مویتان مطمئن شوید

آشنایی با ترکیبات رایج در فرمولاسیون رنگ مو به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید رنگ مو به ترکیبات آن بیشتر توجه داشته باشید و رنگ موهای حاوی مواد مضر را خریداری نکنید. اما مهمترین ترکیبات موجود در رنگ مو چیست؟

آمونیاک

یکی از موادی که کمک می‌کند دوام رنگ مو بیشتر شود، آمونیاک است. آمونیاک به عنوان یک ماده قلیایی لایه‌های خارجی مو را باز می‌کند تا رنگ مو نفوذ بیشتری به ریشه داشته باشد. اما اگر میزان درصد آمونیاک بسیار زیاد باشد قطعا به موهای شما آسیب وارد می‌کند پس بهتر است از برندهای معروف و معتبری که درصد کمتری آمونیاک را به خود اختصاص داده‌اند استفاده کنید. به طور مثال برند لورآل جز برندهایی است که به طور کلی فاقد آمونیاک است.

پارافنیلین دی آمین(PPD)

این ماده را شما می‌توانید در ترکیبات رنگ موهایی با طیف رنگی قهوه‌ای ببینید که معمولا برای تیره کردن موهای بلوند استفاده می‌شود. متاسفانه وجود بیش از حد این ماده در رنگ مو طبق تحقیقات سازمان جهانی غذا و دارو، بیماری‌هایی از جمله سرطان را به دنبال دارد. پس بهتر است رنگ مویی را خریداری کنید که فاقد این ماده باشد.

قطران زغال سنگ

قطران زغال سنگ نیز جز دسته موادی است که سبب ماندگاری بیشتر رنگ مو می‌شود اما ممکن است موجب حساسیت نیز شود. علاوه بر این هرگز برای رنگ کردن ابرو یا مژه توصیه نمی‌شود زیرا خطرات بسیاری از جمله نابینایی را ممکن است به همراه داشته باشد.

 

 

آب اکسیژنه

هیدروژن پروکسید یا آب اکسیژنه جز موادی است که برای از بین بردن رنگ مو قبل استفاده می‌شود و اگر درصد آن زیاد باشد می‌تواند آسیب جدی به موهای شما وارد کند. همچنین این ماده سولفورهای روی مو را از بین می‌برد و موجب خشکی و شکنندگی بیش از حد مو می‌شود در نتیجه مقدار آن باید کمتر از ۳۰ درصد باشد.

PH رنگ مو

اگر به دنبال خرید رنگ مو باکیفیت هستید باید PH آن بین بازه ۴٫۵ تا ۵٫۵ باشد. این میزان PH به آبرسانی و انعطاف مو هیچ آسیبی وارد نمی‌کند. البته اگر در ترکیبات رنگ مو نرم کننده آلکالین وجود داشته باشد بهتر است زیرا به متعادل نگه داشتن PH مو کمک می‌کند.

 

استفاده از ترکیبات طبیعی در رنگ مو

اگر در ترکیبات رنگ مو از موادی مانند زردپوبه، حنا و… استفاده شود قطعا سالم‌تر است و آسیب کمتری به مو وارد می‌کند. درست است که میزان دوام مواد طبیعی نسبت به مواد شیمیایی کنتر است اما برای سلامت و تغذیه ریشه مو مواد طبیعی گزینه بهتری است.

نرم کننده در رنگ مو

همانطور که می‌دانید رنگ کردن مو تا حدی موجب خشکی جنس مو می‌شود، از این رو برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بعد از رنگ کردن هنگام خرید رنگ مو توجه داشته باشید که در ترکیبات آن، ماده نرم کننده وجود داشته باشد. نرم کننده به سلامت مو کمک بسیار شایانی می‌کند.

رنگ موی مردانه یا زنانه؟

درست است که برخی از رنگ موها را به عنوان رنگ مو زنانه همگان می‌شناسند اما اگر جز دسته آقایانی هستید که از رنگ مو زنانه خوشتان آمده نیازی به محدود کردن خود ندارید زیرا رنگ مو زنانه و مردانه در اصل وجود ندارد و هر فردی می‌تواند رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند.

اگر در کنار زیبایی، سلامت مو برای شما نیز اهمیت دارد، توجه به نکات لازم هنگام خرید رنگ مو بسیار ضروری است زیرا به شما کمک می‌کند رنگ مو مناسب خریداری کنید تا علاوه بر زیبایی، موهایی سالم و شاداب داشته باشید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

چه رنگ مویی به پوست شما می‌آید؟

رنگ موی مشکی بهم میاد و یا طلایی؟

همه چیز درباره رنگ مو آمبره و آموزش گام به گام تکنیک رنگ موی آمبره



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :