شایسته عسگریان در
0

خانم‌های سبزه چطوری آرایش کنند؟

بدون شک پوست سبزه و زیتونی، جزو زیباترین رنگ پوست‌ها هستند. معمولا نگهداری از این نوع پوست نیز راحت‌تر است، زیرا بخاطر حساسیت کمتر، آسیب کمتری می‌بیند و مقاومتش نیز دربرابر اشعه آفتاب و سرما و… بیشتر است. باتوجه به هارمونی رنگ‌ها، هر رنگ پوستی، آرایش و رنگ لباس مخصوص خود را نیاز دارد تا جلوه بیشتری داشته باشد. با ما همراه باشید تا درمورد میکاپ مناسب برای رنگ پوست‌های سبزه و زیتونی بیشتر توضیح بدهیم.

 

مطالب مرتبط:

نحوه انتخاب رنگ مو برای کسانی که پوست سبزه دارند

انتخاب رنگ لباس برای افراد با رنگ پوست سبزه

 

رنگ پوست سبزه یا زیتونی چیست؟

رنگ پوست زیتونی، تقریبا معادل همان رنگ پوست سبزه است (در کشورهای خارجی از این اصطلاح می‌شود).

اگر پوستتان ته‌مایه سبز دارد و کمی هم به قهوه‌ای می‌زند، پوست شما سبزه یا زیتونی است. این نوع پوست، انواع تیره و روشن دارد. معمولا تم رنگ پوست‌های سبزه یا زیتونی، گرم یا سرد نیست؛ خنثی است.

فاندیشن (کرم‌پودر و پنکک)

پوست سبزه داشتن هم نعمت است، چون رنگ پوست سبزه، براق است و زیر نور خورشید، به‌جای قرمز شدن، برنزه می‌شود، بنابراین فاندیشن زیادی لازم ندارید. فاندیشن‌های رنگ خنثی برای پوست سبزه مناسب هستند؛ چه با تم سرد و چه با تم گرم.

رژ گونه

رژگونه‌های مناسب برای رنگ پوست سبزه یا زیتونی، رنگ‌هایی مثل هلویی گرم یا صورتی رزی است، اما هیچ رنگ رژگونه‌ای برای چنین پوستی، بهرت از برنز نیست. رژگونه کمی براق نیز به چنین پوستی می‌آید، اما مئاظب باشید که زیاده‌روی نکنید.

سایه چشم

سایه چشم‌های طلایی و برنز، بهترین انتخاب‌ها برای رنگ پوست سبزه هستند. اگر قصد دارید که آرایشتان کمی رنگی‌تر از این حرف‌ها باشد، می‌توانید به سراغ آبی تیره و بنفش یا سبز زمردی براق نیز بروید. سایه چشم دودی مشکی کلاسیک، چشم‌های شما را از آنچه که فکر می‌کنید، زیباتر می‌کند.

رژلب

باز هم باید بگوییم که اگر رنگ پوست سبزه دارید، خوش‌شانس هستید، چونکه رژلب‌های زیادی هستند که به لب‌هایتان می‌آیند. از رنگ‌های نود (کرمی) و صورتی گرفته تا نارنجی روشن و بنفش. انتخاب رژلب به خودتان بستگی دارد؛ اینکه چه نوع آرایشی می‌پسندید و چقدر می‌خواهید در چشم باشید. فقط یادتان باشد که هرچقدر رنگ رژتان روشن‌تر باشد، پوستتان تیره‌تر به چشم خواهد آمد.

هایلایتر و کانتور

شاید از خودتان بپرسید که سبزه‌ها می‌توانند از هایلایتر استفاده کنند؟ باید گفت بله؛ البته؛ تنها باید رنگ مناسب را پیدا کنید. دنبال هایلایتری باشید که چندان رنگ‌پریده نباشد، وگرنه صورتتان حالت بی‌روح و پلاستیکی به‌خود می‌گیرد. برای کانتور هم می‌توانید از رنگ برنزه مات استفاده کنید، اما باید بگوییم که شما نیاز چندانی به کانتور ندارید، زیرا رنگ پوست خودتان کاراملی و زیباست.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :