ساناز شمس در
0

راهنمای انتخاب عینک مناسب با چهره

راهنمای انتخاب عینک مناسب با چهره

شاید یکی از مسائلی که ذهن آدم‌های عینکی را به خود مشغول کرده است، مدل عینک متناسب با چهره آن‌ها باشد. امروزه تنوع در میان عینک‌های آفتابی و طبی بسیار فراوان شده است، از این رو انتخاب یک عینک مناسب که به راحتی روی صورت بنشیند و در عین کاربرد آن ظاهر چهره شما را شیک و جذاب جلوه دهد، بسیار مهم است. از این رو تصمیم گرفتیم راهنمای کاملی برای انتخاب عینک مناسب با چهره‌ را در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه عینک مناسب چهره بخریم؟

یکی از نکاتی که هنگام خرید عینک باید به آن توجه کنید کیفیت عینک است و در کنار آن فرم و اندازه عینک نیز از جمله موارد مهمی است که باید بررسی شود. اگر به دنبال عینک آفتابی مناسب هستید حتما از کیفیت آن برای محافظت از چشمانتان در برابر نور خورشید مطلع شوید و اگر به دنبال خرید عینک طبی هستید حتما به فرم و اندازه عینک توجه کنید تا به راحتی بر روی صورت شما بنشیند زیرا قرار است ساعات طولانی با عینک خود سپری کنید.

اندازه‌گیری قاب عینک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید قاب عینک باید به آن توجه کنید، اندازه قاب است. اندازه قاب عینک نیز باید متناسب با اندازه صورت شخص باشد. به طور مثال اگر صورت کوجکی دارید بهتر است از قاب‌های عینک کوچک استفاده کنید و برعکس. حال برای آنکه خرید ساده‌تری داشته باشید به شما یک قاعده کلی را معرفی می‌کنیم:

به طور کلی برای اندازه و ابعاد عینک باید به سه بخش آن توجه کرد: اندازه دسته عینک، اندازه پل عینک و اندازه چشم‌ها

اندازه دسته عینک: معمولا طول دسته عینک بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی متر متغیر است که بسته به اندازه صورت و حتی کشیدگی بینی باید سایز مناسبی را انتخاب کرد.

اندازه پل عینک: منظور از پل عینک، حدفاصل بین دو لنز عینک است که پهنایی در حدود ۱۴ تا ۲۴ میلی متر دارد و دوباره برای انتخاب عینک مناسب بایستی به فرم صورت توجه کرد تا پهنای استانداردی برای صورت انتخاب کرد.

اندازه چشم‌ها: اندازه‌گیری چشم‌ها از لبه بیرونی لنز از یک طرف تا طررف دیگر انجام می‌شود و معمولا بین ۴۰ تا ۶۲ میلی متر متغیر است و این فاصله به صورت افقی اندازه‌گیری می‌شود.

اندازه‌گیری فرم صورت

اگر می‌خواهید یک عینک مناسب برای خود خریداری کنید، سعی کنید حتما فرم صورت خود را اندازه‌گیری کنید تا هنگام خرید عینک بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید. برای اندازه‌گیری فرم صورت بایستی در مقابل یک آینه بایستید و مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: اندازه‌گیری گونه صورت

با استفاده از یک متر از روی استخوان گونه‌تان، که به صورت برجسته در زیر چشم احساس می‌شود، تا استخوان گونه‌تان در سمت دیگر صورت را اندازه بگیرید و عدد آن را یادداشت کنید.

مرحله دوم: اندازه‌گیری خط فک

برای اندازه‌گیری خط فک کافی است متر را زیر استخوان فک خود قرار دهید و از زیر چانه خود عبور دهید و تا طرف دیگر استخوان فک در طرف دیگر صورتتان اندازه بگیرید.

مرحله سوم: اندازه‌گیری طول صورت

برای انجام این کار متر را بر روی مرکز رویش موها در بالای پیشانی قرار داده و سپس از وی بینی خود عبور داده و به زیر چانه برسید.

مرحله چهارم: اندازه‌گیری پهنای پیشانی

از سمت راست پیشانی، محل رویش مو متر را قرار داده و تا سمت چپ پیشانی اندازه بگیرید و پس از یادداشت تمام اندازه‌ها بیشترین و کمترین آن‌ها را در نظر بگیرید و صورت خود را با انواع فرم‌ها مقایسه کنید. به ططور مثال اگر طول صورت شما اندازه برابر با پهنای آن داشت صورت شما گرد یا مربعی است با این تفاوت که در صورت مربعی خط فک زاویه‌دار است اما صورت گرد این زاویه را ندارد.

اما اگر طو صورت شما از پهنای آن بیشتر است، فرم صورت شما بیضی یا مستطیل است  که بسته به زاویه گونه و فک می‌ـوانید فرم دقیق آن را تشخیص دهید.

خرید عینک مناسب با فرم صورت

عینک مناسب صورت گرد

اگر با توجه به اندازه‌گیری‌های انجام شده صورت گردی دارید بهتر است از عینک‌هایی استفاده کنید که خطوط منحنی روی آن وجود ندارد و بیشتر فرم آن را گوشه‌های تیز تشکیل می‌دهد. این مدل عینک صورت را گرد و لاغر و کمی تیز نشان می‌دهد. علاوه بر این سعی کنید از عینک‌هایی با فریم رنگی و دسته‌های بلند استفاده کنید. انواع فرم‌های مربعی، مستطیل و شیلد برای کسانی که صورت گرد دارند گزینه ایده‌آلی است.

عینک مناسب صورت مربع

افرادی که صورت مربعی دارند، طول و عرض صورتشان به یک اندازه است و معمولا پیشانی این افراد پهن و دارای خط چانه است. عینک مناسب صورت‌های مربعی عینک‌های گرد و بیضی شکل است و معمولا گوشه‌های تیز صورت با فرم منحنی عینک گرد متعادل می‌شود. عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای و گرد از جمله عینک‌های مناسب برای این دسته افراد است.

عینک مناسب صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی شکل دارند تقریبا هر نوع عینکی بر روی صورتشان می‌نشیند. تنها نکته‌ای که هنگام خرید عینک برای صورت بیضی شکل باید به آن توجه کرد بزرگ بودن فریم است به طوری که بخشی از ابروها و استخوان گونه را بپوشاند.

عینک مناسب صورت لوزی

افرادی که خط فک و پیشانی باریک دارند و گونه‌های بسیار پهنی دارند، فرم صورت لوزی دارند. اگر صورت لوزی شکلی دارید سعی کنید از عینک‌هایی که منحنی بسیار ملایم و کمی دارند استفاده کنید به طوریکه از گونه‌هایتان بزرگتر نباشد.

عینک مناسب صورت قلبی

برخی افراد صورت قلبی را به نام مثلثی نیز می‌شناسند. قسمت شقیقه صورت این دسته از افراد معمولا پهن است و وقتی به چانه می‌رسد، باریک می‌شود. عینک‌هایی که خطوط نرم منحنی و یا گرد دارند مناسب این نوع صورت است. علاوه بر این عینک‌های چشم گربه‌ای نیز برای این دسته افراد فوق‌العاده زیبا است.

انتخاب عینک بر اساس رنگ پوست

عینک مناسب رنگ پوست سرد

اگر رنگ پوست شما زمینه صورتی، قرمز و یا آبی دارد، تنالیته رنگ پوست شما سرد است و معمولا عینک‌هایی که قاب رنگ سبز، ارغوانی، صورتی، آبی و یا نقره‌ای دارند برای صورت شما زیبا و با جلوه است.

عینک مناسب پوست گرم

اگر رنگ پوست زمینه هلویی، طلایی و یا زرد داشته داشته باشد، نوع رنگ پوست گرم است. از این رو بهتر است به سراغ رنگ قاب‌های عینک قرمز، نارنجی، طلایی، قهوه‌ای و یا زرد استفاده کنید.

عینک مناسب رنگ پوست طبیعی

ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد در کنار هم، در رنگ پوست طبیعی دیده می‌شود. برای این دسته از افراد قاب عینک‌های تیره بسیار مناسب است

انتخاب عینک بر اساس رنگ مو

اگر جز دسته افرادی هستید که موهای تیره دارید بهتر است از عینک‌هایی با شیشه تیره استفاده کنید تا جلوه بیشتری بر روی صورت شما داشته باشد. علاوه بر این رنگ‌های روشن به افرادی که رنگ مو روشن دارند توصیه می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

  1. ظاهر خود را با این مدل عینک آفتابی متحول کنید
  2. چند نکته برای ست کردن عینک آفتابی با لباس



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :