المیرا فلاحیان در
2,237

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن در چیست؟

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن در چیست؟

پیش از اینکه به تفاوت انواع مختلف عطر بپردازیم، لازم است ذکر کنیم که بر خلاف تصور عوام، عبارت پرفیوم مختص عطرهای بانوان و عبارت ادکلن مختص عطرهای آقایان نمی‌باشد. حتما پیشتر نام ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن به گوشتان خورده است، اما آیا تفاوت آن‌ها را می‌دانید؟

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

به طور کلی عطرها دارای ۵ نوع مختلف می‌باشند که تفاوت اصلی آن‌ها در میزان درصد الکل و میزان اسانس عطری آن‌هاست. همین تفاوت درصدها می‌توانند در ماندگاری عطرها و در نتیجه قیمت آن‌ها تاثیرگذار باشند. اگر قصد خرید عطر دارید، لازم است پیش از انتخاب، تفاوت انواع مختلف آن را بدانید.

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

پرفیوم (Parfum)

این نوع از عطر، غلیظ‌ترین نوع عطر است که دارای 20 الی 40 درصد اسانس روغنی معطر می‌باشد و ماندگاری آن می‌تواند بین 6 الی 8 ساعت باشد. این عطرها برای افرادی که پوست آن‌ها نسبت به الکل زیاد حساسیت دارد، انتخاب مناسبی می‌باشند.

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

ادو پرفیوم (Eau de parfum)

نوع دوم عطرها به لحاظ غلظت، ادو پرفیوم‌ها هستند. این نوع از عطرها دارای 15 الی 20 درصد اسانس روغنی معطر می‌باشند و ماندگاری آن‌ها معمولا 5 ساعت است. این نوع از عطرها از محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم برخوردارند.

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

ادو تویلت (Eau de toilette)

ادوتویلت‌ها دارای 5 الی 15 درصد اسانس روغنی می‌باشند و حدود 3 ساعت ماندگاری دارند، اما به دلیل داشتن قیمت مناسب‌تر نسبت به ادو پرفیوم‌ها، از محبوبیت بیشتری نیز برخوردارند. در این نوع از محصولات، تمرکز اصلی بر روی نت‌های ابتدایی عطر بوده است.

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

ادکلن (Eau de cologne)

بسیاری بر این باورند که عبارت ادکلن تنها مختص عطرهای مردانه می‌باشد، در حالیکه این باور کاملا اشتباه است. ادکلن‌ها دارای 2 الی 4 درصد اسانس روغنی معطر هستند و درصد الکل آن‌ها بیشتر است. در نتیجه ماندگاری آن‌ها بین 1 الی 2 ساعت می‌باشد.

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

اوفرش (Eau Fraiche)

رقیق‌ترین نوع عطرهای موجود در بازار، اوفرش‌ها هستند. مقدار اسانس روغنی معطر در این نوع عطر بین 1 الی 3 درصد است. درصد الکل در این نوع عطرها چندان زیاد نیست و در عوض بخش زیادی از آن‌ها را آب تشکیل می‌دهد. همین موضوع سبب گشته که اوفرش‌ها انتخاب مناسبی برای پوست‌های حساس باشند.

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

کدام یک ماندگاری بیشتری دارد؟

غلظت عطرها تاثیر مستقیم بر میزان ماندگاری آن‌ها دارد. البته نوع پوست هر فرد نیز می‌تواند بر ماندگاری عطر تاثیرگذار باشد. ماندگار ادو تویلت از ادوپرفیوم کمتر است، اما معمولا ادو تویلت‌ها گزینه مناسب‌تری برای مصرف روزانه هستند و از ادو پرفیوم‌ها معمولا برای مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

تفاوت ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن

کدام یک قیمت پایین‌تری دارد؟

بدیهی است که هر چه مقدار اسانس روغنی عطرها بیشتر باشد، قیمت عطر بالاتر است. پس در نتیجه پرفیوم‌ها بالاترین قیمت را داشته و اوفرش‌ها دارای قیمت‌های پایین‌تری هستند. اما در نظر داشته باشید که اگر درصد اسانس روغنی عطر کمتر باشد، شما مجبور هستید مقدار بیشتری از آن را به لباستان اسپری کنید.

نویسنده: المیرا فلاحیان

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :