chadmin در
0

راهنمای انتخاب لباس مناسب برای دانشجویان

راهنمای انتخاب لباس مناسب برای دانشجویان

هر محیط استایل مخصوص به خود دارد. معمولا برخی افراد تفاوت میان محل کار، میهمانی یا دانشگاه را به درستی درک نمی‌کنند و نمی‌توانند متناسب با هر محیطی لباس مخصوص به آن را استفاده کنند. یکی از دغدغه‌های این روزهای دختران و پسران دانشجو انتخاب لباس مناسب برای دانشگاه است. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با انواع استایل‌های مناسب برای دانشگاه آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

همانطور که می‌دانید دانشگاه نیز مانند اداره یا هر شرکت دیگری یک محیط رسمی است و نمی‌توان با هر سبک پوششی و تیپی وارد آن شد بلکه باید تیپ دانشجویی و رسمی خودش را استفاده کرد. در دانشگاه‌های ایران هیچ لباس فرمی برای دانشجویان تعریف نشده است، از این رو خود دانشجویان باید سبک پوشش مناسب دانشگاه را برای خود ایجاد کنند.

چه لباسی به تن کنیم؟

برخی از دانشجویان خانم معمولا از مانتوهای ساده و تک رنگ برای دانشگاه استفاده می‌کنند، در حالی که دانشجویان پسر از یک تی شرت و لباس معمولی برای این محیط استفاده می‌کنند. اما در کنار آنها می‌توان به سبک و استایل دانشجویی خود نیز تنوع ببخشید.

معمولا پوشیدن مانتوهای پر زرق و برق و مدل‌دار برای دانشجویان خانم در محیط دانشگاه توصیه نمی‌شود زیرا علاوه بر اینکه دانشگاه یک محیط رسمی است و مسئولان حراست دانشگاه اجازه چنین پوششی را در این محیط به دانشجو نمی‌دهند، ممکن است مورد تمسخر دیگران نیز قرار بگیرید.

معمولا پوشیدن یک مانتو جلو بسته یا دکمه‌دار بلند با مدل‌های ساده مانند مدل جیب دار یا کمردار برای دانشگاه بسیار مناسب است. معمولا اینگونه مانتو‌های مناسب دانشگاه را در هر رنگی می‌توان استفاده کرد اما بایستی رنگ مقنعه خود که عموما مشکی یا سرمه‌ای است به آن نزدیک باشد تا در کنار هم هماهنگی خوبی داشته باشد.

برای پوشش دانشجویان آقا در دانشگاه معمولا پوشیدن تیشرت‌های ساده یا پیراهن‌هایی با رنگ‌های ساده و طرح‌های ساده مانند چهارخانه یا راه راه توصیه می‌شود. بهتر است برای محیط دانشگاه از پوشیدن لباس‌هایی با طرح و مدل عجیب و غریب استفاده نکنید زیرا جلوه خوبی در محیط رسمی ندارد.

چه سبکی لباس بپوشیم؟

معمولا خانم‌ها و آقایان جوان دانشجو بیشتر طرفدار سبک اسپرت هستند در نتیجه لباس‌های خود را نیز با سبک اسپرت انتخاب می‌کنند و در کنار آن از کوله پشتی و کفش اسپرت استفاده می‌کنند و این سبک متناسب با بالا رفتن سن دانشجویان تغییر می‌کند. به طوریکه دانشجویان مسن خانم و آقا بیشتر از یک سبک کلاسیک‌تر مانند مانتوهای بلند و آقایان از کت و شلوارهای رسمی با کیف سامسونت استفاده می‌کنند که متعارف با محیط دانشگاه نیز است.

کفش مناسب دانشگاه چیست؟

کفش یکی از تکمیل کننده‌های ضروری و اساسی تیپ شما است از این رو باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید. انتخاب کفش‌های پاشنه دار و نوک تیز معمولا برای محیط دانشگاه مناسب نیست زیرا بیشتر جلوه مجلسی دارد. از طرفی برای آقایان نیز پوشیدن کفش‌های ورنی و براق نیز مناسب نیست زیرا فرم اداری ندارد. پوشیدن کالج‌های ساده و یا کفش اسپرت ورزشی یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای کفش مناسب دانشگاه است.

چه شلواری به پا کنیم؟

به طور معمول دانشجویان، چه دختران و چه پسران، از شلوار جین یا کتان برای دانشگاه استفاده می‌کنند که کاملا متناسب با محیط دانشگاه است اما به خاطر داشته باشید که برای انتخاب شلوار نیز باید نکاتی را در نظر داشته باشید. به طور مثال پوشیدن شلوارهای جین پاره یا بسیار کوتاه اصلا برای محیط دانشگاه مناسب نیست. در نتیجه سعی کنید یک شلوار کاملا متناسب با تیپ خود را انتخاب کنید. برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند شلوارهای جین قد کوتاه استفاده کنند اما این نوع شلوارها نیز برای محیط دانشگاه مناسب نیستند و در کنار پوشش مانتو و مقنعه اصلا با یکدیگر تناسب ندارند در نتیجه بهتر است هرگز از شلوار کوتاه برای محیط دانشگاه استفاده نکنید.

اگر نگاهی به نوع پوشش دانشجویان در کشورهای دیگر بی‌اندازید متوجه خواهید شد که یا از یک پوشش رسمی همگانی استفاده می‌کنند یا یک استایل بسیار ساده و رسمی را برای پوشش دانشگاه انتخاب می‌کنند طوریکه به هیچ عنوان زننده یا قابل توجه نخواهد بود. پس به خاطر بسپارید یک استایل ساده و شیک را برای محیط دانشگاه انتخاب کنید و در هر محیطی متناسب با همان محیط و قانون‌های آنجا نوع پوشش خود را انتخاب کنید.



دیدگاه شما

پارسا در تاریخ 28 آگوست 2019

عالی واقعا ممنون



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :