chadmin در
3,646

تفاوت شومیز، بلوز، تونیک و سارافون چیست؟

تفاوت شومیز، بلوز، تونیک و سارافون چیست؟

خیلی از افراد به اشتباه، از این چهار کلمه به جای یکدیگر استفاده می‌کنند در حالی که شومیز، بلوز، تونیک و سارافون با هم تفاوت‌های زیادی دارند. همه این لباس‌ها مختص بالاتنه هستند، اما ویژگی‌هایشان با هم فرق دارد.

 

مطالب مرتبط:

تفاوت بین ترنچ، اورکت، پافر، وست و کاپشن چیست؟

تفاوت پارچه گیپور و دانتل چیست؟

تفاوت مام زیر بغل و دئودورانت در چیست؟ + خرید

 

شومیز چیست؟

کلمه شومیز در واقع از زبان فرانسوی ریشه می‌گیرد. شومیز در گذشته یک پیراهن ساده بود که زیر لباس‌های دیگر پوشیده می‌شد تا لکه عرق روی لباس‌های اصلی نماند. در اروپای قرون وسطی هم زنان و هم مردان شومیز می‌پوشیدند. اما امروزه شومیز یک لباس شیک زنانه است که معمولا جنسی لطیف دارد، آستین بلند است (می‌تواند آستین کوتاه هم باشد) و بلندی‌ قد آن متعادل است. شومیز در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و در مجالس و مهمانی‌ها و زیر مانتو پوشیده می‌شود.

بلوز چیست؟

کلمه بلوز برای پیراهن‌هایی گشاد و راحت که کارگران، دهقانان، هنرمندان و… می‌پوشیدند، استفاده می‌شد، اما در زمان حال از این کلمه برای نوعی لباس بالاتنه دخترانه و زنانه استفاده می‌شود. بلوز را می‌توان نوعی لباس مخصوص بالاتنه دانست که شباهت‌هایی با شومیز دارد، اما تفاوت عمده آن‌ها در این است که بلوز حتما جلوبسته است، شاید بتوان بلوز را نوعی تیشرت رسمی نیز دانست. بلوزها انواع یقه‌دار وبی‌یقه و آستین بلند و آستین کوتاه دارند.

تونیک چیست؟

تونیک نیز یک آیتم لباس زنانه برای بالاتنه است که طراحی ساده‌ای دارد. البته تونیک در زمان قدیم لباسی مردانه بود. تونیک همانطور که می‌دانید ظاهری بلند دارد و حداقل تا زیر باسن است و همین موضوع آن را از شومیز و بلوز جدا می‌کند. تونیک‌ها معمولا دوخت گشادتری دارند. انواع متفاوتی از تونیک در بازار موجود هستند؛ مواردی مثل تونیک مجلسی (که در آن از طرح‌ها و پارچه‌های مجلسی استفاده می‌شود)، تونیک بلند (تا مچ پا)، تونیک کوتاه (تا بالای زانو)، تونیک خانگی (مخصوص پوشیدن در خانه)، تونیک اسپرت، تونیک حریر و….

سارافون چیست؟

سارافون یا سارافان یک لباس است که تاریخچه آن به روسیه برمی‌گردد. این لباس معمولا از گردن تا پا را می‌پوشاند که البته در گذر زمان تغییراتی در طراحی آن ایجاد شده است. سارافون‌ها معمولا آستین کوتاه و نخی هستند. اما طبق سلیقه مردم می‌توانند آستین بلند باشند. سارافون‌های آستین‌کوتاه کاربردی‌تر هستند زیرا سارافون را به علت گشاد و همچنین راحت بودن بر روی تی‌شرت یا بلوز می‌پوشند. همانند تونیک، سارافون نیز انواع متفاوتی دارد. بعضی از سارافون‌ها دو تکه هستند؛ یعنی در ناحیه کمر دوختی ساده وجود دارد که سارافون را به دو قسمت تقسیم می‌کند. اما اگر قدی کوتاه دارید بهتر است از سارافون یک تکه استفاده کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :