پردیس بختیاری در
0

خانم‌های ریز اندام چه لباسی بپوشند؟

خانم‌های ریز اندام چه لباسی بپوشند؟

هر فردی باید با توجه به فرم اندامی که دارد، لباس خود را انتخاب کند. به عنوان مثال استایل لباس پوشیدن یک خانم چاق با استایل یک خانم لاغر فرق دارد. این موضوع برای خانم های ریز یا درشت اندام هم صادق است. اگر شما هم اندام ریزی دارید و می خواهید استایلی مناسب فرم اندامتان داشته باشید، نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم را رعایت کنید.

دامن کوتاه بپوشید

یادتان باشد که دامن های بلند برای خانم هایی که اندام ریز و قد کوتاهی دارند، طراحی نشده است. در واقع قد دامن آنها نباید به زیر زانو برسد، در غیر این صورت قد آنها از آنچه هست کوتاه تر به نظر می آید.

البته این مورد تنها در مورد دامن صحت دارد. بدین معنی که شما می توانید از پیراهن های ماکسی استفاده کنید. برعکس دامن های بلند که شما را کوتاه تر نشان می دهد، پیراهن های ماکسی از آنجا که چشم ها را از بالاتنه به سمت پایین تنه و تا روی مچ پایتان می کشاند، شما را بلند قدتر نشان خواهد داد. البته باید در انتخاب قد آن نهایت دقت را به کار گیرید. قد پیراهن تان نباید آنقدر بلند باشد که موجب گیر کردن پاهای شما و در نهایت افتادنتان شود. انتخاب کفش مناسب با پیراهن های ماکسی نیز اهمیت زیادی دارد.

شلوارهای گشاد نپوشید

شلوارهای گشاد از این رو که پهنای اندام شما را بیشتر نشان می دهد، از قدتان می کاهد. اما برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ ساده است، کافی است کمی قد شلوارتان را بلندتر بگیرید اما از آنجا که دوست ندارید پاچه های شلوارتان روی زمین کشیده شود، باید به همراه آن یک جفت کفش پاشنه بلند بپوشید. اگر شلوار شما کمی از پاشنه کفشتان را بپوشاند، شما قد بلندتر به نظر خواهید رسید.

طرح های بزرگ روی لباس را فراموش کنید

یکی دیگر از ترفندهای لباس پوشیدن برای خانم ها ریزاندام این است که دور لباس هایی که طرح های بزرگی دارند را خط بکشند. اما فراموش کردن چنین طرح های هیجان انگیزی سخت است، پس چه باید کرد؟

مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید، تناسب است. اگر شما تناسب را رعایت کنید، حتی با پوشیدن لباس هایی با طرح های بزرگ هم زیبا و جذاب به نظر خواهید رسید. اما چگونه؟ کافی است که دست تان را مشت کنید. اگر اندازه طرح های لباس تان از مچ دستتان کوچک تر باشد، مشکلی ندارد اما اگر از مچ دست تان بزرگ تر باشد، تناسب اندام تان را بهم می ریزد.

نکته دوم این که تعادل رنگ لباس را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر شما بلوزی با طرح های بولد و بزرگ به تن کردید، دامن یا شلوارتان را به رنگ های خنثی یا به رنگ های اصلی که در بلوزتان قرار دارد، انتخاب کنید.

اگر می خواهید لباسی با طرح های گلدار درشت به تن کنید، به جای بلوز یا دامن، پیراهن را انتخاب کنید. پیراهن، به این دلیل که قد شما را بلندتر نشان می دهد، مشکلی در استایل تان ایجاد نخواهد کرد.

پالتوی بالای زانو بپوشید

چیزی که شما هنگام پوشیدن مانتو باید به آن توجه کنید، قد مانتو است. زمانی که شما مانتوی بالای زانو می پوشید، پاهای شما پیدا می شود و چشم ها را به سمت خود، یعنی در جهت عمودی اندامتان جلب می کند، از این رو قدتان بلندتر به نظر می رسد.

اگر به مانتوهای کوتاه علاقه ای ندارید، می توانید مانتوی بلند هم به تن کنید، به شرط این که قد آن تا روی مچ پایتان برسد.

برای لباس های بلند گشاد، کمربند ببندید

از آنجا که ما اشاره کردیم که لباس های شما باید فیت تنتان باشد نه گشاد، آیا بدین معنی است که همه لباس های گشادتان را دور بریزید؟ خیر. شما می توانید با ترفندی حتی پیراهن یا مانتوهای گشادتان را هم به تن کنید. کافی است کمربندی ببندید تا برجستگی های تن شما را نشان دهد.

زیورآلات بزرگ انتخاب نکنید

زیور آلات شما نباید خیلی از خودتان بزرگتر باشد و زیادی به چشم بیاید، بهتر است بلند و در عین حال ظریف باشد. یک گردنبند بلند با آویز گرد می تواند شما را بلند قدتر نشان دهد. برای دستانتان بهتر است یک ساعت ظریف و شیک انتخاب کنید یا یک دستبند ظریف با انگشتر های بند انگشتی. برای گوش ها نیز گوشواره های براق و کمی بزرگ بهترین انتخاب زیور آلات برای شما خواهند بود.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :