chadmin در
3,390

تفاوت استایل رسمی، کژوال، اسمارت کژوال، بیزینس کژوال و…

تفاوت استایل رسمی، کژوال، اسمارت کژوال، بیزینس کژوال و…

در دنیای فشن مدرن، اکثر استایل‌ها با یکدیگر تلفیق می‌شوند و استایلی جدید به وجود می‌آورند. این موضوع می‌تواند باعث گیج شدن اکثر افراد شود. هدف اصلی پست امروز، بررسی مفهوم استایل‌های رسمی و کژوال و ذکر کردن تفاوت آن‌هاست.

 

مطالب مرتبط:

چگونه استایل شخصی خودتان را داشته باشید؟

استایل کژوال چیست و کجا کاربرد دارد؟

همه چیز درباره استایل مینیمال

 

استایل کژوال و استایل رسمی

استایل کژوال (غیررسمی) و استایل رسمی، دو دسته کاملا جدا هستند که هرکدام کاربردهای کاملا متفاوتی دارند. استایل کژوال متشکل از لباس‌هایی است که هر روز بدون فکر زیادی می‌پوشیم. لباس‌های رسمی مخصوص مهمانی‌هایی رسمی مثل عروسی‌ها، شام در رستورانی شیک، محل کار و… هستند. به طور مختصر، تاکید استایل کژوال بر روی غیررسمی بودن و راحتی است در حالی که تاکید استایل رسمی بر روی برازندگی و آراستگی است.

استایل اسمارت کژوال

اگر محوری را بین استایل کژوال و رسمی در نظر بگیریم، استایل اسمارت کژوال بین این دو قرار دارند اما به استایل کژوال نزدیک‌تر است. این یعنی در استایل اسمارت کژوال هنوز هم اولویت روی راحتی است اما به یک شرط؛ اینکه لباس‌ها مرتب و استایل تا حد قابل قبولی آراسته باشد. برعکس استایل کژوال، در استایل اسمارت کژوال از لباس‌های گشاد استفاده نمی‌شود و اکثر لباس‌ها فیت تن فرد هستند. در این استایل از اکسسوری‌های ظریف استفاده می‌شود اما در تعداد آن‌ها محدودیتی وجود ندارد.

استایل بیزینس کژوال

همان محوری که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید. استایل بیزینس کژوال بین دو طرف محور قرار دارد اما به سمت استایل رسمی نزدیک‌تر است. استایل بیزینس کژوال در واقع همان استایل رسمی است اما رسمیت کمتری دارد و دست فرد برای انتخاب لباس‌ها آزادتر است. پیراهن‌های ساده سفید یا آبی روشن آزاد هستند اما پوشیدن تی‌شرت به هیچ وجه مجاز نیست. پوشیدن شلوار جین فقط به شرط تیره بودن آزاد است. برای این استایل باید از کمترین تعداد اکسسوری استفاده کرد.

پالت رنگی استایل‌ها

در استایل رسمی همیشه از رنگ‌های تیره و یا خنثی استفاده می‌شود. در استایل بیزینس کژوال، دست فرد کمی آزادتر می‌شود و می‌تواند از انواع طیف آبی و رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کند، اما هنوز حق استفاده از لباس‌های طرح‌دار را ندارد. در استایل اسمارت کژوال فرد در انتخاب رنگ آزاد است (به شرط اینکه استایل خیلی کالرفول و رنگی رنگی نشود). استفاده از لباس‌های طرح‌دار در استایل‌های کژوال و اسمارت کژوال مجاز است.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :